Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Ja, deras mobiler har varit där, men har även båda två rent fysiskt varit där? Ts mobil var på Donken, men inte T.
Det är möjligt jag är trög, men kan man bevisa att någon varit på plats för att mobilen varit där? Jag begriper ju att mobilerna varken kan köra bil eller släpa T till skogs, men var helt säkert både J och M på plats? Jag tror att det var så, men går det att bevisa?
Jag är inte säker på att när man från polis/ åklagares sida säger att man genom de misstänktas rörelsemönster absolut menar båda. Att bådas mobiler varit med.
Jag har funderat på det ett tag och grunnat.
Naturligtvis har de kartlagt bådas mobiler och deras rörelsemönster allteftersom ny information kommit dom till del. Detta analyseras noga, och slutligen hittade man kroppen.
Då hade man ändå varit på plats flera gånger. Väldigt nära, men ändå inte exakt.
Kanske var det ändå slutligen den enas mobil som gav det exakta svaret?
Nu säger jag inte att MH inte var där när Toves kropp dumpades. Jag lämnar dörren öppen.
Kanske var det faktiskt JJs ritt dagen efter som var en av misstankarna av flera platser. Men efter noggrannare analys av flera sammantagna indicier kom man fram till den här platsen?
Mest tror jag ändå att bägge iaf varit på fyndplatsen. Men säker känner jag mig inte.