2007-03-11, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Äsch, jag tyckte att Maldini var bra. På slutet var han en av de spelarna i Milan som visade mest vilja. Men Zlatan var fantastisk, vilken match han gjorde. Lagen var jämna, men Zlatan spelar i Inter, vilket avgjorde matchen. Han skulle ha kunnat ha gjort ett par mål till. Inget snack om att vilket lag som är bäst i Italien.

Jag trodde att Milan skulle vinna, men jag glömde bort Zlatans roll i den ekvationen. En härlig match med Sveriges genom tidernas största spelare i huvudrollen.

Du hyllar Zlatan som störste svensk genom tiderna, men glömde bort att han spelar i Inter?
Citera
2007-03-11, 18:50
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Äsch, jag tyckte att Maldini var bra. På slutet var han en av de spelarna i Milan som visade mest vilja. Men Zlatan var fantastisk, vilken match han gjorde. Lagen var jämna, men Zlatan spelar i Inter, vilket avgjorde matchen. Han skulle ha kunnat ha gjort ett par mål till. Inget snack om att vilket lag som är bäst i Italien.

Jag trodde att Milan skulle vinna, men jag glömde bort Zlatans roll i den ekvationen. En härlig match med Sveriges genom tidernas största spelare i huvudrollen.

Har man följt Maldini under hela hans karriär så vet man att idag är han inte samma spelare som för 10 år sedan exempelvis. För 10 år sedan hade Zlatan käkats upp och bajasts ut från andra sida.
Citera
2007-03-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Har man följt Maldini under hela hans karriär så vet man att idag är han inte samma spelare som för 10 år sedan exempelvis. För 10 år sedan hade Zlatan käkats upp och bajasts ut från andra sida.

Snack, finns ingen anledning att förminska Zlatans fantastiska insats idag. Att Maldini gjort bättre insatser är självklart, på samma sätt som att Ronaldo har gjort bättre insatser. Det var bara det att de idag mötte en Zlatan i fin form.

La Gazzetta dello Sports förstasiderubrik:

”Ibrahimovic meglio di Ronaldo”

http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Inter/Primo_Piano/2007/03_Marzo/11/InterMilan.shtml
Citera
2007-03-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Du hyllar Zlatan som störste svensk genom tiderna, men glömde bort att han spelar i Inter?

Va? Du försöker säga något... men...
Citera
2007-03-11, 19:13
Bannlyst
Citat:
Va? Du försöker säga något... men...

Du sitter och spekulerar hemma vid köksbordet. "Hm... Milan - Inter idag. Den matchen måste jag se. Jag tror nog Milan tar det här."

Senare under dagen slås du av det faktum att Zlatan faktiskt spelar i Inter - herregud! Ja, men med en sån stjärna vinner ju Inter.

Om man hyllas Zlatan så som du gör borde man kanske ta honom i beräkning redan vid köksbordet. Förstår du nu?
Citera
2007-03-11, 19:20
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Snack, finns ingen anledning att förminska Zlatans fantastiska insats idag. Att Maldini gjort bättre insatser är självklart, på samma sätt som att Ronaldo har gjort bättre insatser. Det var bara det att de idag mötte en Zlatan i fin form.

La Gazzetta dello Sports förstasiderubrik:

”Ibrahimovic meglio di Ronaldo”

http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Inter/Primo_Piano/2007/03_Marzo/11/InterMilan.shtml

Snack? Klart var Zlatan bra, inget snack om det, men Ibra kom förbi Maldini alldeles för lätt och det hade han inte gjort för 5, eller 10 år sedan.
Citera
2007-03-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Du sitter och spekulerar hemma vid köksbordet. "Hm... Milan - Inter idag. Den matchen måste jag se. Jag tror nog Milan tar det här."

Senare under dagen slås du av det faktum att Zlatan faktiskt spelar i Inter - herregud! Ja, men med en sån stjärna vinner ju Inter.

Om man hyllas Zlatan så som du gör borde man kanske ta honom i beräkning redan vid köksbordet. Förstår du nu?

Om du verkligen vill veta så kan du läsa ett par inlägg tillbaka där jag före match spekulerade i att Inter kanske skulle få samma problem under slutet av säsongen som Juventus haft tidigare år. Att det är svårt att hålla en så hög nivå en hel säsong. Jag har också hela tiden hävdat att Milan skulle komma igång lagom till våren och att de skulle bli farliga till slutspelet i CL. Utifrån detta hade jag spekulerat att Inter skulle få det svårt idag, men Zlatans fantastiska insats gjorde att mina tips angående denna match var fel.

Jag kan ha tolkat ditt inlägg fel, men det beror på skrikiga barn och allmänt kaos.
Citera
2007-03-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Snack? Klart var Zlatan bra, inget snack om det, men Ibra kom förbi Maldini alldeles för lätt och det hade han inte gjort för 5, eller 10 år sedan.

Det är möjligt, men så bra som Maldini var då han var som bäst finns det enligt min mening ingen som är idag. Den som var svag bakåt var Jankulovski, men det är en del av hans och Milans spelstil. Inter och Zlatan utnyttjade de förutsättningar som fanns idag, och enligt min mening var inte Maldini särskilt dålig, men gjorde inte heller en stormatch. Det var Zlatan som var fantastisk.

Jag är lite känslig på den punkten eftersom alltför många klankar ner på Maldini. Jag tror att vi är tämligen överens.
Citera
2007-03-11, 21:06
Medlem
Vagabondens avatar
3-2 borta mot Reggina. Grymt skönt!!! Ligger nu på 3:e plats. Fatta; 3:a

zach, du kan slänga din avatar i papperskorgen, kanske skulle jag börja knåpa ihop något du måste ha en månad...
Citera
2007-03-11, 21:43
Medlem
Mr Magoos avatar
Inter och Zlatan var bleka i första, men sen gick tåget för Milan.
Zlatan var banans kung i derbyt idag. Hade med lite flyt satt ett par baljor till.
Maldini som det snackas om är inte den spelare han en gång var. Håller fortfarande bra klass men är inte så snabb och brytsäker som han varit. Åldern hinner i kapp alla utom Henke Larsson.
Totalt sett var det en riktigt bra match. Men i mina ögon skulle Zlatan ha haft straff i första. Klockren kapning.
Citera
2007-03-11, 22:51
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
3-2 borta mot Reggina. Grymt skönt!!! Ligger nu på 3:e plats. Fatta; 3:a

zach, du kan slänga din avatar i papperskorgen, kanske skulle jag börja knåpa ihop något du måste ha en månad...

Dags att ändra vadet till, vilka kommer först Roma eller Lazio...?

Kanske inte trots allt, men tre pinnar på bortaplan mot ett 'boogie-team', med båda mittbackarna skadade och två ordinarie mittfältare avstängda - det är bara så jävla starkt.
Citera
2007-03-12, 08:08
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Dags att ändra vadet till, vilka kommer först Roma eller Lazio...?

Kanske inte trots allt, men tre pinnar på bortaplan mot ett 'boogie-team', med båda mittbackarna skadade och två ordinarie mittfältare avstängda - det är bara så jävla starkt.

Haha, riktigt så långt ska nog inte ens jag gå. Totti är i bra form och Roma vinner många matcher, så de kommer nog ligga kvar på andraplatsen.

Ganska kul att Lazio vinner så mycket även om de inte har några superstjärnor, eller ens unga superkvicka spelare för den delen. Världens segaste backlinje, som ändå gör sitt jobb.

Kul att fotbollen inte är så självklar alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in