Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag vidhåller att en fotbollssupporter är en person som är där för matchen på planen.
De gillar väl kicken av att ingå i gruppen eller nåt, ungefär som folk som tycker det är kul att protestera mot nazism/globalisering/whatever.
Jag säger att en supporter är en som stöttar sitt lag i vått och torrt. Dig räknar jag som en fotbollsfantast som lika gärna kunde ha sett matchen framför TV'n. För er gör det ingen större skillnad, kanske t om bättre då ni har bättre överblick från en TV-kamera?
Vi supportrar lever för laget mer än vad vi lever för sporten/matchen i sig. En luddig förklaring, men bättre än så kan jag inte förklara det.
Kan tillägga att dessa killar de facto offrar att se allt som händer i matchen för att se till att laget i deras hjärta får bästa möjliga stöd. De får alltså rucka på sitt fotbollsintresse för att hjälpa laget på sitt sätt.
Några fundamentala saker som "vanliga" fotbollsfantaster aldrig kommer att förstå. Precis på samma sätt som jag inte förstår mig på religiösa fanatiker.