2022-11-01, 22:24
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Den kommer från AB och där har dom skrivit enligt uppgifter till AB. Men sen utesluter dom inte det på det sättet men dom tar inte ens upp det påstådda samtalet 2:30 i det långa video repotaget. Så samtalet kan fortfarande ägt rum såklart men det är inget som polis bekräftat, det enda samtalet polis bekräftat är samtalet vid 1:49

Okej. Jag skulle nämligen tro att gärningstidpunkten i häktningsframställan slentrianmässigt satts utifrån sista "livstecknet" och det bör i så fall ha varit det samtalet.
Citera
2022-11-01, 22:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Överdramatisk "reporter" som svamlar om hur mkt som "snurrar i huvet" osv osv... Oproffsig.
Märkligt åxå att han spelade in just det där sists tfn-samtalet.
Fruktansvärt oproffsigt att ge halv information och avsluta med en cliffhanger
Citera
2022-11-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Så kan det naturligtvis ha gått till och då har TT inte varit i lägenheten. Åtminstone inte denna gång.
Då kan vi ta samtalet 01.49 fortfarande på väg. Men då var det detta med 02.30 var befinner sig TT då?.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Två frågor på ovan
(Tycker mig ha följt från början, men kan ha missat )

Förhördes en av mgm i sitt hem ?
Var den andra mgm inte i sitt hem alls på söndagen ? (Frågar för att jag har läst i tråden att hon varit på DollarS o köpt rengörings-medel på söndagen och att filmer från butiken ska ha inhämtats från polisen

Den som förhörs på söndagen är M (tolkar jag det som). Det framgår inte vart det sker i Aftonbladets text. Det står bara att det hålls flera förhör, men det kan lika gärna vara någon annanstans än hemma hos M.

Den som förhörs i sitt hem är M på måndagen. J på sitt jobb. Det är min tolkning.

Men jag kanske tolkar fel och att det är J som förhörs på söndagen och M som det är oklart om hon förhörs alls på söndagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Precis tänk er själva in i situationen som TTs anhöriga befinner sig i, gör det för deras skull, för att skapa sanning och klarhet.

Gör det rätt och var vänliga att ta reda på och berätta ingående allt ni vet.
Och samma sak gäller kläderna, som Wireless11 var inne på. Det borde gå att få reda på av vänner eller bekanta som befann sig på Nöjet den aktuella kvällen. Vet vi vad hon hade på sig då är nästa steg att prata med grannen som körde JJ till McD. Känns som vi vridit och vänt på alla möjliga teorier nu så nästa steg borde helt enkelt vara att kavla upp ärmarna lite.
Citera
2022-11-01, 22:26
Medlem
Något som inte framgår är om påsen var i cykelkorgen när dom var påväg till mc Donalds. Eftersom grannen ställde undan cykeln då så borde han garanterat sett den redan då!

Jag har spånat på hela tiden att röda bilen på Mc D var den bilen som JJ väntade på utanför. Och om påsen inte var i cykelkorgen innan så kan det vara något dom la i cykelkorgen när dom kom fram till platsen för att sedan åka upp till Mc D. (efter meddelanden förstås från JJ som skickades när hon gick in i lägenheten igen när grannen erbjöd skjuts)
Citera
2022-11-01, 22:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Då kan vi ta samtalet 01.49 fortfarande på väg. Men då var det detta med 02.30 var befinner sig TT då?.
Där cykeln hittas är ju rätt troligt?
Citera
2022-11-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
TT kanske däckade av fylla i lägenheten (då krävs det myyycket för att man ska vakna) och de passade på att dunka ihjäl henne då? Därav inga skrik.

Ja eller ett hårt slag som gjorde henne medvetslös omedelbart.

Varför bråkade tjejerna?
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-01 kl. 22:31.
Citera
2022-11-01, 22:29
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Vem är mamma? pratas bara om pappan..?? Facebook? Namn?

Nä det lägger jag inte ut här men hon har samma efternamn, bor i Vetlanda och hon tycker att kvinnlig striptease tyder på styrka och kroppskontroll.
Citera
2022-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireless11
Det borde vara tämligen enkelt att ta reda på vad JJ hade för kläder på sig under utekvällen på Nöjet.
Det borde vara lika enkelt att ta reda på om JJ hade samma outfit när hon stötte på grannen i trappen.

Har JJ andra kläder på sig när grannen skjutsar henne till Donken? Om svaret är JA - så tycker jag den detaljen är ganska talande, likaså om hon inte bytt kläder (fast då till hennes fördel).

Varför mördades TT?
Citera
2022-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Där cykeln hittas är ju rätt troligt?
Det blir ju inte det om det är JJ eller MH som placerat den där.
Citera
2022-11-01, 22:31
Medlem
dondes avatar
Måste åklagaren presentera bevis för att få dom omhäktade eller räcker det med saker som att dom behöver mer tid och mer förhör osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in