2007-02-07, 00:22
Medlem
Madchilds avatar
Hela debatten om straff är egentligen löjlig. Sånt har man sysslat med i all evighet och det funkar ju uppenbarligen inte. Det 'enda' det handlar om är att skapa en situation där folk folk kan respektera varandra i någon utsträckning. Så 'enkelt' är det enligt mig.
Att stöta bort fansen (vars pengar man vill åt) är dödsdömt, vilket vi har ett ganska färskt bevis på.
Citera
2007-02-07, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Så det kan inte vara det motsatta, att de fromma carabineri skapar och hetsar redan upphetsade och blodtörstiga huliganer?
Jo självklart är det polisen som skapar huligankultur.

Hur jävla dum i huvet får man vara?

En som påstår att det är polisens fel att en massa "passionerade" Italienare tar med sig bomber in på arenor, får massor av matcher inställda för att de är så pass "passionerade" (hjärndöda) att de kastar mynt och vad de nu får tag i på domare och spelare....och en som heter Nina Hartley och tycker Italien är världens mest tuffa land med en massa coolingar som han kallar för ultras.

Som tur är brukar naturen sortera bort de efterblivna.
Citera
2007-02-07, 14:07
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots

En som påstår att det är polisens fel att en massa "passionerade" Italienare tar med sig bomber in på arenor, får massor av matcher inställda för att de är så pass "passionerade" (hjärndöda) att de kastar mynt och vad de nu får tag i på domare och spelare....och en som heter Nina Hartley och tycker Italien är världens mest tuffa land med en massa coolingar som han kallar för ultras.

Läs vad han skriver och stoppa inte ord i munnen på varenda jävel du diskuterar med. Efterblivna helvete!
Citera
2007-02-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Läs vad han skriver och stoppa inte ord i munnen på varenda jävel du diskuterar med. Efterblivna helvete!

Skratta åt muppen istället. Ett praktiskt taget helt enat fotbollsforum (tom andra Arsenalsupporters) hånar honom och uppmanar till skärpning men han fattar ingenting och fortsätter sin utvecklingsstörda svada. Har nog sällan sett sådan brist på självinsikt från någon som inte uppenbart varit ett troll.
Citera
2007-02-07, 16:41
Medlem
zachs avatar
Utan dina ubercoola ökennamn så har du inte särskilt mycket att komma med W.O.R., och jag behöver verkligen inte mer än att citera Nina för att fullständigt golva dig i den här icke-diskussionen - Läs vad han skriver och stoppa inte ord i munnen på varenda jävel du diskuterar med. Efterblivna helvete!

Det sistnämnde råkade bara halka med i redigeringen... Eller inte.

Nu när du blivit påmind igen, spendera lite tid med att läsa igenom det vi skrivit så kan vi diskutera vidare sen. Om du mot förmodan har nåt vetigt att komma med.

Olika former av straff?

Givetvis men vad fan ska det vara? Neutrala planer eller matcher med lykta dörrar verkar ju inte störa idioterna. Sett att de numer ska försöka ta död på relationerna klubb-ultras, och där är väl en början. För som det är nu så tar ju klubbarna/presidenterna smällen när ett par tomtar inte kan sköta sig - och som tack vill supportrarna ha friplåtar, tåg och fan vet vad.

Upp till 10 års bannlysning på alla fotbollsarenor skulle jag vilja se, och att det verkligen efterlevs. Men då krävs en rätt diger samling kameror, och att reglerna tillämpas. Men vilken vakt säger nej till en poteniell mördare om han ber att få komma in...?

Jävla soppa det här.
Citera
2007-02-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots

Läser du ens vad du citerar?
Jadu, det är ett mirakel att du fortfarande lever i så fall.
Citera
2007-02-07, 18:01
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
...då är det väl mer masspsykosen & kicken av den än själva fotbollsintresset man tillfredställer.

Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen

Är du här och gör bort dig igen? Så om man går på varje match och skriker på läktaren för att få igång publiken är man inte supporter. Man gör det bara för att man får en kick av att folk följer ens uppmaningar.

Ska man posta på ett internetforum underlättar det om man är läskunnig...

Klart att man kan vara supporter, men om man inte tittar på matchen är man väl knappast fotbollssuporter?

Citat:
Kanske känner dem inte att de behöver se matchen i varje sekund. Men likväl har dem en enorm kärlek till klubben. Varför skulle dem annars vara där?

Dom hänger med sitt gäng, vad är den stora skillnaden mellan en "supporter" som inte är intresserad av matchen & en reclaimare som bara vill härja lite?
Citera
2007-02-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ska man posta på ett internetforum underlättar det om man är läskunnig...

Klart att man kan vara supporter, men om man inte tittar på matchen är man väl knappast fotbollssuporter?

Dom hänger med sitt gäng, vad är den stora skillnaden mellan en "supporter" som inte är intresserad av matchen & en reclaimare som bara vill härja lite?

För det första, du tror inte att dem har en hyffsad koll på vad som sker på planen i och med att dem då och då vänder sig om? Dessutom är dem ju inte där uppe under hela matchen.
För det andra, om dessa personer inte varit fotbollsupportrar. Hade dem då åkt på bortamatcher och liknande?
Citera
2007-02-07, 19:15
Medlem
zachs avatar
Som sagt så är jag på WeeMans sida på den här punkten, för jag har sett åtskilliga supportrar som har ryggen mot planen hela matcherna - och då kan jag inte förstå att de kallar sig för fotbollsintresserade. Ser rätt roligt ut när de sedan firar som galningar vid mål, trots att de förmodligen missar varje målchans under hela j säsongen.
Hur man sen ska definera dem är en annan femma.
Citera
2007-02-08, 13:04
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
För det första, du tror inte att dem har en hyffsad koll på vad som sker på planen i och med att dem då och då vänder sig om? Dessutom är dem ju inte där uppe under hela matchen.

Jag vidhåller att en fotbollssupporter är en person som är där för matchen på planen.

Citat:
För det andra, om dessa personer inte varit fotbollsupportrar. Hade dem då åkt på bortamatcher och liknande?

De gillar väl kicken av att ingå i gruppen eller nåt, ungefär som folk som tycker det är kul att protestera mot nazism/globalisering/whatever.
Citera
2007-02-08, 14:02
Medlem
Fem matcher i Serie A och sex matcher i Serie B måste spelas utan publik nu till helgen. Trist. Hoppas att man kan finna en lösning där man kan spela med i alla fall begränsad publik fram till dess de är godkända.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Primo_Piano/2007/02_Febbraio/08/stadi.shtml
Citera
2007-02-08, 14:14
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Jag vidhåller att en fotbollssupporter är en person som är där för matchen på planen.

De gillar väl kicken av att ingå i gruppen eller nåt, ungefär som folk som tycker det är kul att protestera mot nazism/globalisering/whatever.

Jag säger att en supporter är en som stöttar sitt lag i vått och torrt. Dig räknar jag som en fotbollsfantast som lika gärna kunde ha sett matchen framför TV'n. För er gör det ingen större skillnad, kanske t om bättre då ni har bättre överblick från en TV-kamera?

Vi supportrar lever för laget mer än vad vi lever för sporten/matchen i sig. En luddig förklaring, men bättre än så kan jag inte förklara det.

Kan tillägga att dessa killar de facto offrar att se allt som händer i matchen för att se till att laget i deras hjärta får bästa möjliga stöd. De får alltså rucka på sitt fotbollsintresse för att hjälpa laget på sitt sätt.

Några fundamentala saker som "vanliga" fotbollsfantaster aldrig kommer att förstå. Precis på samma sätt som jag inte förstår mig på religiösa fanatiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in