2007-03-19, 22:55
Medlem
Vilken makalös form Lazio har just nu. Att sno andraplatsen från Roma är en tanke jag knappt vågar drömma om!
Citera
2007-03-20, 14:51
Medlem
Läste nu på ab att från och med i hölst kommer tv4 visa topplagen i serie a istället för canal +, tyvärr måste jag säga då canal + sköter sina fotbollsändningarna på jäkla bra sätt, tv4 måste ju ha reklam hela tiden. I c+ är det klart mindre av den varan och mer studiosnack/visning av höjdpunkter från andra matcher osv.
Citera
2007-03-20, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norda81
Läste nu på ab att från och med i hölst kommer tv4 visa topplagen i serie a istället för canal +, tyvärr måste jag säga då canal + sköter sina fotbollsändningarna på jäkla bra sätt, tv4 måste ju ha reklam hela tiden. I c+ är det klart mindre av den varan och mer studiosnack/visning av höjdpunkter från andra matcher osv.

Citat:
Orsaken: i höst tar TV4 över sändningsrätten till Serie A.
Kanalen planerar att visa 30 matcher med Zlatans Inter.

Fan... ska det bli lika jävla tråkigt som när TV4 endast körde Milans matcher på 90-talet?
Citera
2007-03-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Fan... ska det bli lika jävla tråkigt som när TV4 endast körde Milans matcher på 90-talet?

Jag förstår att det blir ett hårt slag för dig. Du verkar följa italiensk fotboll ingående, och verkar verkligen göra allt i din makt att undvika Zlatan.
Citera
2007-03-20, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag förstår att det blir ett hårt slag för dig. Du verkar följa italiensk fotboll ingående, och verkar verkligen göra allt i din makt att undvika Zlatan.

Men suck...

Hur jävla kul är det att se samma jävla lag på en skala? Var du med den perioden TV4 endast körde Milan matcher? Tror du jag tyckte det var kul då med?

Men jag ska göra dig glad... Det är klart bättre än se alla Cagliaris matcher om man säger så...
Citera
2007-03-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Men suck...

Hur jävla kul är det att se samma jävla lag på en skala? Var du med den perioden TV4 endast körde Milan matcher? Tror du jag tyckte det var kul då med?

Men jag ska göra dig glad... Det är klart bättre än se alla Cagliaris matcher om man säger så...

Jag delar farhågorna, eftersom TV4 hittills inte imponerat med sina sändningar av Serie A.

Personligen har jag dock tillgång till bl a TV4, Canal+ och Sport-Expressen, samt dessutom en mängd italienska kanaler. Och jo, jag var med då det nästan var omöjligt att få se calcio på TV.

Anledningen till min kommentar till dig är att jag aldrig läst ett inlägg från dig om italiensk fotboll som inte handlar om Zlatan på ett eller annat vis.
Citera
2007-03-20, 21:12
Bannlyst
Citat:
Jag delar farhågorna, eftersom TV4 hittills inte imponerat med sina sändningar av Serie A.

Personligen har jag dock tillgång till bl a TV4, Canal+ och Sport-Expressen, samt dessutom en mängd italienska kanaler. Och jo, jag var med då det nästan var omöjligt att få se calcio på TV.

Anledningen till min kommentar till dig är att jag aldrig läst ett inlägg från dig om italiensk fotboll som inte handlar om Zlatan på ett eller annat vis.

Jag kommenterade norda81 med andra uppgifter om att om de planerar sända 30 matcher med Zlatans inter. Och det handlade om Inter endast som fotbollsslag, inte om diva och ego. Skillnad? Hade jag gjort det hade jag givetvist dragit upp det i divantråden eller i skvaller... men nu gjorde jag inte det?

Hade du blivit gladare om jag uteslutat zlatans inter eller? På Canal + Visas det ialla fall 2 matcher man kan välja på plus kvällsmatchen.. Undrar hur stort det utbudet blir om det bara blir Inter matcher?
Citera
2007-03-20, 21:18
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norda81

Vafan, dem kommer väl fortfarande visa spanska ligan hoppas jag? Annars vette fan vad jag tar mig till
Citera
2007-03-20, 22:02
Medlem
Angående sändningarna av Serie A så har Birro skrivit ett öppet brev till TV4 och Canal+, se länk.

http://www.svenskafans.com/italien/gliazzurri/artikel.asp?id=153207

Jag ser tyvärr en framtid fylld med krockar mellan spanska ligan och Serie A.

