Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-04, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Aha ok. Men inget mer specifikt än så?

Det kan vara så men det kan också vara något trivialt som utlöst detta.

Som någon skrev tidigare i tråden så verkar ju många av tjejerna i gänget vara väldigt omogna och håller på och tjafsar som yngre tonåringar brukar göra.
Citera
2022-11-04, 07:25
Bannlyst
Jag tror inte 2 tjejer orkar hantera en död kropp, dom har givetvis fått hjälp . vet någon var de 2 tjejernas pappor höll hus under mordnatten och vad vet vi om dem?
Citera
2022-11-04, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Intressant! Nån som vet om de brukar vara öppna eller stängda? Om de är stängda förklarar det varför T lämnades hyfsat nära bommen. Hon lämnades ju dessutom inte alltför långt in i skogen. Det är ju mörkt vid 4-5-tiden, om GM dumpade kroppen då, då är det logiskt att de inte gick så långt från bommen och in i spenaten.

De bar väl kroppen på samma sätt som ur lägenheten då, en i var ände
Citera
2022-11-04, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Du verkar ju uppenbart hela jävla obildad inom fallet. JJ sov hos sin pappa på söndag till måndag, hon kan ha ridit söndag kväll, alltså återvänt till platsen. Är det helt jävla otänkbart för din lilla hjärna eller? Så trött på sånna som dig som bara tror sig veta allt hipp som hepp. Goddag yxskaft.

Verkar i te vara omöjligt.
Är det fastställt att hon sov hos pappan mellan sön och mån?
Citera
2022-11-04, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Jag tror inte 2 tjejer orkar hantera en död kropp, dom har givetvis fått hjälp . vet någon var de 2 tjejernas pappor höll hus under mordnatten och vad vet vi om dem?

Det är avhandlat i tråden, ska inte vara några problem om man är två, en blir svårt däremot
JJ har nog övertalat/hotat MH hjälpa till
Citera
2022-11-04, 07:30
Medlem
Citat:

Det är ingen omöjlig tanke att de har fått hjälp av någon/några.
Citera
2022-11-04, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Verkar i te vara omöjligt.
Är det fastställt att hon sov hos pappan mellan sön och mån?

Ingen aning men eftersom vi inte jobbar med fallet kan vi väl bara resonera kring tamejfan allt. Fattar inte varför alla på fb tror att de ska lösa mord. Det är en diskussionstråd, ingen jäkla förundersökning vi bedriver här. (Obs ej riktat mot dig)
Citera
2022-11-04, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Har det tagits upp i tråden att JJs pappa är ex militär? Kan tänka mig att det skulle innebära ett litet annat tänk än två små tjejer.

Grannar runt gården ska även känt obehag för pappan och varit rädda för han redan innan allt detta hände.

Jag tror att vi har mördaren här och de 2 invandrarfittorna medhjälp till mord.
Citera
2022-11-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Ingen aning men eftersom vi inte jobbar med fallet kan vi väl bara resonera kring tamejfan allt. Fattar inte varför alla på fb tror att de ska lösa mord. Det är en diskussionstråd, ingen jäkla förundersökning vi bedriver här. (Obs ej riktat mot dig)

Flashback har faktiskt hjälpt till att lösa flera fall då polisen är inne här och läser också.

Vissa som inte vill/ vågar träda fram som vittnen skriver ju häri ne då det är anonymt

Många bra ledtrådar polisen fått från flashback och i vissa fall rena utpekanden som har gjort att brotten har blivit lösta.
Citera
2022-11-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Har det framkommit vad de misstänkta har för familjeförhållande och sysselsättning?
Motiv?! Var de väninnor måste konflikt om kille, pengar, något svek…missbruk?

En otrohetsaffär mellan pojkvännen och JJ är en spekulation, kan någon bekräfta om det är sant eller inte?

Rädsla för att TT skulle avslöja och anmäla MH och JJ för droginnehav är en annan teori, undrar om någon vet mer? Berätta isåfall!
Citera
2022-11-04, 07:35
Medlem
Citat:
Jag tror att vi har mördaren här och de 2 invandrarfittorna medhjälp till mord.

Ingenting är omöjligt och det har ju gjorts utpekanden härinne förut i tråden.
Citera
2022-11-04, 07:40
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Från modig39
Det är trådsanning . Enligt barchefen visade hon ingen bild för honom.
Utan var det inte att snapkartan visade att den hon letade efter var på krogen och kartan visade hon för honom .
Ingenstans är det bekräftat att hon visade en bild på personen

Om jag förstått källorna rätt är det GMs T letar efter på Nöjet. Jag funderar på om det faktiskt bara är MH som T letar efter, och att oron som uttrycks av T över att få tag på vännen handlar om att T vet att JJ försett MH med droger/ dragit in henne i drogerna, och T vill tala henne till rätta. När T sen hittar MH på Nöjet så är JJ brevid och en liten dispyt uppstår (kanske vill T få prata med MH själv men JJ vägrar lämna hennes sida). JJ blir arg men föreslår sen att de går hem till henne och reder ut allt. Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in