2023-11-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I brister för rättssäker handläggning ingår saker som för lång handläggning och att utredningar tar för lång tid att starta och avslutas och saker som det som framgår gällande fallet med flickan i Eslöv ärendet blivit liggande när handläggare blivit sjukskriven och där handläggare gång på gång påpekat att arbetsbelastning varit för tung
Det ingår givetvis allt möjligt ì dessa fler än 300 utredningar där man sett brister. Se bara på ärendena i Mark och i Älvsbyn. Det finns självklart alla typer av brister om handläggarna saknar grundläggande kunskaper för att kunna göra en rättssäker utredning. Eller tror du på riktigt att en dålig förare enbart kör dåligt i sydgående körriktning?
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-28 kl. 16:38.
2023-11-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nu tar du ett djupt andetag din, din clown.
Inga barn kidnappas, föräldrar som blir av med sina barn är dåliga föräldrar och ni extremister är skapar en osäker miljö för socialtjänsten.
Men är du dum på riktigt? Varför pratar du om kidnappning med mig? Så du vet bättre än både Socialstyrelsen, Ivo och andra sakkunniga? Kul för dig då. Självklart omhändertas barn på felaktiga grunder, likväl som barn får stanna kvar i familjer på felaktiga grunder. Om det kan du läsa i våra dags- och kvällstidningar samt lokalpress.
Extremister är de muslimska skvallermänniskolrna som spred all möjlig skit, blanda inte ihop detta.

Men visst, du inbillar dig säkert att en dålig bilförare endast kör dåligt i sydostlig körriktning.
2023-11-28, 18:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Den här tråden handlar om Fia om du inte visste det. Likväl som du och de andra soc-kramarna här tror olika saker om henne så kan jag också tro. Hur vet du att barnen inte vilĺ bo med varandra? Hur vet du att de inte har det bäst hos sin mamma? Det vet du inte. Du vet ingenting.

Du är fulständigt illiterat och proppar upp saker man varken har sagt eller tyckt

Det är barnen som är viktigast, men det fattar inte du. Du tycker barn ska fortsätta att bo i sina miserabla hem när soc kommer och tittar till ibland och föräldrarna bjuder på kaffe med tända ljus och är så trevliga. Nej, du har fel! Kompetenta välutbildade människor som har läst utredningsmetodik ska göra om alla dessa utredningar så att rätt barn kommer på rätt plats. Det är barnen som är viktigast, men den åsikten delar du tydligen inte.

Du tror att det är ett gäng outbildade människor som jobbar på soc?

Citat:
Du har ingen vidare hög utbildning kan man uttyda utifrån din förståelse av text.
Det står i Ivos rapport 2020:
Den inleds med följande:
Iakttagelser och rekommendationer i korthet
Huvudsakliga iakttagelser
*Kommunerna lyckas inte komma tillrätta med bristerna inom den sociala barn och
ungdomsvården och upprätthålla en god kvalitet.
*Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning.

Troll.

Tror inte du är rätt person att tala om utbildning då du inte verkar ha någon öht. Iom att du inte ens kan källvärdera, källkritik eller ens hänvisa till källor. Sånt lär man sig på gymnasiet. Antar att du hoppade av efter högstadiet, skulle förklara varför du har världssynen som du har.

Citat:
Än en gång försöker Fia polisanmäla socialtjänsten när de inte vill ha möte när hon dyker upp .
Inte ens när polisen säger att det är civilrättsligt och att det kan finnas andra som behöver hjälp av polis just nu kan hon ge sig , polisen är alltså upptagen med Fia medan någon annan sitter i kö för något polisen kan hjälpa till med

