2022-10-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Jag tänker samma. Och här passar ju ändå pojkvännen in med, han vet ju dessutom om att de som sist såg T är MH och JJ och kan lätt styra all fokus på det spåret.

Jag grundar det på egna erfarenheter av svartsjuka pojkvänner, varav en låg (!) utanför ett öltält och hade span på mig en ovanlig utekväll. Om pojkvännen fått T att avbryta studierna pga svartsjuka och nu hade hon återtagit kontakten med tjejkompisar han inte gillade.... T ringde och sa att hon var på väg hem (till honom eller pappan spelar egentligen ingen roll), då visste han ju vart han skulle åka och möta upp henne. Dessutom skulle ingen annan reagera om hon plockades upp av sin pojkvän.
Om T sedan inte ville åka med honom skulle det kunna förklara cykelns parkering och låsning; hon hade bråttom men ville ändå låsa pappans cykel och kanske försökte fly till fots från en bilburen, arg pojkvän. Kanske fick han fatt i henne... och hade ett fönster på många timmar att göra vad han nu gjorde. Nu kan han skylla på att han mår för dåligt för att prata med media och söka med MP.

Han kan ju dessutom kört omkring och "letat" i Vetlanda....i mammans BMW?

En annan tanke är väl ett liknande scenario men med en ny manlig bekant som ville att T skulle lämna pojkvännen för honom. Det gamla vanliga "får inte jag dig ska ingen annan heller ha dig".

Blir rätt förvånad om tjejerna är skyldiga till något grövre tror jag.

Vi vet ju inte vad som framkommit i förhör med tjejerna men jag tycker ditt tänk är rätt sannolikt. Två saker grämer mig. Att han inte vill leta (han vet att de inte kommer hitta något och vill inte slösa sin tid) men han vill ändå sitta på samling pga visa att han ”bryr sig” obs teori teori. Men också att hon anmäls 11 dagen efter… märkligt tycker jag.
Citera
Medlem
Goldenlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och finns det sån automat där så framgår kanske när ordern var inknapprad i den på kvittot osv. Alltså typ lite officiell ankomsttid då även om man kan hänga där länge innan beställning såklart.

Han helikopterpiloten i Västbergarånet landade ju helikoptern och gick på McD väl och fastnade på kamera. Alla nämnda kors och tvärs i detta med BMW hit och tjejer dit lär väl ha fastnat på nån kamera då också eller nåt kvittobetonat.

Haha sant, det var exakt samma tanke som jag hade i bakhuvudet med Helikopterrånet och piloten som fastna på bild på MCD.
Citera
Medlem
Vilka va Tove ute med från början av kvällen? Gick hon ut på krogen själv eller med de misstänkta?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Resväska Ja, källaren, knappast. En resväska kan man slänga nåstans, bland sopor är väl vanligast.
Stena Recycling kanske?
Citera
2022-10-23, 22:58
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Sök i tråden. Det har redan kommit upp många gånger, de två män som var intressanta i det fallet var endast inneboende ovanför pizzerian. Ägaren var på annan ort. Den ena av dom är idag inlåst, den andra är vräkt enligt uppgift i tråden.

Om han mot förmodan skulle bo kvar så tror/hoppas jag polisen kollar upp honom.

Ok. Det är just den andre som jag funderar på, vart tog han vägen, finns han kvar i Vetlanda. Har det framkommit något namn på den personen?
Citera
2022-10-23, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Vilka va Tove ute med från början av kvällen? Gick hon ut på krogen själv eller med de misstänkta?
Inte någon som har avatar på detta, det är knäpptyst från Vetlanda fast någon borde veta
Citera
2022-10-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Låter osannolikt om du frågar mig. Tror mer på terrin om resväska i källare.

Jo då. Jag är inne på det också.
Tanken med området kring Vetlanda kyrka var mer ett alternativ till källaren på en tillfällig förvaring.
Mördare brukar vilja bli av med lik så fort det bara går. Finns inte bil på plats så får det bli för hand. Åtminstone tills man kommit på andra tankar och hittat en bättre plats.

Man kunde dock önska att T gav M och J på käften och drog därifrån.
Citera
2022-10-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Oj. Det lät tillräckligt skumt för att rapportera det till polisen tycker jag. Jag satt och kollade lite kring de som bor i JJ’s hus. Bland annat en utländsk familj som tycks ha två söner i övre tonåren (kanske en va äldre tom, minns inte nu). Undrar om de/familjen har nån koppling till pizzerian? Tänkte om någon träffat på henne då hon var på väg därifrån. Undrar om de känner JJ?

Tror en var runt 18. En annan säkert yngre då åldern inte var utskriven.
Att några går och fotar känns inte som att det är en gärningsman, men kanske någon nyfiken, alternativt civilpolis som följer upp ett spår så tänkte jag mer.
Citera
2022-10-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Inte någon som har avatar på detta, det är knäpptyst från Vetlanda fast någon borde veta
Och hur gick bråket på Nöjet till? Ställde dom till med en "scen" där drinkar och glas kastades på varandra? Högljudda så andra runt omkring la märke till bråket?
Citera
2022-10-23, 23:02
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
I fallet Wilma missade polisen hennes huvud i en garderob i hennes pojkvän T lägenhet i cirka 14 dagar. Det låg i en kabinväska, var inlindat i diverse material, minns det som folie och plast.
Nancy Fayad (Falköping november 2021) låg död i GM’s garderob i två dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Nån som vet hur det kan komma sig att det verkar som att det tog polisens tekniker två dagar att hitta hennes styckade lik i garderoben?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyQplW/nancy-38-styckmordad-i-falkoping-systern-om-sorgen

"När polisens tekniker kom till platsen luktade det starkt av ”Ajax” och det kom att dröja två dagar innan Nancys döda och styckade kropp hittades i en garderob i mannens sovrum, gömd under täcken och kuddar"
Citera
2022-10-23, 23:03
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Låter osannolikt om du frågar mig. Tror mer på terrin om resväska i källare.

Fast ändå. Har man fått in henne i en resväska och burit ner henne tre våningar varför inte fortsätta ut med väskan och använda bilen.

Det hade dock varit intressant att veta om det saknas resväskor i hushållen i Vetlanda.
Citera
2022-10-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Ok. Det spelar ingen roll om det är en Vetlandabo men tänker ändå att de har mer insyn i vad som händer där än vi andra, vilka som känner varandra osv.
Jag tycker fortfarande att det är intressant dock, eftersom den andre släpptes på fri fot.

Jag är också Vetlanda-bo, så kan nog påstå att jag har lite insyn också.

Redigerade även mitt svar innan, jag menade inte att det inte skulle varit en Vetlanda-bo som skrev det tidigare i tråden, syftade på att dem två männen det handlade om inte var Vetlanda-bor. Du missförstod där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in