Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Klart och tydligt = indicier och hörsägner? Ser inget annat än en subjektiv persons förakt gentemot polisen i det inlägget, illa doldt bakom något slags försök att verka objektiv.
Ursäkta?
Om du pallar får du gärna gå igenom mina inlägg så ser du att jag inte på nåt vis uppskattar eller underhålls av någon som använder knytnävarna. Reagerade över det fetstilade? Bra, för "någon" rymmer i det här fallet inte bara de givna huliganerna utan alltså även deras motpoler.
Och de redan nämnda situationerna har jag fått berättat för mig av 1, en (om det nu har med saken att göra) kristen tvåbarnsmorsa från Luleå och 2, en svensk som sedan typ tjugo år är bosatt i Perugiatrakten. Samma match (den i Bologna) var även mina släktigar på. De var tre till antalet, bor i Bagni di Lucca och vill du få det hela bekräftat så kan du om du är snäll få deras telefonnummer, och ev ett nödvändigt lexikon så du begriper vad de säger.
Övriga situationer jag nämnde är jag själv ögonvittne till, slängda bengaler, oprovocerat våld, poliser utan hjälm mm (som kuriosa - samma män har JAG sett sticka ut falska biljetter genom gallret. Falska? Ja, färgen är åt helvete, suddiga konturer på plåten osv). Behagar du inte lita på mig så är det ditt, och ev andras, problem.
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Ja jag har träffat Italienare, och blev dummare på kuppen. Passion är det sista ordet jag hade använt om en Italienare. Typisk medial propaganda att allting är så passionerat i Italien, du kanske själv borde sluta läsa Aftonbladet.
Nu vet inte jag vart du träffat italienare eller om de ljög dig rätt upp i ansiktet om sitt ursprung men jag tror få beskriver dem, och syd-europeer som raka motsatsen till passionerade.
Btw, låt mig berätta om Ultras Romani i Romas kurva. De är alltid där, de är alltid på bortamatcherna. Faktumet är att jag inte kan påminna mig om att jag någonsin sett en match utan deras banderoll. Fotbollsintresserade herrar således? Förmodligen, skulle jag vilja påstå.
Ändå är de först i kön när de gäller klubba ner andra. Och då gäller de även "bröder" från samma kurva. Numer åker sällan vanliga dödliga supportrar, utan numerär uppbackning, tåg till bortamatcherna. Varför? Fråga Ultras Romani och deras gelikar... Fascism, våld, baseballträn i näven - allt det där ska de som åker med vara beredd att dela med sina vapenbröder från helvete, annars vänds ilskan mot de romanisti som inte vill slåss eller tillbe Il Duce.
Och det samma gäller flera grupperingar i viss utsträckning... Fedayn, Boys, TDR och så vidare. "Fans" som spenderar multum på att se fotboll. "Fans" som vi tilltalar som huliganer, ultras, avskum eller vad fan det nu må vara.
Så att slå fast att det här INTE är fotbollsintresserade herrar är nog att sträcka ut hakan alltför långt. Finns liksom inga enkla svar på det här och gäller nog att inse det för att lösa skiten. Jag tvivlar på att jag skulle ha en chans att lösa problemen men jag tvivlar inte på att du inte lyckas bättre än mig.
Fruktkorgshelvete....