2022-11-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Tänkte mer på typ... Saliv. Blod. Kroppsvätskor. Hår som fastnat på ett element eller varför inte något potentiellt verktyg som det fastnat DNA på... Tejp. Ja. Jag tänker att töserna är mer kreativa än vad jag är.

Inget sånt har framkommit, sen om polisen har något det är en annan femma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående den s k Biltema-masten.

Bland annat TV4 länkade 20/10 till den här artikeln i Vetlandaposten:

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/nya-uppgifter-har-ar-polisens-senaste-spar-efter-forsvunna-tove-21

Som synes i länken så pryds artikeln av en bild på en mast och ja den står strax ovanför parkeringen vid Biltema.

Enligt Aftonbladet sin kartläggning häromdan så ”fångar en mobilmast vid Biltema upp Toves mobil”.

Och 21/10 återkommer Vetlanda-Posten med
” Den sista pejlingen av mobiltelefonen sker två timmar senare i mobilmasten på höjderna ovanför Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först att rapportera om.”

Jag såg härom dagen vid besök i Vetlanda en stor jäkla mast bredvid Biltema. Och den har jag visat bild på osv i nåt inlägg. Jag har jämfört mina bilder på den med Vetlanda-Postens och den matchar.

Vetlanda-Posten skriver om denna mast för de har fått ”uppgifter” nånstans ifrån.

Frågan är bara om det missförtåtts vilken mast det gäller?

Anledningen till den frågan är nämligen att kikar man i den mest använda ”karläggnings-appen” för mobilmaster så sänder en annan mast över detta område.

Den står uppe ”på höjderna” en bit från Hällingevägen här:

(57.4336560, 15.0443310)

Den upptäckte jag nu när jag äntligen fick tid att sätta mig och lokalisera alla ”mobilmaster” i Vetlanda och koppla de cellid (antennriktningar) jag mätt upp på stan där.
De sitter uppe på hotellet och på en större parkering i centrum och sen nere i nåt ind område osv.

Och sen då de två masterna på höjderna ovanför Biltema. En fotad i Vetlanda-Posten och en annan lokaliserad av mig här nu då.

Kikar man då i den populära appen/sajten Cellmapper.net och väljer t.ex Telenor och 4G i ”Provider”-menyn så får man upp masten vid uppe längs Hällingevägen.

Stämmer allt så är det den jag har mätt upp vid JJ bostad ser jag nu.

Ska testa klicka runt i Cellmapper och jämföra med alla cellid jag snappat upp men det finns en chans att Vetlanda-Posten fotat fel mast och att den mast de fått ”uppgifter” om istället står vid koordinaterna ovan.

Jag ska givetvis reda ut detta allt eftersom jag får tid här men ville bara flagga att detta hänger lite i luften vilken mast det faktiskt gäller de hänvisar till i dessa uppgifter.
Med ”reda ut” menar jag att identifiera vilka celler den mast som plåtats i tidningen använder.

Edit: Masten i tidningen står här: (57.4383850, 15.0595930)
Klistra in koordinaterna i Google Maps.

Läste att T hade Telia, kan det påverka? Är säkert samma mast, men riktningen kan vara olika för olika nät misstänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag får inte ihop att hon skulle ha varit 17 vid brandincidenten.
Den artikel som länkats i tråden och sägs referera till brandincidenten är publicerad 7 april 2021.
JJ är född i november 2002 och var alltså ca 18 år och 6 månader när artikeln publicerades.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
(För att undvika missförstånd: brandincidenten ska vara branden som nämns sist i artikeln)

Ja det stämmer visst! Hade för mig att det va 2020, ber om ursäkt. Men vet iaf att exet inte orkade re i det hela pga han visste att det inte fanns nog med bevis.
Citera
2022-11-01, 21:56
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Är det klarlagt huruvida samtalet till pojkvännen kl. 2:30 gick fram eller bara var ett röstmeddelande?
Citera
2022-11-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det du refererar till är detta:
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen.
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.

Det man kan notera är ju att det framstår som att J inte var i sin lgh på hela söndagen, ej heller då på kvällen eftersom polisen sökte igenom den "sent in på natten". Det låter som att J sov på annan plats eftersom polisen fick kontakt med henne först på hennes jobb (det är mitt antagande eftersom jag annars utgår från att om polisen hade fått kontakt med J innan hon skulle börja jobba så hade J valt att första förhör inte skulle hållas på hennes arbetsplats utan på annan plats, det bör ju annars kännas pinsamt att polisen kommer till ens arbetsplats och förhör en, det vill man ju inte att ens arbetsgivare ska veta om).

Följdfrågan på det blir ju onekligen vart J är under hela söndagen, kvällen och natten och vart hon sover och varför hon inte åker hem? Det är ju nära till hands att man tror att J var icke nåbar på telefon?
(hade polisen fått kontakt med henne på söndagen hade de ju hållit förhör med henne då på en gång får man ju förmoda)

Min teori här är att polisen får vissa medgivande från M när dom är i hennes hem och förhör henne. Förhöret avslutas väldigt fort och hon anhålla. Efter detta förhör tror jag polisen åker raka vägen till J s arbetsplats och håller ett ännu kortare förhör innan även hon anhålls.
Citera
2022-11-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men om vi säger så här. Din teori håller efter 02.30 då blir ju resten bara teater med dunsar mobiler i villan resa till McD osv. Ingen TT ses ju med ögat i dessa händelseförlopp. Det blir dravel från grannar och JJ. Men om din teori skulle bli fulländad så måste denna tid 02.30 fyllas. Kan det vara så att detta ev samtal är det som får igång polisen att gå 100 procent all in. Här anas ugglor i mossen. Kan en bil ha anslutit vid Kyrkan? Där skulle kanske människorovet ha skett?.

