2023-11-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan tycka att lejonmamman som är svårt psykiskt sjuk och har vanföreställningar som ökat sedan barnet omhändertogs borde kunnat få lite info om sonen , med tanke på att hon trott att han är död och hon letat efter hans grav på kyrkogården .

visste inte det var så illa
2023-11-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
visste inte det var så illa
Jo , det är så illa att hon fått noll info sedan barnet omhändertogs för 10 månader sedan och hon förlorade vårdnaden till pappan som kanske har umgänge med barnet och får information .
Hon har blivit rådd att skaffa jurist som kan hjälpa henne och har haft kontakt mee ett flertal men avsagt sig dem när de inte kan hjälpa henne att få hem barnet .
Hon har även blivit kallad på förhör för att hon hotat personer , fått jurist som dykt upp hos polisen när M skulle på förhör själv dök hon inte upp .
Människor har övertygat henne att alltid spela in , när M fått möjlighet till info möte har mötena inte ens påbörjats för att hon inte får spela in
2023-11-28, 14:00
Medlem
Än en gång försöker Fia polisanmäla socialtjänsten när de inte vill ha möte när hon dyker upp .
Inte ens när polisen säger att det är civilrättsligt och att det kan finnas andra som behöver hjälp av polis just nu kan hon ge sig , polisen är alltså upptagen med Fia medan någon annan sitter i kö för något polisen kan hjälpa till med
2023-11-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Vad säger du nu tokstolle? Blanda inte in mig i detta? Läs du Ivos och Socialstyrelsens rapporter. Där står om hur rättsosäkra utredningarna är. Det är inga omfattande utredningar som du vill tro.
Människor med insyn vet att soc brister stort.

Det står ingenting om rättsosäkerhet, sluta hitta på.
Det är definitivt omfattande utredningar, det är inga barn som godtyckligt blir "kidnappade".

Du har ingen insyn, du och dårarna i FU är föräldrar som brister i ert föräldrarskap och istället för att försöka förbättra er så beskyller ni socialtjänsten för övergrepp. Hade Fia lagt en hundradel av den tiden hon lägger på att trakassera myndighetspersonal på att förbättra sitt föräldrarskap så hade hon inte varit i denna sits som hon befinner sig i.
2023-11-28, 14:16
Medlem
Hur gamla är Sofias barn idag och hur många år har gått sedan Sofia förlorade vårdnaden om bägge?
2023-11-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hur gamla är Sofias barn idag och hur många år har gått sedan Sofia förlorade vårdnaden om bägge?
Snart 4 år har de varit omhändertaga då var 5 och 6 år tror jag
2023-11-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snart 4 år har de varit omhändertaga då var 5 och 6 år tror jag

Ledsamt.
Hon verkar inte rationell alls, nu bor ju "pappasulle" hemma hos henne så dom verkar ha en relation. Lycka till med att få hem några barn.
2023-11-28, 15:17
Medlem
Citat:
Det är definitivt omfattande utredningar, det är inga barn som godtyckligt blir "kidnappade".

Du har ingen insyn, du och dårarna i FU är föräldrar som brister i ert föräldrarskap och istället för att försöka förbättra er så beskyller ni socialtjänsten för övergrepp. Hade Fia lagt en hundradel av den tiden hon lägger på att trakassera myndighetspersonal på att förbättra sitt föräldrarskap så hade hon inte varit i denna sits som hon befinner sig i.

Det är du som brister i ditt föräldraskap, därför har du dina barn omhändertagna.

Sedan lägger du ord i munnen på mig, jag har aldrig pratat om "kidnappade" barn. Jag förstår vad de menar, men jag använder inte det ordet för att beskriva att föräldrar fått sina barn felaktigt omhändertagna.

Jag citerade från Ivos rapport, 2020, har du lässvårigheter? :

Iakttagelser och rekommendationer i korthet
Huvudsakliga iakttagelser

*Kommunerna lyckas inte komma tillrätta med bristerna inom den sociala barn och
ungdomsvården och upprätthålla en god kvalitet.
*Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning.
2023-11-28, 15:38
Medlem
Citat:

Det är du som brister i ditt föräldraskap, därför har du dina barn omhändertagna.

Sedan lägger du ord i munnen på mig, jag har aldrig pratat om "kidnappade" barn. Jag förstår vad de menar, men jag använder inte det ordet för att beskriva att föräldrar fått sina barn felaktigt omhändertagna.

*Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning.
2023-11-28, 15:59
Medlem
Citat:

I brister för rättssäker handläggning ingår saker som för lång handläggning och att utredningar tar för lång tid att starta och avslutas och saker som det som framgår gällande fallet med flickan i Eslöv ärendet blivit liggande när handläggare blivit sjukskriven och där handläggare gång på gång påpekat att arbetsbelastning varit för tung
2023-11-28, 16:10
Medlem
Fia vill att polis ska följa med henne till socialtjänsten och tvinga fram ett möte med chefer för att gå igenom hennes ärende ..
2023-11-28, 16:15
Medlem
Citat:

Nu tar du ett djupt andetag din, din clown.
Inga barn kidnappas, föräldrar som blir av med sina barn är dåliga föräldrar och ni extremister är skapar en osäker miljö för socialtjänsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in