2022-11-23, 23:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, deras mobiler har varit där, men har även båda två rent fysiskt varit där? Ts mobil var på Donken, men inte T.
Det är möjligt jag är trög, men kan man bevisa att någon varit på plats för att mobilen varit där? Jag begriper ju att mobilerna varken kan köra bil eller släpa T till skogs, men var helt säkert både J och M på plats? Jag tror att det var så, men går det att bevisa?

Jag är inte säker på att när man från polis/ åklagares sida säger att man genom de misstänktas rörelsemönster absolut menar båda. Att bådas mobiler varit med.

Jag har funderat på det ett tag och grunnat.

Naturligtvis har de kartlagt bådas mobiler och deras rörelsemönster allteftersom ny information kommit dom till del. Detta analyseras noga, och slutligen hittade man kroppen.

Då hade man ändå varit på plats flera gånger. Väldigt nära, men ändå inte exakt.

Kanske var det ändå slutligen den enas mobil som gav det exakta svaret?

Nu säger jag inte att MH inte var där när Toves kropp dumpades. Jag lämnar dörren öppen.

Kanske var det faktiskt JJs ritt dagen efter som var en av misstankarna av flera platser. Men efter noggrannare analys av flera sammantagna indicier kom man fram till den här platsen?

Mest tror jag ändå att bägge iaf varit på fyndplatsen. Men säker känner jag mig inte.
Citera
2022-11-23, 23:21
Medlem
Jofs avatar
SocioPsykologiska anamnes talar för den här adopterade afrikanska flickan. Som GM. Eller skriver man Gk?
Stakars adoptionsföräldrar. Dom har tagit mycket illa vid sig tydligen.
Citera
2022-11-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Finns ju mycket närmare än huddinge så förstår inte vad hon skulle till huddinge i såna fall? finns ju tex rättpsyk i jönköpings kommun som vetlanda tillhör.

Här är alla rättpsyk.

https://www.srpf.se/verksamheter/rpv/
[/quote]
I växjö finns det rättspsyk
Citera
2022-11-23, 23:23
Medlem
shtb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En sökning på ordet pinterest fick 47 träffar så det har nog diskuterats tillräckligt.

Det borde jag iofs ha kollat själv innan, men nu när jag läser igenom dessa sökresultat så är det ingen av dem som lyft just fixeringen av småpojkar från MHs sida.
Citera
2022-11-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
SocioPsykologiska anamnes talar för den här adopterade afrikanska flickan. Som GM. Eller skriver man Gk?
Stakars adoptionsföräldrar. Dom har tagit mycket illa vid sig tydligen.
Pappan fick hjärtinfark och mamman är på psyket
Citera
2022-11-23, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
I ena hörnet på lägenhetshusets tomt står det en liten byggnad med garageportar. Oklart om det faktiskt används som garage, men det borde vara den. Syns rätt väl om man kollar streetview från uppfarten.

Förvarade man inte trädgårdsredskap där, såsom gräsklippare mm? Kanske utemöbler.
Citera
2022-11-23, 23:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte säker på att när man från polis/ åklagares sida säger att man genom de misstänktas rörelsemönster absolut menar båda. Att bådas mobiler varit med.

Jag har funderat på det ett tag och grunnat.

Naturligtvis har de kartlagt bådas mobiler och deras rörelsemönster allteftersom ny information kommit dom till del. Detta analyseras noga, och slutligen hittade man kroppen.

Då hade man ändå varit på plats flera gånger. Väldigt nära, men ändå inte exakt.

Kanske var det ändå slutligen den enas mobil som gav det exakta svaret?

Nu säger jag inte att MH inte var där när Toves kropp dumpades. Jag lämnar dörren öppen.

Kanske var det faktiskt JJs ritt dagen efter som var en av misstankarna av flera platser. Men efter noggrannare analys av flera sammantagna indicier kom man fram till den här platsen?

Mest tror jag ändå att bägge iaf varit på fyndplatsen. Men säker känner jag mig inte.
Jag tror också att båda varit där, men är mobilpositionering tillräckligt bevis?
Citera
2022-11-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Förvarade man inte trädgårdsredskap där, såsom gräsklippare mm? Kanske utemöbler.

Det är mycket möjligt, tycker det ser ut som redskapsskjul snarare än garage.
Citera
2022-11-23, 23:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Man klarar sig med enbart 2 master om man förutsätter att mobilen befinner sig på Jordens yta. Då får man 2 lösningar och måste klura ut vilken som stämmer. Det går bra om man känner någon utgångspunkt, så som JJs lägenhet. Därifrån röjer kontinuitet den vidare färden.
Du behöver tre punkter för att hitta en position. Alternativt att du känner till avståndet mellan masterna.
Citat:
wifi i huset? Men de är alla skyddade av lösenord och man kommer inte in på dem. Inget där, tror jag.
Man behöver inte kopplas in på det trådlösa för att det ska registreras.
Citat:
Barometer? Då måste man hitta mobilen, för dessa mätningar skickas ju inte ut till mobilmasterna, eller hur?
Ja, så vilken våning personen var på kan man inte enkelt se, om det nu inte loggas via någon app.
Citera
2022-11-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
När de går från Nöjet är relativt oklart. Jag tycker inte vi har fått någon riktig uppgift på det.
Enligt Efterlyst och polisen "lämnar de Nöjet efter kl 01 och går upp för Storgatan". Det kan lika gärna vara 01.05 som 01:50 så att säga.

Saker att väga in i detta avseende tycker jag är bl.a dåligt väder, en eller flera berusade, sent, bråket utanför Nöjet m.m.

Min personliga gissning är att de lämnar Nöjet någon gång mellan 01,15-01,40

Vi har ju tidpunkten då TT ringer sin pojkvän för sista gång: 01:48. Var tror du hon befinner sig då? När är det naturligt att ringa? Troligen när hon ämnar sig hemåt. Jag gissar att hon står utanför Nöjet då och tänker lunka. Kanske hoppas hon att han skall komma och hämta henne.

Om hon lämnade Nöjet 01:15 och cyklade hem till sig själv måste hon ha varit hemma länge när hon ringer 01:48. Det förstår jag inte. Om hon följde med till JJs lägenhet nådde de fram ungefär 01:30. Då ringer hon därifrån men utan att ge sig i väg. Varför?
Citera
2022-11-23, 23:30
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Pappan fick hjärtinfark och mamman är på psyket
Fortfarande ? Jädrans hon måste va i riktigt dåligt skick för att få vara inlagd såhär länge, det är extremt ovanligt.
Citera
2022-11-23, 23:32
Medlem
Citat:
Vi har ju tidpunkten då TT ringer sin pojkvän för sista gång: 01:48.

Det var pojkvännen som ringde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in