2007-02-06, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Serie A rullar vidare på söndag. Det är det enda rätta, man måste ta hänsyn till övriga fotbolls Europa, sponsorer, fans osv.
Och återigen kom våldsutövarna undan. Tomma läktare i 10 år låter mer som ett vettigt straff.
Citera
2007-02-06, 18:16
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Att du fortfarande inte kopplar sambandet mellan hur dina "passionerade" idoler uppför sig och hur polisen uppför sig är skrattretande.

Så det kan inte vara det motsatta, att de fromma carabineri skapar och hetsar redan upphetsade och blodtörstiga huliganer?

Vill minnas att det är Panuccis åsikt iaf, då han råkade i handgemäng med en av lagens väktare i Toscana någonstans för ett par år sedan. Men vem vet, kanske fattar du helt otippat mer än honom med...?

Vidare, mer eller mindre halva Italien är fotbollsintresserad och de italienska jättarna är sedemera även de klubbar i världen som får in mest på sålda TV-rättigheter. De 99,99999% av dessa som inte är huligan, är det rimligt att de ska straffas i de tio år du efterlyser?
Citera
2007-02-06, 18:18
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Och återigen kom våldsutövarna undan. Tomma läktare i 10 år låter mer som ett vettigt straff.

Man blir ständigt häpen över vilken idioti som kan komma ur folks munnar...
Citera
2007-02-06, 18:18
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
http://svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=153085

Serie A rullar vidare på söndag. Det är det enda rätta, man måste ta hänsyn till övriga fotbolls Europa, sponsorer, fans osv.

Jag läste också att 1/3 av italienska arenor är 'säkra' resten är det inte, det var något man skulle åtgärda. Låter bra i teorin, men om en stor grupp människor vill något så är det enkelt att genomföra det, varesig det är polis eller annat folk.

Läste också det där, lät bra märkligt. Tydligen klassas Stadio Olimpico i Rom som säker, medans San Siro inte gör det? Låter lite konstigt.
Citera
2007-02-06, 18:40
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Nej, det tycker jag inte. Jag är inte mycket för bestraffningar överhuvudtaget, problemet handlar om italiensk politik och att södra Italien har oerhörda problem.

Incidenten efter matchen Catania-Palermo är bara en del i det stora hela.

Jag hoppas verkligen att det inte blir som i England. Så sterilt och tråkigt, om det blir så har jag tappat tron på fotbollen.
Citera
2007-02-06, 19:13
Medlem
Tomma läktare i Italien tills de fixat hulliganproblemet. Vill någon se sitt favoritlag måste de köpa PPV till matcherna. Samma kostnad som läktarbiljetter.

Lag som har "supportrar" som kastar in grejer ska automatiskt böta 1 milj Euro/gång, händer det mer än 5 gånger ska laget dessutom förlora 10p
Citera
2007-02-06, 19:29
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Nej, det tycker jag inte. Jag är inte mycket för bestraffningar överhuvudtaget, problemet handlar om italiensk politik och att södra Italien har oerhörda problem.

Incidenten efter matchen Catania-Palermo är bara en del i det stora hela.

Jag hoppas verkligen att det inte blir som i England. Så sterilt och tråkigt, om det blir så har jag tappat tron på fotbollen.

Klart man måste bestraffa de skyldiga? Tänk om den polisen hade varit någon du kände? Fotboll handlar om glädje. Inte att några som har lösa skruvar i huvudet ska gå runder o ställa till skit.
Citera
2007-02-06, 20:07
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Om sedan ett helt land blir utan fotboll, och tanter och barn blir skadade på läktarna av dina idoler, det spelar kanske inte heller någon roll.

Shit, du måste vara dena dumaste jäveln som någonsin besökt Flashback. Idoler? Jag ser skillnad på mördare och vanliga ultras, det är en annan sak.

Citat:
Att du fortfarande inte kopplar sambandet mellan hur dina "passionerade" idoler uppför sig och hur polisen uppför sig är skrattretande.

Du menar de tillfällena där polisen helt oprovocerat går till attack mot vanliga mänskliga supportrar utan någon som helst anledning? Ja, det sambandet har jag vittnat om vid ett flertal tillfällen i DET RIKTIGA LIVET. Att det sedan finns hjärndöda människor som tar med sig bomber in på en fotbollsläktare är en helt annan femma.

Du verkar fortfarande inte fatta att det är INGEN här som försvara dödsfallet på polisen?

För fan, kom in i matchen någon jävla gång.

----------
Var snälla och svara in på mattep74:s inlägg. Låt inte idioter som aldrig besökt en fotbollsarena få utrymme.
Citera
2007-02-06, 20:11
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Klart man måste bestraffa de skyldiga? Tänk om den polisen hade varit någon du kände? Fotboll handlar om glädje. Inte att några som har lösa skruvar i huvudet ska gå runder o ställa till skit.

Fotboll handlar om känslor, det hade du förmodligen upplevt om du nu varit någorlunda engagerad i sporten.
Citera
2007-02-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Du verkar fortfarande inte fatta att det är INGEN här som försvara dödsfallet på polisen?

För fan, kom in i matchen någon jävla gång.

----------
Var snälla och svara in på mattep74:s inlägg. Låt inte idioter som aldrig besökt en fotbollsarena få utrymme.

Nej, men OJ. Vad jag blir räd för dig. Du har inget att komma med så du försöker tysta mig som diktaturer vill tysta regimkritiker.

Kan meddela att jag besökt många arenor i mina dagar, fast nu ser jag hellre lägre divisioner live än går på allsvenska arenor
Citera
2007-02-06, 21:37
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen

Nej, fotboll handlar inte om glädje. Det handlar om kärlek, passion och andra känslor (där inkluderat glädje, men inte enbart).

Självfallet är det väldigt tråkigt att det som hände, hände men alla som är någorlunda insatt i italienskfotboll eller politik vet att i södra Italien så har man problem och polisen tar gärna ett stort svängrum.

Jag är inte tillräckligt insatt i situationen för att peka på konkreta saker, men jag tycker inte att man ska bestraffa människor.
Citera
2007-02-07, 00:19
Medlem
Madchilds avatar
Dopfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in