2024-04-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nu sitter Mahija live med sina "bevis", bla schemat från rehab där det inte står att hon varit på promenader med sonen eller vad det nu är som är bevis.
I början säger hon att hon INTE sett videos/lives med sonen sen efter en stund spelar hon upp en bit av en live han hade hos NR.
Såklart påhejad av sina färre o färre följare som fortfarande tror på hennes lögner.
Helt fantastiskt hur blinda folk kan vara som sitter och stöttar häxan.
Ja schema från rehab för 8 år sedan är ju verkligen starka bevis för att sonen är försvunnen . Hon vill att sonen som snart fyller 40 år ska flytta hem till sålda lägenheten fortsätta att studera , spela fotboll och kanske också med samma jobb han då för 8 år sedan hade.
2024-04-20, 19:58
Medlem
LL sysslar med frekvensmaskiner , renat vatten och säger att när de skördar kaffe från träden så får de med sig ormar, ödlor och insekter som också mals ned , stenar sysslar hon också med ..
2024-04-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Folk skyller i live på dålig skolmat för att ens barn är undernärda , de har uppenbarligen inte fattat att skolmat bara står för en viss del av näringsintaget .
Nog 17 fick mina barn tillgång till ordentliga mellanmål och middag och inte förlitade jag mig på att barnen altid gillade skolmaten

Sverige är ett av tre länder i världen som serverar skolmat. Jag skäms över alla som gnäller faktiskt.
Är man orolig för sitt barn ger man dem en rejäl frukost, kanske en frukt till skolan, sen som du säger, mellanmål och ordentlig middag på kvällen.
Har man barn som äter katastrofdåligt kan man skicka med en smörgås till skolan. Eller två och definitivt frukt.
Har man inte råd med det så lär barnen vara så hungriga att de äter skolmaten.
2024-04-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Sverige är ett av tre länder i världen som serverar skolmat. Jag skäms över alla som gnäller faktiskt.
Är man orolig för sitt barn ger man dem en rejäl frukost, kanske en frukt till skolan, sen som du säger, mellanmål och ordentlig middag på kvällen.
Har man barn som äter katastrofdåligt kan man skicka med en smörgås till skolan. Eller två och definitivt frukt.
Nog för att många barn äter dåligt på morgonen om de inte stiger upp i tid , men någon macka kan de allt ha med sig och stoppa i sig lite i smyg om de är lite större på. Fri tillgång till mellanmål främst mackor hade mina ingen lyx men ost och ngt köttpålägg fanns , när de blev större kunde de laga till något enkelt som ägg eller nudlar om de ätit dåligt till lunch sedan riktig middag och frukt eller ngn macka senare .
Kan man som i Norge klara sig på mackor till lunch så blir barn i Sverige inte undernärda för att de inte gillar skolmaten utan för att de inte får tillräckligt med mat hemma
2024-04-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Att Fia sitter o säger att soc sorterar ut barn efter utseende o krulligt hår o annat för hämtning är skrämmande förtal
Är Fias barn mulatter? Jag har fått för mig det.
Skulle vara kul om pappan får Metadon, fixar till sitt liv och får enskild vårdnad. Undrar vad Fia skulle tycka om det?
2024-04-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpo50
Är Fias barn mulatter? Jag har fått för mig det.
Skulle vara kul om pappan får Metadon, fixar till sitt liv och får enskild vårdnad. Undrar vad Fia skulle tycka om det?
Pappan har ensam vårdnad och har även nytt barn och sambo åtminstonde hade han det för några år sedan enligt dom.
Blir det aktuellt att barnen kommer hem så är det inte omöjligt att de hamnar hos pappan precis som det är med LM där sonen ska arbetas hem till sin pappa
2024-04-20, 21:10
Medlem
Citat:
En del frukost oxå
2024-04-20, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill

Läs Bo Edvardssons artikel som jag länkade till lite längre bak.

https://www.gleerups.se/forfattare/bo-edvardsson-a10602

"Bo Edvardsson är docent i psykologi, leg. psykolog och docent i socialt arbete. Han har mer än 30 års erfarenhet av att utbilda, forska och handleda inom socialt arbete, och av stora mängder klientkontakter och sakkunniggranskningar av utredningar inom socialtjänstens område."

Eftersom du gillar Bo Edvardsson så är du av åsikten att socionomstudenterna från Karlstads- och Örebros universitet troligen är tillräckligt skickliga utredare eftersom de lärt sig utredningsmetodik efter docent Bo Edvardsson utredningsmetodik?
2024-04-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
En del frukost oxå

Sant!!!
2024-04-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog för att många barn äter dåligt på morgonen om de inte stiger upp i tid , men någon macka kan de allt ha med sig och stoppa i sig lite i smyg om de är lite större på. Fri tillgång till mellanmål främst mackor hade mina ingen lyx men ost och ngt köttpålägg fanns , när de blev större kunde de laga till något enkelt som ägg eller nudlar om de ätit dåligt till lunch sedan riktig middag och frukt eller ngn macka senare .
Kan man som i Norge klara sig på mackor till lunch så blir barn i Sverige inte undernärda för att de inte gillar skolmaten utan för att de inte får tillräckligt med mat hemma

Precis. Två av mina barn har inte kunnat äta på morgonen. Då har jag kokat the till dem och sedan har de fått med sig smörgås, frukt och en morot till första rasten. Uppgjort med berörda lärare.
Det låter så bra som du gör, jag gjorde detsamma när mina barn var i den åldern.
Nu är jag farmor och mormor och vad tror du jag gör så fort de kommer innanför dörren?? 😂😂jo nu ska det frågas ut om ev hunger😂😂
2024-04-20, 21:53
Medlem
Citat:
Precis. Två av mina barn har inte kunnat äta på morgonen. Då har jag kokat the till dem och sedan har de fått med sig smörgås, frukt och en morot till första rasten. Uppgjort med berörda lärare.
Det låter så bra som du gör, jag gjorde detsamma när mina barn var i den åldern.
Nu är jag farmor och mormor och vad tror du jag gör så fort de kommer innanför dörren?? 😂😂jo nu ska det frågas ut om ev hunger😂😂
Ja , att skylla på att barn inte äter i skolan för att maten är äcklig när man får orosanmälan om vikten är det illa särskilt numera när det finns flera rätter att välja på i skolan , själv åt jag sällan mer än hårdmackor när jag gick i skolan där det serverades pölsa, stångkorv, fiskbullar och annat elände
2024-04-20, 22:32
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja det verkar så, då ger de sig alltid säger han.
Genom att move the court eller flytta processen så knäcker han tjänstemännen....?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in