2006-10-24, 23:07
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Något jag förundrat mig sedan nått år tillbaka angående Lazio.
De är bara dussinlirare allihopa. Förstår inte att de ens klarar sig kvar. Ärligt talat.

Det funkar inte så att man sprider pengar omkring sig som gräs och sen kommer segrarna och titlarna som manna från himlen. Det borde väl du som är Inter förstå.
Lazio hade förra året ett suveränt lagspel. Ett begrepp som alla Interista borde bekanta sig med. Mauri var förövrigt med i världens bästa landslag senast och Rocchi för några vänder sen.
Då borde man iaf platsa i DIF kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Carolus.Rex
Sätt någon miljardär som ägare (inte som nu, en som hjälper dem ur skulderna och lämnar dem vind för våg) så borde ju laget hamna i Inter-klass?

Inter-klass? Två sketna cuptitlar på flera decennier och miljard efter miljard i sjön... Nej, tack. Lazio kommer klättra i tabellen, du kan vara lugn. Senast var Ledesma och Oddo borta och sen kommer även Behrami tillbaka.
Citera
2006-10-24, 23:33
Medlem
Carolus.Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Inter-klass? Två sketna cuptitlar på flera decennier och miljard efter miljard i sjön... Nej, tack. Lazio kommer klättra i tabellen, du kan vara lugn. Senast var Ledesma och Oddo borta och sen kommer även Behrami tillbaka.

Haha, insåg nu att Inter inte var en bra jämförelse. Men jag menade generellt uppe och leka bland norditaliens lag.
Citera
2006-10-24, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Mihajlovic var faktist en stabil back bara för nåt årsedan, för att inte tala om friskparkarna, hejdå Juninho, Beckham, Ronaldihno m.fl.
Han har ju bra relation till Mancini så att det var nog rätt så planerat att bli andretränare efter en viss period.

Frisparkar var han nästintill världsledande på, ja.
Men han var knappast en stabil back när han kom till Inter.
Nonchalant och slarvigt spel för det mesta.
Krävs lite mer än frisparkar för att man ska vara en bra back, enligt mitt tycke.
Citera
2006-10-27, 02:22
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Ronaldinho kommer knappast gå till något jävla Milan.

http://www.tv4.se/fotbollskanalen/480907.html

Ser det som en realtivt säker källa, han skulle inte passa i Italien.

Ja, man kan ju bara spekulera i rykten.
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=139484

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Det funkar inte så att man sprider pengar omkring sig som gräs och sen kommer segrarna och titlarna som manna från himlen. Det borde väl du som är Inter förstå.
Lazio hade förra året ett suveränt lagspel. Ett begrepp som alla Interista borde bekanta sig med. Mauri var förövrigt med i världens bästa landslag senast och Rocchi för några vänder sen.
Då borde man iaf platsa i DIF kan man tycka.

Jag vet att du är lite avundsjuk
Lagspel har Inter haft i c:a 37min över de senaste säsongerna Men men.
När man har fuskande lag framför sig så spelar det ingen roll vad man gör. Capisce?

Fascistiska Lazio har alltid haft ett ont öga mot Inter

Moratti har velat haft Mancini sen hans glansdagar i Sampdoria. Nu kanske Mancini kan få tiden att bygga nått stort.

Och ja, Lazio är fortfarande ett farmalag till ROMA.

Sinisa kanske var en utav världens bästa frisparksskyttar. Han kanske slog Zolas rekord i frissparkasmål i Serie A tom?
Men annars har han aldrig varit en back av ragn. Bättre som mittfältare i tidigt Sampdoria i sådana fall.
Citera
2006-10-27, 23:12
Medlem
Shuyins avatar
Grattis Madchild!

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=140712
Citera
2006-10-28, 00:33
Bannlyst
Juventus klättrar iom straffreduceringen rätt rejält. Med en match mindre spelad - som kommer vinnas - klättrar man ännu mer. Juventus i serie A 2007/08 - precis som det ska vara!
Citera
2006-10-28, 00:43
Medlem
icys avatar
Då lutar det att Juventus klarar komma upp till Serie A på en säsong. Juventus är verkligen inte mitt favorilag, men de hör hemma i Serie A. Blir en jäkla massa handlande till sommaren om de klarar det förmodar jag.
Jag har inte riktigt hängt med ang. den "italienska skandalen". När man läser om skandalen står det generellt bara vilka lag som blivit dömda och vilket straff de fått, men inte vilket brott de är skyldiga för. Så någon som klargöra exakt vad de olika lagen har blivit dömda för? Och då framförallt Milan och Juventus, då de är intressantast, då det är de som "vunnit" ligan de senaste åren.
Citera
2006-10-28, 03:02
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Grattis Madchild!

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=140712

Mille Grazie, lite rättvisa skipad iallafall!
Citera
2006-10-28, 03:15
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Då lutar det att Juventus klarar komma upp till Serie A på en säsong. Juventus är verkligen inte mitt favorilag, men de hör hemma i Serie A. Blir en jäkla massa handlande till sommaren om de klarar det förmodar jag.
Jag har inte riktigt hängt med ang. den "italienska skandalen". När man läser om skandalen står det generellt bara vilka lag som blivit dömda och vilket straff de fått, men inte vilket brott de är skyldiga för. Så någon som klargöra exakt vad de olika lagen har blivit dömda för? Och då framförallt Milan och Juventus, då de är intressantast, då det är de som "vunnit" ligan de senaste åren.