Aaaah det är så sinnessjukt!!! VARFÖR varför!!!! Gör man sitt liv så jävla omständigt och komplicerat????
2023-11-28, 18:09
Medlem
Citat:
Det ingår givetvis allt möjligt ì dessa fler än 300 utredningar där man sett brister. Se bara på ärendena i Mark och i Älvsbyn. Det finns självklart alla typer av brister om handläggarna saknar grundläggande kunskaper för att kunna göra en rättssäker utredning. Eller tror du på riktigt att en dålig förare enbart kör dåligt i sydgående körriktning?
De som fått sina barn omhändertagna tolkar brister hos socialtjänsten som att själva utredningen är felaktig och att barnen inte borde ha omhändertagits vilket inte är fallet eftersom placeringar då borde ha upphört så har ju inte skett trots brister i de 300 fall som granskats . Visar på att beslut om placering inte var felaktig utan det var något helt annat som var bristfälligt . En vanlig brist lär vara att föräldrar inte förstår varför barnen omhändertagits för det är något jag tycker mig märkt när föräldrar lägger ut samtal med soc. de får luddiga generella svar och där borde det gå att vara mer konkret och förståeligt
2023-11-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du tror att det är ett gäng outbildade människor som jobbar på soc?

Tror inte du är rätt person att tala om utbildning då du inte verkar ha någon öht. Iom att du inte ens kan källvärdera, källkritik eller ens hänvisa till källor. Sånt lär man sig på gymnasiet. Antar att du hoppade av efter högstadiet, skulle förklara varför du har världssynen som du har.

Aaaah det är så sinnessjukt!!! VARFÖR varför!!!! Gör man sitt liv så jävla omständigt och komplicerat????
Läs rapporten själv, flera av er soc-kramare här har citerat den men du tycker bara att jag ska länka till den. Sanslöst är bara förnamnet.

Rapporten framför stark oro gällande kunskapsbristen. Du har inte ens läst Ivos rapport 2020. Kom igen när du har läst den. Det är enbart fånigt som du håller på.

Jag har bra mycket högre utbildning än dig, det ser man både på ditt sätt att skriva och brist på att kunna argumentera.
2023-11-28, 19:44
Medlem
Citat:
De som fått sina barn omhändertagna tolkar brister hos socialtjänsten som att själva utredningen är felaktig och att barnen inte borde ha omhändertagits vilket inte är fallet eftersom placeringar då borde ha upphört så har ju inte skett trots brister i de 300 fall som granskats . Visar på att beslut om placering inte var felaktig utan det var något helt annat som var bristfälligt . En vanlig brist lär vara att föräldrar inte förstår varför barnen omhändertagits för det är något jag tycker mig märkt när föräldrar lägger ut samtal med soc. de får luddiga generella svar och där borde det gå att vara mer konkret och förståeligt
Utredarna har inte gått igenom hela utredningarna inklusive bevis. De sitter givetvis inte och bedömer vad som är fel eller rätt. Det var inte uppdraget. Det var över 1000 utredningar, det är inget som 31 utredare hinner med på den tid de ska plöja igenom utredningarna. Givetvis.

Utredarna kollar igenom om samtal skett med barnen, om bara en part kommit till tals, om dokumentation finns mm mm.

Du själv var inte med och gjorde utredningen, du kan omöjligt veta vad dessa lver 300 brister var. Har du ens läst och förstått alla 68 sidor i Ivos rapport 2020?

Kan du inte komma med något nytt någon gång? Varför är du emot att externa utredningar görs på utredningar som barn eller både barn och föräldrar varit missnöjda med?
Hade ni någon slags anti-föräldrar-kultur på juristbyrån du jobbade på? Annars är många jurister/advokater medvetna om de utbredda problemen inom soc.
2023-11-28, 20:06
Medlem
Citat:
Utredarna har inte gått igenom hela utredningarna inklusive bevis. De sitter givetvis inte och bedömer vad som är fel eller rätt. Det var inte uppdraget. Det var över 1000 utredningar, det är inget som 31 utredare hinner med på den tid de ska plöja igenom utredningarna. Givetvis.

Utredarna kollar igenom om samtal skett med barnen, om bara en part kommit till tals, om dokumentation finns mm mm.

Du själv var inte med och gjorde utredningen, du kan omöjligt veta vad dessa lver 300 brister var. Har du ens läst och förstått alla 68 sidor i Ivos rapport 2020?

