2007-03-16, 16:43
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Synd om Ronaldinhos talang skulle slösas bort i Italien.

Tack för ditt bidrag till tråden. Ska försöka klara oss utan dig nu om det är ok för dig?

Och nog var er vinst alldeles förjävla rättvis den gången, vagabond...? Ett sms från en laziale i halvtid speglade väl det hela rätt bra... "enda som skiljer oss från Catania är att vi inte släpper in mål" (blev ju 7-0 till Roma veckorna innan). Inte helt sant kanske men nog fan slaktade vi er fullkomligt i 44 minuter innan nån babyblå fick på sitt livsdrömträff.

Annars håller jag med om det du önskat. Genoa får gärna kika upp dom med medan Reggina måste stanna kvar, Messina likaså. Lazio kan gärna få ruttna fullständigt, Viola och Milan likaså. Inter med. Och Juve naturligtvis. Den samlingen kan dock stanna kvar i A under förutsättning att de harvar i mitten och ger fan i scudetton för de kommande 500 åren.
Citera
2007-03-16, 18:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Ronaldinho skulle förädlas från talang till proffs i Italien

Stenhårt

Efter den slätstrukna insatsen av grabben i El Clasico är man böjd att hålla med.

- F.G
Citera
2007-03-16, 19:40
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Stenhårt

Efter den slätstrukna insatsen av grabben i El Clasico är man böjd att hålla med.

- F.G
Vad är det för skit ni yrar om Ronnie har kontrakt till 2011. Och det är bara vilda spekulationer från Italienskt håll.
Citera
2007-03-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Synd om Ronaldinhos talang skulle slösas bort i Italien.

Det är väl uppenbart att det är något som saknas i Ronaldinhos spel. Jag håller med MeatAbstract att han nog inte bara skulle kunna komma tillbaka i form, utan till och med kunna bli bättre än någonsin i Milan. Han skulle få utnyttja sin teknik inte bara till att underhålla utan även för lagets bästa. Även om jag är tveksam till att han verkligen kommer så brukar Berlusconi få sin vilja igenom.

Han har förtjänat en chans att visa sina kunskaper i Serie A.

En härlig match mellan Roma och Fiorentina till helgen. Mellan Totti och Luca toni. Jag håller Totti som den bättre fotbollsspelaren medan Luca Toni är den bättre målskytten. Jag tror att Luca Toni återigen blir capocanonniere i år.
Citera
2007-03-18, 17:35
Medlem
P.Gs avatar
Snacka om att Ascoli sköt sig själva i foten idag. Ett defensivt byte med 30 minuter kvar, suck. Mancini ska ha beröm för hans snabba replik. Inter gjorde vad so förväntades idag, varken mer eller mindre.
Citera
2007-03-18, 18:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kollade TV4:s sunk-match, som var rätt sunkig, trots tätt spel och stort engagemang. Cagliari gjorde en av sina sämre matcher, särskilt bakåt, och Chievo vinner tämligen rättvist med 2-0. Känns som Esposito saknas ordentligt i Cagliari, särskilt när D'Agostino inte visade klassen. En klass-spelare framåt (Suazo) räcker inte i Serie A...

Var det några snygga mål från Zlatko idag då?

- F.G
Citera
2007-03-18, 21:01
Medlem
Linkzies avatar
Citat:

- F.G

http://www.inter.it/aas/squadra/player5?codgioc=G0805&L=en&STAG=2006/07#
Citera
2007-03-18, 21:48
Medlem
Citat:
Kollade TV4:s sunk-match, som var rätt sunkig, trots tätt spel och stort engagemang. Cagliari gjorde en av sina sämre matcher, särskilt bakåt, och Chievo vinner tämligen rättvist med 2-0. Känns som Esposito saknas ordentligt i Cagliari, särskilt när D'Agostino inte visade klassen. En klass-spelare framåt (Suazo) räcker inte i Serie A...

- F.G

De båda målen var inte särskilt ”snygga”, chansen han hade i första halvlek då han försökte lobba in bollen hade varit klart snyggare. Men han gjorde ännu en riktigt bra insats och han har tillsammans med Luca Toni nu gjort flest spelmål denna säsongen (Totti har av sina totalt 18 mål gjort fyra på straffar). Den andra store liraren i matchen var Mancini, som direkt efter att Ascoli gjorde ett defensivt byte i andra halvlek satte in en extra anfallare. Med Zlatan, Adriano och Crespo på planen, samtidigt som Ascoli bara tänkte defensivt så avgjordes matchen.

Lazio ser just nu ut att gå mot ännu en seger. Palermo kommer att få svårt att behålla sin CL-kvalplats.

För Cagliaris del så blir matchen mot Messina superviktig.
Citera
2007-03-18, 22:15
Medlem
Mr Magoos avatar
Jo, Ibra var rätt osynlig i första, förutom lobben...
I andra var han bara på rätt plats vid rätt tillfälle vilket oxå utmärker en stor spelare.
Stänka 2 är helt OK. 15 mål i Serie A är mycket bra. Det får mig att fundera på hur stor Ibra egentligen är???
Citera
2007-03-19, 07:51
Medlem
Vagabondens avatar
Återigen vann Lazio och ligger nu på stabil tredjeplats. Både Roma och Palermo kryssade.

Med risk för hybris så kan jag inte hjälpa att räkna på gapet mellan 2:an och 3:an i tabellen... 9 poäng...
Citera
2007-03-19, 20:25
Medlem
zachs avatar
Och tänk då på om ni inte hade fuskat (fan va skönt det känns att skriva det där................), då hade ni varit ännu närmare oss. Skumt, inte så att vi på nåt vis gjort en dålig insatts i Serie A men om vi lyckats helt ok - vad fan har inte Lazio gjort då?!?

Men nej, jag e inte nervös. Milan kommer.
Citera
2007-03-19, 21:13
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Och tänk då på om ni inte hade fuskat (fan va skönt det känns att skriva det där................), då hade ni varit ännu närmare oss. Skumt, inte så att vi på nåt vis gjort en dålig insatts i Serie A men om vi lyckats helt ok - vad fan har inte Lazio gjort då?!?

Men nej, jag e inte nervös. Milan kommer.

När? Inte denna säsong i alla fall, möjligen nästa säsong, men först måste man fram med dammsugaren och städa lite i truppen. Alldeles för många som har sett sitt bäst före datum. Det är även dags för tronskift vad gäller Ancelotti. Han borde egentligen avgått (sparkats) efter CL-final förlusten mot Liverpool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in