Luciano Moggi som satt i juves styrelse blev dömd för bl.a. mutor. Han hade kontakt med flera domare/linjedomare samt högt uppsatta auktoriteter inom domarkretsarna i Italien. Han kunde med andra ord bestämma vem som skulle döma juves matcher. Detta skedde genom telefonsamtal som spårades av italiensk polis. Flera samtal har spelats upp i italiensk tv fast med förvrängda rösten. Luciano Moggi nekade till allt och har även sagt att han inte hade den typ av kontakt med domarna som åklagarna har sagt, han påstod vid vissa tillfällen att han bara är nära vän till domarna. Eftersom bevismaterialet var så tydligt så stängdes Moggi av, han fick ett straff som jag tror var att han inte får ha något att göra med fotbollsvärlden i Italien den närmsta 5 åren, vet ej om jag minns rätt. Förutom mutorna så pressade Moggi spelaragenter och ibland sjävla spelaren. I Ibrahimovicfallet så ringde Moggi personligen till Ibra och bad han sätta sig emot Ajax styrelse geneom att tjafsa och skippa träningar för att på så sätt underlätta övergången. Fallet Cannavaro är också väldigt lustig. Efter att Italien spelat landskap i Napoli? om jag minns rätt så erbjöd Moggi sig att köra Cannavaro till Rom eftersom Cannavaro skulle just dit. Detta var bara nån vecka innan transferperioden stängdes. Troligen hann de diskutera en hel del under bilresan och några dagar innan transfersperioden stängdes, PAFF, Ibra-Cannavaro i juve. Dessa två är bara en del av allt Moggi har ställt till med. En mycket smart människa i mina ögon, han kan det med fotboll, han har trots allt inte bara fifflat, det var han som tog Maradona till Napoli, Del Piero till Juve och Zidane till juve.

Gällande Milan så vet jag faktist inte så mycket, men har för mig att vicepresidenten Galliani var inbland och om han är det så är såklar Berlusconi med det. Varken Galliani eller Berlusconi har fått några straff men Milan fick poängavdrag.
Citera
2006-10-28, 10:10
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Luciano Moggi som satt i juves styrelse blev dömd för bl.a. mutor. Han hade kontakt med flera domare/linjedomare samt högt uppsatta auktoriteter inom domarkretsarna i Italien. Han kunde med andra ord bestämma vem som skulle döma juves matcher. Detta skedde genom telefonsamtal som spårades av italiensk polis. Flera samtal har spelats upp i italiensk tv fast med förvrängda rösten. Luciano Moggi nekade till allt och har även sagt att han inte hade den typ av kontakt med domarna som åklagarna har sagt, han påstod vid vissa tillfällen att han bara är nära vän till domarna. Eftersom bevismaterialet var så tydligt så stängdes Moggi av, han fick ett straff som jag tror var att han inte får ha något att göra med fotbollsvärlden i Italien den närmsta 5 åren, vet ej om jag minns rätt. Förutom mutorna så pressade Moggi spelaragenter och ibland sjävla spelaren. I Ibrahimovicfallet så ringde Moggi personligen till Ibra och bad han sätta sig emot Ajax styrelse geneom att tjafsa och skippa träningar för att på så sätt underlätta övergången. Fallet Cannavaro är också väldigt lustig. Efter att Italien spelat landskap i Napoli? om jag minns rätt så erbjöd Moggi sig att köra Cannavaro till Rom eftersom Cannavaro skulle just dit. Detta var bara nån vecka innan transferperioden stängdes. Troligen hann de diskutera en hel del under bilresan och några dagar innan transfersperioden stängdes, PAFF, Ibra-Cannavaro i juve. Dessa två är bara en del av allt Moggi har ställt till med. En mycket smart människa i mina ögon, han kan det med fotboll, han har trots allt inte bara fifflat, det var han som tog Maradona till Napoli, Del Piero till Juve och Zidane till juve.

Gällande Milan så vet jag faktist inte så mycket, men har för mig att vicepresidenten Galliani var inbland och om han är det så är såklar Berlusconi med det. Varken Galliani eller Berlusconi har fått några straff men Milan fick poängavdrag.

Tack för svaret. Vet att det finns en bitter Inter anhängare på detta forumet som beklagar sig, om att man inte kan vinna ligan när de framför en fuskar. Men så vitt jag förstår rätt, så har de bara bestämt vem som skall döma vilka matcher. De har inte mutat domarna till att döma ett visst resultat. Vilket borde innebära att ligan skulle sluta på samma sätt, även utan dessa mutbrott. Speciellt med tanke på att Milan och Juventus generellt var mer än tio poäng före trean.
Citera
2006-10-28, 10:15
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Tack för svaret. Vet att det finns en bitter Inter anhängare på detta forumet som beklagar sig, om att man inte kan vinna ligan när de framför en fuskar. Men så vitt jag förstår rätt, så har de bara bestämt vem som skall döma vilka matcher. De har inte mutat domarna till att döma ett visst resultat. Vilket borde innebära att ligan skulle sluta på samma sätt, även utan dessa mutbrott. Speciellt med tanke på att Milan och Juventus generellt var mer än tio poäng före trean.

Men tänk efter lite.Varför vill man ha vissa domare till vissa matcher? Jag tycker då att det luktar för jävligt.Man köper domare till vissa matcher för att man vet att dom kommer att döma fördel till sitt lag....
Citera
2006-10-28, 10:19
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Men tänk efter lite.Varför vill man ha vissa domare till vissa matcher? Jag tycker då att det luktar för jävligt.Man köper domare till vissa matcher för att man vet att dom kommer att döma fördel till sitt lag....

En viss betydelse kan det kanske ha, men minimal anser jag. Jag tror inte resultatet sett annorlunda ut. Antingen hade Milan eller Juventus vunnit, som vanligt. Kanske hade Milan varit mästare något år mer, då jag tror Juventus fifflat mer. Men tror ändå inte att något annat lag kunnat vara med i disskusionen kring ligatiteln. Det hade varit annorlunda om domare och motståndarlag faktiskt hade köpts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in