Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
NEJ. EFtersom jag vi flertalet tillfällen i mitt liv sett poliser mangla batongslag på oskyldiga människor från alla olika sorters kategorier, dvs allt från gamla tanter och gubbar till unga småpojkar i 12 års åldern, så VET JAG att polisen inte alltid agerar utifrån det hot de befinner sig i. Det hade du också sett om du någonsin varit ute på krogen/idrottsevenemang/whatever. SÅ KOM IN I VERKLIGHETEN FÖR HELVETE!
Edit:
Har här du en länk från din bibel:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,640025,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,992230,00.html
Jag läser inte Aftonbladet heller, men dina gissningar roar mig. Du är utan tvekan kungen av felaktiga antaganden iallafall, så någon slags medalj kommer du få i slutet av den här machotävlingen du förgäves försöker dig på.
Citat:
Ja, även här har du ganska dålig koll. Problemen nere i Italien är långt ifrån fotbollens fel. Det är ett samhällsproblem/socialpolitiskt-problem som pågått sedan långt innan din mamma fick ut sitt elände till barn. I Italien handlar det om passion, inte om att vara kvarterets ballaste kille. Har du någonsin stött på en italienare/sydeuropé?
Jaha du menar exakt vad JAG sa? Problemen är inte fotbollens fel, grattis. Då har du kommit till insikt iallafall. Att du sedan försöker dig på att kalla machoism för passion är skrattretande. Det handlar om våldsbenägna losers som kutar runt och vill slåss, och samtidigt förstöra för de som faktiskt gillar fotboll. Hade dina idoler till slagskämpar gillat fotboll hade de ju inte hållt på som de gör. Eller ja just det, de har ju passion.
Ja jag har träffat Italienare, och blev dummare på kuppen. Passion är det sista ordet jag hade använt om en Italienare. Typisk medial propaganda att allting är så passionerat i Italien, du kanske själv borde sluta läsa Aftonbladet.
Precis. Så bara för att du aldrig lämnat Trollhättan, eller vilken håla du nu kommer ifrån, betyder inte det att alla är lika insnöade som dig.
Citat:
Känns ganska meningslöst att kommentera, då du förmodligen inte riktigt har koll på vad som åtsyftas när man pratar om ultras/casuals/kategori-a,b,c.
Spelar det någon roll vad de kallar sig? De förstör sporten fotboll. Hur kan du inte se detta, är du efterbliven? Dina idoler har just nu gjort så att ingen kan gå och se Italienska matcher. Inga riktiga supportrar, barn med sina familjer, inte de som betalat pengar till betalkanaler för att kunna avnjuta Italiensk fotboll...bara för att någon förebild till dig kastar en bomb i ansiktet på en polis.
Fast du har kanske rätt, det var polisens fel. Och att skada en polis är viktigare än att vi riktiga fotbollssupportrar ska kunna följa våran sport.