Men visst har det varit trevligt på sista tiden då man kunnat välja mellan två matcher på Canal+, en på TV4 och en på Sport-Expressen, för att sedan på kvällen avnjuta en match på Canal+. Och detta bara på de ”svenska” kanalerna. Jag är inte överdrivet orolig för framtiden, även om utbudet skulle minska något.
Citera
2007-03-20, 22:26
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Angående sändningarna av Serie A så har Birro skrivit ett öppet brev till TV4 och Canal+, se länk.

http://www.svenskafans.com/italien/gliazzurri/artikel.asp?id=153207

Jag ser tyvärr en framtid fylld med krockar mellan spanska ligan och Serie A.

Men visst har det varit trevligt på sista tiden då man kunnat välja mellan två matcher på Canal+, en på TV4 och en på Sport-Expressen, för att sedan på kvällen avnjuta en match på Canal+. Och detta bara på de ”svenska” kanalerna. Jag är inte överdrivet orolig för framtiden, även om utbudet skulle minska något.

Vafan ska jag ta mig till om jag inte får se mitt kära Real madrid spela?!?!måste jag betala drömsummor för någon skitkanal jag aldrig tittar på annars för att kunna se dem?
Citera
2007-03-20, 22:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
TV4 suger blonderad vindsurfar-pung, och kan dra åt helvete tillbaka till 1987, där de hör hemma. Usel kanal, inte minst på sport.

Ack, Uno Kryss Due -- det var grejor det. Kom tillbaka Don Tommaso, allt är förlåtet.

- F.G

PS till Odes -- bra signatur, men den är lite felstavad.
Citera
2007-03-21, 00:31
Medlem
zachs avatar
Ja visst fan är det här tragiskt. TV4 kan verkligen dra åt helvete men samtidigt som då suger alla möjliga pungar så ska det bli intressant att se vad C+ gör... Ska de nonchalera Serie A helt nu? Min förhoppning är att de inte gör det (dumt att ha några rättigheter alls isf) och det öppnar ju upp för kanske tom mer bevakning än vad i år varit fallet. De tre stora på fyran, och de mindre (trots allt känns inte ex Roma, Lazio, Palermo, Viola och förhoppningsvis Napoli så förbannat ointressanta...) får göra upp om TV-tiderna utan att störas av Zlatans existens.

Men ska vi snacka tragik så.............. http://www.gazzetta.it/Calcio/Altro_Calcio/Primo_Piano/2007/03_Marzo/20/under.shtml eller för er som föredrar det kortfattat på engelska http://www.channel4.com/sport/football_italia/mar20o.html

Fan är det här?!?! Ska de anamma den engelska modellen, men samtidigt inte göra ett skit åt en av de största bovarna - arenorna? Vad som händer på läktaren har iaf hos mig ett jävla intresse, speciellt som romanista då man sällan får slåss om titlar. Men nu ska det dödas. Det måste brunnit betänkligt i alltför många mäktiga huvuden...

Allt för ett ev Euro2012? Måste vara det, men få italienare imponerades ju av satsning och resultatet av VM90 så... Läste någonstans att 7 arenor ska involveras av ett ev EM (lite osäker, så vet någon annan bättre så...). Av dessa så ska man i Rom, Turin, Milano, Genoa och Palermo endast göra små renoveringar. I Bari och Neapel ska större förändringar göras. Med andra ord, bortsett från förhoppningsvis San Paolo så kommer inga Serie A-arenor putsas upp mer än marginellt.
Så inte ens ett EM kommer kunna stoppa misären.

Utan den ska stoppas genom förbud mot allt och alla.

Någon nämnde svenskafans... Läste där ett inlägg som berörde just detta:

"I Viareggio (Serie C) hade man en banderoll med texten, "45 minuter av engelsk stämning". Och så var man tysta."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in