2024-02-01, 16:33
Medlem
PinkSloths avatar
Lanabanana måste vara bland de sjukast människor jag varit med om, det ända hon gör är att bråka med folk för att vinna Marlene's tillit och spä på för att driva Marlene till att ringa, agera ut osv
2024-02-01, 16:35
Medlem
Inanna-1921s avatar
[quote=adina|87231051]
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Tror inte han finns på tiktok utan främst på youtube där han gör långa filmer riktade till svenska folket , socialtjänst mfl , där blandas religion med talan om varför föräldrar har rätt att välja att undervisa sina barn hemma i vad de själva lägger vikt vid
Aaah då tror jag jag vet vem du menar, frun fick en psykos också. Han sitter och predikar i evigheter i sina videos.
2024-02-01, 16:37
Medlem
Inanna-1921s avatar
[quote=Septemberflicka|87230987]
Citat:

Jag vet inte riktigt vad du menar nu men när de gäller de olika grupperingar som sticker ut i desinformationskampanjerna som Pappa varför, family united, familjen i centrum, parents united, socialtjänsten monstret utanför lagen, varför tar de våra barn så figurerar många av individerna i samtliga grupper. Sedan har islamisterna sina grupper också. Flera av dessa individer använder sociala medier men mer individuellt, inte gruppvis.
Ja det är sant det är så många olika och de överlappar varandra men jag tror nu jag vet vem som menas.
2024-02-01, 16:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
så kan det vara ..nu ser vi fram mot Fias sändning i kväll kl 20
Tills dess kan man ju alltid titta på Lejonmamma som har varit på psykundersökning, tappat sin plånbok och väskan har gått sönder.
"Ser ni vad socialtjänsten gör mot oss, de förstör våra liv"
Folk i kommentarerna tyckte att det är ju knappast dem som har tappat din plånbok 🤷🏻‍♀️
2024-02-01, 16:41
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkSloth
Lanabanana måste vara bland de sjukast människor jag varit med om, det ända hon gör är att bråka med folk för att vinna Marlene's tillit och spä på för att driva Marlene till att ringa, agera ut osv
Jag var helt övertygad om att det där är ett troll för hen spär på och hetsar, överdriver åsikter när nån av dem pratar om sina teorier osv men jag vette fan längre.
Det va nån som sa till hen att den minsann sett hens sjuka lives. Vet inte vad jag ska tro.
2024-02-01, 16:45
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Tittar på min första live med Sofia Palm och blir beklämd över hur sociala medier exponerar folk med psykisk ohälsa. Palm uttrycker sig, utan att överdriva, som en desillusionerad patient från låst psykiatri.
När kommentarsfältet fylls med rimliga frågor frustar Palm ur sig ett irriterat uppmuntrande mantra "nu är sekten här" "du ska inte vara här" och sedan försvinner kommentarerna. Kommentarerna som får stå kvar avslöjar ett tydligt klassperspektiv.

Anses denna Palm väl fungerande? Dvs uppbär Palm en anställning där det finns en chef och arbetskamrater? Är Palm självförsörjande genom heltidsarbete? Lejonmamman behöver jag inte ens fråga om, den kvinnan kan omöjligt klara av ett arbete.
Nä hon jobbar inte men är inredningsarkitekt och fastighetsskötare tydligen.
Med Lejonmamma syns vanföreställningarna mycket lättare tycker jag.
Nu går iofs Fia runt och säger akta er för soc! De tar ditt barn om du kramar dem! De säger det är psykisk misshandel!
Hon blir bara värre och värre ju.

Nu sitter Lejonmamma på stationen i Stockholm och klagar på att hon och sonen dödas och soc förstör osv. Jag hoppas verkligen rättspsyk såg igenom henne om hon försökte skärpa sig.
2024-02-01, 16:47
Medlem
[quote=Inanna-1921|87233103]
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Aaah då tror jag jag vet vem du menar, frun fick en psykos också. Han sitter och predikar i evigheter i sina videos.
Nej denna fru fick ingen psykos , hon blev tagen till förvar när 5 barnet omhändertogs eftersom hon bott i Sverige i 10 år utan uppehållstillstånd eftersom de vägrat fylla i uppgifter i ansökan .

Finns ett annat ärende där familj delvis flyttat till Ungern där barnen blev omhändertagna av ungerska motsvarighet till socialtjänst , den mamman fick psykos i Sverige tidigare och det var det som föranledde omhändertagandet . Om de flyttade till Ungern för att socialen ville utreda efter att mamman hamnade på psyket är oklart men nog högst troligt
2024-02-01, 16:53
Medlem
Citat:
Tills dess kan man ju alltid titta på Lejonmamma som har varit på psykundersökning, tappat sin plånbok och väskan har gått sönder.
"Ser ni vad socialtjänsten gör mot oss, de förstör våra liv"
Folk i kommentarerna tyckte att det är ju knappast dem som har tappat din plånbok 🤷🏻‍♀️

Är så glad att jag inte behövde plugga idag utan har kunnat följa detta sedan klocka åtta, så spännande dag detta har varit!
2024-02-01, 17:08
Avslutad
Citat:
Nä hon jobbar inte men är inredningsarkitekt och fastighetsskötare tydligen.

Inga arbeten som kräver högre relationskompetens mao.

Citat:
Nu går iofs Fia runt och säger akta er för soc! De tar ditt barn om du kramar dem! De säger det är psykisk misshandel! Hon blir bara värre och värre ju.

Om man följer människor som beter sig som dessa två kvinnor blir man kanske lite avtrubbad och beteendet normaliseras? Det jag, som inte följt några desinformatörer, ser är tydliga rödflagg hos bägge kvinnor, om än på olika sätt och den ena mer än den andra. Nu ska ingen lägga vikt vid mina ord mer än att det inte är mer än en iakttagelse, men att dessa människor fått sitt föräldraskap synat av myndigheterna förvånar inte. Undrar hur deras relationer ser ut överlag, irl.

Citat:
Nu sitter Lejonmamma på stationen i Stockholm och klagar på att hon och sonen dödas och soc förstör osv. Jag hoppas verkligen rättspsyk såg igenom henne om hon försökte skärpa sig

De där dramatiska uttrycken skulle även kunna förklaras med kulturell påverkan. Upprepningarna, fixeringen samt de konspiratoriska paranoida uttrycken behöver annan förklaring.
2024-02-01, 17:13
Avslutad
Det blev alltså återbesök om tre veckor = stora psykundersökningen för Lejonmamma.
2024-02-01, 17:16
Avslutad
Nu är det Tiktoktjafs hos en användare som heter "Null"? Jag har ingen aning om vad det gäller eller varför Tiktok slängde upp denna live men det låter som "revolutionen äter sina egna barn"?
2024-02-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosan84
Är så glad att jag inte behövde plugga idag utan har kunnat följa detta sedan klocka åtta, så spännande dag detta har varit!

jag kl 07 när det vart bråk med tågpersonal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in