Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Det står ingenting om rättsosäkerhet, sluta hitta på.
Det är definitivt omfattande utredningar, det är inga barn som godtyckligt blir "kidnappade".
Du har ingen insyn, du och dårarna i FU är föräldrar som brister i ert föräldrarskap och istället för att försöka förbättra er så beskyller ni socialtjänsten för övergrepp. Hade Fia lagt en hundradel av den tiden hon lägger på att trakassera myndighetspersonal på att förbättra sitt föräldrarskap så hade hon inte varit i denna sits som hon befinner sig i.
Det är du som brister i ditt föräldraskap, därför har du dina barn omhändertagna.
Sedan lägger du ord i munnen på mig, jag har aldrig pratat om "kidnappade" barn. Jag förstår vad de menar, men jag använder inte det ordet för att beskriva att föräldrar fått sina barn felaktigt omhändertagna.
Jag citerade från Ivos rapport, 2020, har du lässvårigheter? :
Iakttagelser och rekommendationer i korthet
Huvudsakliga iakttagelser
*Kommunerna lyckas inte komma tillrätta med bristerna inom den sociala barn och
ungdomsvården och upprätthålla en god kvalitet.
*
Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning.