2007-02-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag vidhåller att en fotbollssupporter är en person som är där för matchen på planen.

De gillar väl kicken av att ingå i gruppen eller nåt, ungefär som folk som tycker det är kul att protestera mot nazism/globalisering/whatever.

Nu tog Vryzas orden ur min mun. Men som sagt, du är ingen riktig supporter och kommer heller aldrig förstå varför dem gör det.
Lika lite som du förstår kategori C supportrarna.
Citera
2007-02-08, 20:29
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Några fundamentala saker som "vanliga" fotbollsfantaster aldrig kommer att förstå.

Jag begriper verkligen inte heller hur fan man kan vända laget ryggen, då jag hellre ser matchen och samtidigt sjunger. Men enligt ditt resonemang så är jag därmed ingen "riktig" supporter, och det känns inte riktigt som om du eller någon annan här inne har rätt att döma vare sig mig eller någon annan, när det kommer till resp supportrande. Lägga ner spåret månne...?
Citera
2007-02-08, 20:49
Medlem
zachs avatar
Bytte spår själv då jag glömde bort det jag kom hit för... Skummade igenom allt lite snabbt så har jag fått nåt om bakfoten så är ni fri att rätta mig.

Nu kan supportrar stängas av upp till fem år, utan något som egentligen motiverar det. Utan att man gjort nåt således. Ska vi gissa på att det kommer öppna upp för nya inkomstkällor för de som kommer sitta i avstängar-position...?

Inga organiserade resor till matcher på bortaplan accepteras. Inte heller flera köpta biljetter i samma sektion. Coolt, Roma - Napoli nästa år och 10 000 napoletanare sprids ut över Olimpico. Klockrent! Och derbyn, mixad publik...?

Förbud mot sammarbete mellan klubb och supportrar. Skitbra, men hur fan ska det garanteras?

Straffbart att anställa kriminellt belastade matchvärdar. Otroligt smart för att vara italien, borde ju bara föreslagits för 200 år sedan.......

Ingen pyroteknik......... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Ofrånkommligt kanske, och värt att försaka om det medför säkrare arenor, men enligt mig är det effektivare med tusen riggade kameror då människor sällan vill ta på sig de sattyg de ev vill ställa till med. Jävlak*kjävel, ett Romderby utan bengaler?!?!

Fem, sex arenor (i Serie A samt B) godkänns. Kommer inte ihåg riktigt vilka det gällde men ex San Siro är inte, Olimpico i Rom och Turin är gröna, Sant Elia på Sardinien oxå, La Favorita i Palermo med, Sienas skämt till bygge är oxå godkänd. Det som brister hos andra klubbar är bla kameraövervakning som inte finns eller brister, ingen lokal för ordningsmakten, inget vändkors vid insläpp bla.

Jävla cirkus. Finns nog rätt många våldsamma ultras som är lite lätt trötta just nu.............
Citera
2007-02-08, 22:53
Medlem
P.Gs avatar
Störtlöjligt. Dödsfall ska absolut inte vara acceptabelt men det är rätt tröttsamt att alla pampar verkar vilja att publken ska sitta ner och hålla sig till att applådera och klämma ur sig ett YNWA bara för att det lite småmysigt sådär.
Citera
2007-02-09, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ingen pyroteknik......... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Ofrånkommligt kanske, och värt att försaka om det medför säkrare arenor, men enligt mig är det effektivare med tusen riggade kameror då människor sällan vill ta på sig de sattyg de ev vill ställa till med. Jävlak*kjävel, ett Romderby utan bengaler?!?!
Bara att detta får mest notis av en "äkta" supporter bevisar väl ännu mer att Italienska fotbollssupportrar mest är på arenan för att det lyser så fint, och så får man umgås med svettiga män i två timmar och sjunga och vara sådär mysiga tillsammans.

Eller vad var det nu någon kallade det...just det, "passion".

..
..
......

Neeeej! Får vi inte lov att storma planen längre!?? Får vi inte lov att kasta bomber på polisen längre?!! Men vi som är så passionerade över våran korrumperade skitfotboll där alla myglar och dopar sig!

Zzzzz.
Citera
2007-02-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Bara att detta får mest notis av en "äkta" supporter bevisar väl ännu mer att Italienska fotbollssupportrar mest är på arenan för att det lyser så fint, och så får man umgås med svettiga män i två timmar och sjunga och vara sådär mysiga tillsammans.

Eller vad var det nu någon kallade det...just det, "passion".

..
..
......

Neeeej! Får vi inte lov att storma planen längre!?? Får vi inte lov att kasta bomber på polisen längre?!! Men vi som är så passionerade över våran korrumperade skitfotboll där alla myglar och dopar sig!

Zzzzz.

Helt allvarligt, du läser aldrig inläggen du citerar eller hur?
Citera
2007-02-09, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Helt allvarligt, du läser aldrig inläggen du citerar eller hur?
Jo, hurså clown?
Citera
2007-02-09, 12:31
Medlem
Citat:
Jo, hurså clown?

Då får jag helt enkelt konstatera att du inte förstår vad du läser, vilket är trist då läsförståelse är en hyfsat viktig egenskap på ett textbaserat forum.
Citera
2007-02-09, 20:28
Medlem
zachs avatar
Citat:
Jo, hurså clown?

Frågan är ju faktiskt verkligen befogad. Inte för att du lär begripa den där meningen heller så varför försöker jag ens.
Citera
2007-02-10, 19:46
Medlem
Intressant skede som Serie A går in i nu.Tufft program för de lag som är kvar i CL. Två matcher i veckan, ligan och CL en månad framåt, med start nästa vecka. Inter har den bredaste truppen men Roma har fördel i sina hemmamatcher (med full publikkapacitet). Trist att inte Zlatan kan spela imorgon.

Juventus tappar oroväckande många poäng i Serie B. De började strålande, men har sedan drabbats av skador i backlinjen. Drömsituationen är att Napoli (som kom från Serie C) och Juventus (Serie A) nästa år spelar i Serie A.
Citera
2007-02-10, 22:33
Medlem
zachs avatar
Krävdes ingen Einstein för att förutse att San Siro skulle öppnas... Imponerande va man de blev handlingskraftiga när det blev allvar. Men fattar verkligen inte hur fan säsongskort kan ge entre, om de utan fortfarande är portade. Vad är skillnaden på säsongskorts-Kurt på rad 7, plats 4 och den kille som vill köpa plåt till stolen bredvid honom...?

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Intressant skede som Serie A går in i nu.

Striden om scudetto´n känns rätt avslagen, krävs ett nytt Superga för att Inter ska fcuka till det här. Men Inter är ju alltid Inter...

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Juventus tappar oroväckande många poäng i Serie B. De började strålande, men har sedan drabbats av skador i backlinjen. Drömsituationen är att Napoli (som kom från Serie C) och Juventus (Serie A) nästa år spelar i Serie A.

Vad jag känner för Juve är nog allmänt känt så för min del får de gärna rutna i B. Napoli likaså. Men för Serie A´s skull så vore det naturligtvis fint om dom två kom upp, tillsammans med främst Genoa. Skicka Ascoli, Parma och Chievo.
Citera
2007-02-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Striden om scudetto´n känns rätt avslagen, krävs ett nytt Superga för att Inter ska fcuka till det här. Men Inter är ju alltid Inter...

Vad jag känner för Juve är nog allmänt känt så för min del får de gärna rutna i B. Napoli likaså. Men för Serie A´s skull så vore det naturligtvis fint om dom två kom upp, tillsammans med främst Genoa. Skicka Ascoli, Parma och Chievo.

Tror faktiskt inte att det behövs så väldigt mycket. 11 poäng är trots allt inte så mycket. 17 matcher kvar, några oavgjorda ett par förluster (tex Milan och Fiorentina) och såklart mötet mot Roma. Roma som i skuggan av Inter faktiskt har gjort en strålande säsong. En misslyckad match från Inters sida, så kan nerverna börja spela spratt. Även om inget just nu tyder på att detta skulle kunna hända.

Jag har lite av samma känslor som du för Napoli och Juventus. Ganska glad då det går dåligt för dem, och lite skadeglad då de åkte ur Serie A. Men vill ändå att de ska finnas i högsta ligan. Det blir mer känslor och passion då. Så nu då de ligger i Serie B så känns det ok att hoppas att det går bra för dem. Känns märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in