Citat:
Haha, personangreppen står du för hela hela tiden, det njuter du säkert av.
Nu försöker du slingra dig igen, det är bara att svara på frågorna:
Exakt varför vill du inte barns bästa? Exakt varför vill du inte att utredningar ska göras om grundligt, sakligt och objektivt? Så att rätt barn hamnar på rätt plats. Exakt så som docent B Edvardsson anser. Exakt så som det faktiskt står i lagen, att utredningar ska vara sakliga och objektiva.
Nu försöker du slingra dig igen, det är bara att svara på frågorna:
Exakt varför vill du inte barns bästa? Exakt varför vill du inte att utredningar ska göras om grundligt, sakligt och objektivt? Så att rätt barn hamnar på rätt plats. Exakt så som docent B Edvardsson anser. Exakt så som det faktiskt står i lagen, att utredningar ska vara sakliga och objektiva.
Exakt varför vill du inte barns bästa? - Emellan oss två är jag väl den enda som vill barnens bästa. Medans du fokuserar på vad föräldrar vill, och inte vad barnen behöver. vart har jag skrivit att jag inte vill barnens bästa? källa?
Exakt varför vill du inte att utredningar ska göras om grundligt, sakligt och objektivt? - Vem ska göra dessa externa utredningar?
Varför tror du dessa externa utredningar är mer rättssäkra en socialens utredningar?
(familjen i Älsvbyn fick ju en extern utredning, och du vet ju hur det blev...)
Så att rätt barn hamnar på rätt plats. Exakt så som docent B Edvardsson anser. Exakt så som det faktiskt står i lagen, att utredningar ska vara sakliga och objektiva. - Jag anser att barn som inte har det bra i hemmet, där föräldrarna inte vill ändra sig och göra hemmet bra för barnen, då ska barnen omhändertas. Att barnen har det bra, mår bra, och tas om hand på rätt sätt är viktigare än förälderns egna känslor. Barnets behov ska alltid prioriteras. Jag är för att barn hamnar på rätt plats. Jag är dock inte för att barn ska lida pga att föräldrarna anser att deras känslor är viktigare än barnens behov.
Du säger hela tiden "rätt barn hamnar på rätt plats", samtidigt som du tar upp fall, hur vet du att Fias barn har det bäst hemma hos henne? hur vet du att deras rätta plats är med henne?