Kan du inte komma med något nytt någon gång? Varför är du emot att externa utredningar görs på utredningar som barn eller både barn och föräldrar varit missnöjda med?
Hade ni någon slags anti-föräldrar-kultur på juristbyrån du jobbade på? Annars är många jurister/advokater medvetna om de utbredda problemen inom soc.
De ställen jag jobbade på sysslade främst med familjerätt så självfallet var de inte anti föräldrar eftersom de var majoriteten av klienterna antingen det gällde vårdnadstvister eller omhändertagna barn
2023-11-28, 20:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Den här tråden handlar om Fia om du inte visste det. Likväl som du och de andra soc-kramarna här tror olika saker om henne så kan jag också tro. Hur vet du att barnen inte vilĺ bo med varandra? Hur vet du att de inte har det bäst hos sin mamma? Det vet du inte. Du vet ingenting.

Du är fulständigt illiterat och proppar upp saker man varken har sagt eller tyckt

Det är barnen som är viktigast, men det fattar inte du. Du tycker barn ska fortsätta att bo i sina miserabla hem när soc kommer och tittar till ibland och föräldrarna bjuder på kaffe med tända ljus och är så trevliga. Nej, du har fel! Kompetenta välutbildade människor som har läst utredningsmetodik ska göra om alla dessa utredningar så att rätt barn kommer på rätt plats. Det är barnen som är viktigast, men den åsikten delar du tydligen inte.

Citat:
Du har ingen vidare hög utbildning kan man uttyda utifrån din förståelse av text.
Det står i Ivos rapport 2020:
Den inleds med följande:
Iakttagelser och rekommendationer i korthet
Huvudsakliga iakttagelser
*Kommunerna lyckas inte komma tillrätta med bristerna inom den sociala barn och
ungdomsvården och upprätthålla en god kvalitet.
*Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning.

Troll.
Varför svarar du inte på mina frågor?
* Vart har jag skrivit att jag inte vill barnens bästa? källa?
* Vem ska göra dessa externa utredningar?
* Varför tror du dessa externa utredningar är mer rättssäkra en socialens utredningar? (familjen i Älsvbyn fick ju en extern utredning, och du vet ju hur det blev...)
* "Du tycker barn ska fortsätta att bo i sina miserabla hem" - när skrev jag detta? Källa tack.

Du tycker denna tråd ska handla om Fia, men när någon försöker prata om Fia blir du rabiat

Du kallar mig "illiterat" och "ingen vidare hög utbildning", men du vet inte skillnaden på handläggning och utredning?

Jag kan bevisa mina påståenden med källor från IVO och bup.
Dina "källor" är debattartiklar från 2006.
2023-11-28, 20:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja , ingen av de hon pratar med når fram , hon slänger oftast på luren
Jag tycker det är oftast den som hon pratar med som säger "nu avslutar jag det här samtalet" när Fia börjar skrika och vara otrevlig.
2023-11-28, 20:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Vad är detta för WT-familj? Någon som vet?
Vilken av dem? Sofia är ju frontfiguren, men family united består ju av en grupp människor som alla blivit av med sina barn och anser att socialtjänsten gör fel, stjäl barn, och endel sjuka påstående.
2023-11-28, 20:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Kan tycka att lejonmamman som är svårt psykiskt sjuk och har vanföreställningar som ökat sedan barnet omhändertogs borde kunnat få lite info om sonen , med tanke på att hon trott att han är död och hon letat efter hans grav på kyrkogården .
Jag tror problemet är att har hon förlorat vårdnaden helt så är det olagligt för socialen att lämna ut information om barnet, för då är det som att du eller jag skulle ringa och be att få veta hur barnet mår.
2023-11-28, 20:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Än en gång försöker Fia polisanmäla socialtjänsten när de inte vill ha möte när hon dyker upp .
Inte ens när polisen säger att det är civilrättsligt och att det kan finnas andra som behöver hjälp av polis just nu kan hon ge sig , polisen är alltså upptagen med Fia medan någon annan sitter i kö för något polisen kan hjälpa till med
Hon dyker upp oanmäld och bara "jag vill ha möte NU!" eller?
måste vara jätte jobbigt för socialtjänsten att behöva hantera henne, även om det är endel av deras jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in