Det här med tider är alltid svårt. Nöjet stängde kl 01. Men gick tjejerna exakt då. Eller satt tjejerna en stund där efter och drack ur ? Hur länge blev de kvar utanför ?
Ca 02:30 ringde TT sin pojkvän. Men än tycks vi inte veta var TT befann sig då. Men i telesvar tycks hon meddelat att hon var på väg hem.
Av det samtalet tycks polisen slagit på stora trumman.Av vilken anledning man kan undra.

Säg att de tre kom ut från krogen ca 01:15. Promenaden till området kring Vetlanda ca 15 minuter.
Ja då är kl 01:30. Att stå eller sitta ute en timme är inga svårigheter, ens i en park.

Men allt vi skriver är bara hypoteser. Vi kan omöjligt veta hur allt gått till.
Inlägg kan man antingen förkasta eller spinna vidare på. Svaret när, var, hur eller om TT dog tycks vi få vänta på.
Tills dess står det oss fritt att spekulera
Citera
2022-11-01, 21:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det är anmärkningsvärt att JJ springer upp igen efter att ha bestämt med grannen att de ska till MC Donalds...

En sannolik teori är att JJ skulle ut och dumpa TTs mobil en bit bort........

Fyfan alltså stackars Tove, hon måste ha varit så rädd....

Tänk om grannen är boven, TT kanske lämnade lgh och på väg ut så får grannen tag i henne ?
Sen hittar på att han hört dunsar m.m
Citera
2022-11-01, 22:00
Medlem
Citat:
Det du refererar till är detta:
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen.
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.

Det man kan notera är ju att det framstår som att J inte var i sin lgh på hela söndagen, ej heller då på kvällen eftersom polisen sökte igenom den "sent in på natten". Det låter som att J sov på annan plats eftersom polisen fick kontakt med henne först på hennes jobb (det är mitt antagande eftersom jag annars utgår från att om polisen hade fått kontakt med J innan hon skulle börja jobba så hade J valt att första förhör inte skulle hållas på hennes arbetsplats utan på annan plats, det bör ju annars kännas pinsamt att polisen kommer till ens arbetsplats och förhör en, det vill man ju inte att ens arbetsgivare ska veta om).

Följdfrågan på det blir ju onekligen vart J är under hela söndagen, kvällen och natten och vart hon sover och varför hon inte åker hem? Det är ju nära till hands att man tror att J var icke nåbar på telefon?
(hade polisen fått kontakt med henne på söndagen hade de ju hållit förhör med henne då på en gång får man ju förmoda)

Det står ju i artikeln att dom håller förhör med JJ på söndagen?
Citera
2022-11-01, 22:00
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tycker tvärtom att grannen verkar oskyldig....

Tror mer på JJs bror, pappa etc inblandning

Personer som hörs flera gånger i veckan i brottsmålsutredningar brukar inte vilja exponeras i media. Nu framstår det som han vill rentvå sig, förhoppningsvis är det p.g.a. ånger till följd av sin underlåtenhet att tillkalla polis. Men inte säkert.
Har inte följt fallet men tror på en man som hjälpt till. Kan va pappa, bror som hjälpt de häktade som du påpekar eller annan närstående.

edit: Tror en man kan ha utfört handlingen om det rör sig om mord eller dråp. Kvinnorna har fört henne på väg till lägenheten. De kan sedan ha fått panik i lägenheten när det gått överstyr och de inser vad som inträffat. T är nog borta innan mcd resan...
Senast redigerad av Tuli Kupferberg 2022-11-01 kl. 22:04.
Citera
2022-11-01, 22:01
Medlem
Jag är helt övertygad om att det finns en förskräckligt massa människor i Vetlanda som vet precis vad denna konflikt mellan JJ och TT ska handlat om. Att inte någon tagit sig tiden att nämna något om det här på FB är väldigt förbryllande.

Ni som är från Vetlanda, skulle ni inte kunna dra i lite trådar och se vad ni får ihop för info? Någon som ni känner bör väl åtminstone känna någon som vet, eller så känner den någon annan som vet. En ”six degrees of separation” till konflikten. Vet vi vad den handlade om så slipper vi spekulera vilket i sin tur tar oss närmare sanningen. Tänker att det inte är svårare än att slänga iväg ett sms till tre-fyra vänner/bekanta/kusin/flickvän/pojkvän, och har de ingen info kanske de vet någon som har det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Är det klarlagt huruvida samtalet till pojkvännen kl. 2:30 gick fram eller bara var ett röstmeddelande?

” Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. ” från en artikel i Aftonbladet.

Vi vet att TT ej pratade med pojkvännen,så man kan väl anta att hon pratade in ett röstmeddelande
Citera
Medlem
Citat:
Hur är det ens relevant? J flyttade in i det huset i år...

Om en liknande cykel stod där 2019.
Så kan det vara denna som setts och inte TTs cykel. Inte fan vet jag och är personligen förbannat trött på tjafset om cykeln. Här var det mer info för frågeställaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in