2022-11-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Utesluter de att hon skulle ha försökt ringa honom över huvud taget? Varifrån kom uppgiften från första början?

Den kommer från AB och där har dom skrivit enligt uppgifter till AB. Men sen utesluter dom inte det på det sättet men dom tar inte ens upp det påstådda samtalet 2:30 i det långa video repotaget. Så samtalet kan fortfarande ägt rum såklart men det är inget som polis bekräftat, det enda samtalet polis bekräftat är samtalet vid 1:49
Citera
2022-11-01, 22:18
Medlem
Det borde vara tämligen enkelt att ta reda på vad JJ hade för kläder på sig under utekvällen på Nöjet.
Det borde vara lika enkelt att ta reda på om JJ hade samma outfit när hon stötte på grannen i trappen.

Har JJ andra kläder på sig när grannen skjutsar henne till Donken? Om svaret är JA - så tycker jag den detaljen är ganska talande, likaså om hon inte bytt kläder (fast då till hennes fördel).
Citera
2022-11-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag är helt övertygad om att det finns en förskräckligt massa människor i Vetlanda som vet precis vad denna konflikt mellan JJ och TT ska handlat om. Att inte någon tagit sig tiden att nämna något om det här på FB är väldigt förbryllande.

Ni som är från Vetlanda, skulle ni inte kunna dra i lite trådar och se vad ni får ihop för info? Någon som ni känner bör väl åtminstone känna någon som vet, eller så känner den någon annan som vet. En ”six degrees of separation” till konflikten. Vet vi vad den handlade om så slipper vi spekulera vilket i sin tur tar oss närmare sanningen. Tänker att det inte är svårare än att slänga iväg ett sms till tre-fyra vänner/bekanta/kusin/flickvän/pojkvän, och har de ingen info kanske de vet någon som har det.

Precis tänk er själva in i situationen som TTs anhöriga befinner sig i, gör det för deras skull, för att skapa sanning och klarhet.

Gör det rätt och var vänliga att ta reda på och berätta ingående allt ni vet.
Citera
2022-11-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Är JJ:s mamma politiker?

Vem är mamma? pratas bara om pappan..?? Facebook? Namn?
Citera
2022-11-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
”Jag vill att du åker tillbaka dit och gör precis så som vi nu diskuterat” typ

Det är vad jag hör också, åka vart. Storgatan 71, Ödetorpet eller Nöjet...
Citera
2022-11-01, 22:20
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det underliga är att ingenting hörs överhuvudtaget.
Inga röster, inga skratt, inget gråt, ingen musik, inte ens ett gapande eller skrikande. Bara tystnad.
Likadant är det på väg upp för trappan till lägenheten. Tystnad

Men helt plötsligt bryts tystnaden. Inte med ord som ge fan i mig, fittjävel eller ens dra åt helvete.
Nej dunsar och bankande är det som bryter tystnaden, utan att ett enda ord tycks ha hörts.

TT kanske däckade av fylla i lägenheten (då krävs det myyycket för att man ska vakna) och de passade på att dunka ihjäl henne då? Därav inga skrik.
Citera
2022-11-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag är väl lite inne på uppgiften i tråden att bråket utanför nöjet ska ha skett efter stängningsdags. Så det är heta känslor. Min spekulation blir då att det kan hända mycket på vägen fram tom JJ:s lägenhet. Det är människorov och för att minska synlig transport av kropp osv tycker jag att ett lättvindigt sätt att röva bort TT är öppna en bildörr och iväg!.

Så kan det naturligtvis ha gått till och då har TT inte varit i lägenheten. Åtminstone inte denna gång.
Citera
2022-11-01, 22:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Precis tänk er själva in i situationen som TTs anhöriga befinner sig i, gör det för deras skull, för att skapa sanning och klarhet.

Tala är silver, tiga är guld i frireligiösa sammanhang. De som vet är nog tysta som möss. Tänk om JJ och MH släpps ur häktet, vad händer då tror du? Vem står på tur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det står ju i artikeln att dom håller förhör med JJ på söndagen?

Nej, det gör det inte. Så som jag tolkar texten så förhörs endast en av kvinnorna och det är oklart om den andra kvinnan hörs alls. Att det är oklart tolkar jag som att polisen inte har bekräftat det, vilket innebär att hon sannolikt inte blivit det (varför skulle de bekräfta att en blivit förhörd och inte båda om det nu inte vore så).

Jag utgår från att det är M som blivit förhörd. Men är det J så är isf M inte hörd. Någon av dem är inte hörd iaf i det där läget.

Det vittnesmålet jag citerade är ju en väns uppgifter till pressen, den vännen är vän till J uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76

Det kanske inte är bara tjej-gänget som är i två läger
Kanske hela Vetlanda
Får lite Twin-peaks-känsla i detta fall
Citera
2022-11-01, 22:23
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Vem är mamma? pratas bara om pappan..?? Facebook? Namn?

Har skrivits tidigare i tråden att mamma ska va M*lin J*nsson, 52årig sjuksköterska boende i Vetlanda och ursprungligen från Skåne om jag inte missminner mig. Har ej Facebook.
Citera
2022-11-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Läste att T hade Telia, kan det påverka? Är säkert samma mast, men riktningen kan vara olika för olika nät misstänker jag.

Kollar man koordinaten för masten på Google Maps så ser man på bilden att det är en tom mast. Alltså inga antenner monterade. Bilden är tre år gammal. Men nu finns där antenner. Det betyder alltså att Biltema-masten är relativt ny.
Eller har de flyttat hela basstationen från andra stället till det nya?
Någon får gärna åka och kika.
Annars så kan det vara Telia eller annan som satt upp en ny mast som ännu inte ör kartlagd i t.ex Cellmapper.
JJ har Telia vet jag. Osäker på vad TT har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in