2007-01-24, 20:42
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Jag bildar inte min uppfattning av artiklarna, jag gör det bl a genom bilderna jag ser, samt Tottis betéende, italienarnas filmningar i VM osv.
Seria A är ingen dålig liga, tycker Inter är rätt roliga att se på faktiskt.
Men denna säsongen är väl ingen höjdare direkt när Inter redan tagit guldet?

Det är ju precis det jag menar. Du dömde precis hela ligan, alla lag och alla spelare p.g.a av några få tillfällen som du sett på sportnytt eller liknande. Totti är inte ensam om sitt beteende (se bara vad som hände i la liga härom veckan, med slagsmål på planen) och det filmas lika mycket i ALLA ligor.
Citera
2007-01-24, 20:45
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Så det kan ju hända att just det jag sett har varit ok men de spelar väl inte så jävla tråkigt i övrigt heller?

Nej det är ju inte toktråkigt eftersom de vinner och jag är extremt partisk
Men Inter spelade sprudlande fotboll ena dagen och spelade ut vilket lag som helst. Med att åka på råtorsk nästa helg mot ett brögäng osv.

Nu är Inter väldigt stabila och inga berg- och dalbanor existerar längre.
Men jag saknar fortfarande den där kreatören på mittfältet. Figo har inte blossat upp i år och Stankovic är inte denna kreatör som behövs.
En Riquelme skulle sitta fint
Citera
2007-01-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Det är ju precis det jag menar. Du dömde precis hela ligan, alla lag och alla spelare p.g.a av några få tillfällen som du sett på sportnytt eller liknande. Totti är inte ensam om sitt beteende (se bara vad som hände i la liga härom veckan, med slagsmål på planen) och det filmas lika mycket i ALLA ligor.

Det tror jag nog att alla är ganska på det klara med att det ju på intet sätt är så att Totti är den enda som gör idiotiska grejer på fotbollsplanen, däremot så har han gjort det så många ggr, därför får han bära ett lite tyngre hundhuvud än dom som gör bort sig endast en gång och sedan lär utav sitt misstag medans han upprepar det om och om igen.
Citera
2007-01-24, 20:50
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Det är sant som du säger men alla vet vi ju att man gärna generaliserar.
Sen borde väl Totti vara den som sticker ut mest när det gäller idiotiska grejer?

Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Nej det är ju inte toktråkigt eftersom de vinner och jag är extremt partisk
Men Inter spelade sprudlande fotboll ena dagen och spelade ut vilket lag som helst. Med att åka på råtorsk nästa helg mot ett brögäng osv.

Nu är Inter väldigt stabila och inga berg- och dalbanor existerar längre.
Men jag saknar fortfarande den där kreatören på mittfältet. Figo har inte blossat upp i år och Stankovic är inte denna kreatör som behövs.
En Riquelme skulle sitta fint
Så kan det vara ja, har dock aldrig gillat något italienskt lag speciellt mycket.
Kanske just för att de flesta spelar tråkigt och defensivt.
Men som sagt har jag sett Inter blixtra till lite emellanåt och då var det helt ok att kolla på. Sen är det ju lite roligt att en svensk spelar i en såpass stor klubb som Inter.
Citera
2007-01-24, 20:51
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det tror jag nog att alla är ganska på det klara med att det ju på intet sätt är så att Totti är den enda som gör idiotiska grejer på fotbollsplanen, däremot så har han gjort det så många ggr, därför får han bära ett lite tyngre hundhuvud än dom som gör bort sig endast en gång och sedan lär utav sitt misstag medans han upprepar det om och om igen.

Vad är mer för tillfällen då, som Totti skämt ut sig på samma sätt? Spottloskan mot dansken vet vi ju om..
Citera
2007-01-24, 20:55
Medlem
Citat:
Vad är mer för tillfällen då, som Totti skämt ut sig på samma sätt? Spottloskan mot dansken vet vi ju om..

Han har ju i runda slängar säkerligen 10000 olika tillfällen då han filmat så grovt att det varit skrattretande, men den i mina ögon enskilt allra vidrigaste incidenten är hans kapning i mittcirkeln utav en dansk(samme som fick spottloskan kanske till och med?), den kapning borde renderat i ett längre fängelsestraff så jävla vidrig var den.

Sen skall han ju gruffa i var och varannan duell när han får lite stryk.
Citera
2007-01-24, 21:11
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Han har ju i runda slängar säkerligen 10000 olika tillfällen då han filmat så grovt att det varit skrattretande, men den i mina ögon enskilt allra vidrigaste incidenten är hans kapning i mittcirkeln utav en dansk(samme som fick spottloskan kanske till och med?), den kapning borde renderat i ett längre fängelsestraff så jävla vidrig var den.

Sen skall han ju gruffa i var och varannan duell när han får lite stryk.

Dåligt argument tycker jag då det verkar som om du inte följer Seria A speciellt noga. Visst, Totti var väl inte den spelaren med bäst balans. Men det har man inte sett något av på flera år. Den kapningen du ger exempel på kommer jag inte ihåg men självklart försvarar jag inte fula tacklingar. Dock finns det spelare som filmar och tacklar fult och kommer undan med det för att dom spelar in en annan liga. Och med "komma undan" menar jag t ex Gerrard, Ljungberg, Rooney, Ronaldinho, Eto'o, Zlatan, Robben, Ballack, Nistelrooy m fl, alla kommer oftast undan för att dom spelar i en annan liga som svenskar tycker om. Trots att dom alla filmar, tacklar fult eller gnäller på domaren.
Citera
2007-01-24, 21:16
Medlem
Citat:
Dåligt argument tycker jag då det verkar som om du inte följer Seria A speciellt noga. Visst, Totti var väl inte den spelaren med bäst balans. Men det har man inte sett något av på flera år. Den kapningen du ger exempel på kommer jag inte ihåg men självklart försvarar jag inte fula tacklingar. Dock finns det spelare som filmar och tacklar fult och kommer undan med det för att dom spelar in en annan liga. Och med "komma undan" menar jag t ex Gerrard, Ljungberg, Rooney, Ronaldinho, Eto'o, Zlatan, Robben, Ballack, Nistelrooy m fl, alla kommer oftast undan för att dom spelar i en annan liga som svenskar tycker om. Trots att dom alla filmar, tacklar fult eller gnäller på domaren.

Totti gav filmningen ett ansikte, så är det bara.

Jag följer alla stora ligorna i Europa dock inte av samma anledningar men jag har bra koll på dom allihopa. Och Totti har definitivt fortfarande stora bekymmer med att hålla sig i upprätt tillstånd, den som säger något annat är så färgad så att det är lönlöst att försöka överyga denne om motsatsen.

Det klagas på alla spelare när dom filmar eller spelar fult, det är bara du som reagerar på ett annat sätt då det är på en italienare som det gnälls.
Citera
2007-01-24, 21:35
Medlem
Citat:

Jag följer alla stora ligorna i Europa dock inte av samma anledningar men jag har bra koll på dom allihopa. Och Totti har definitivt fortfarande stora bekymmer med att hålla sig i upprätt tillstånd, den som säger något annat är så färgad så att det är lönlöst att försöka överyga denne om motsatsen.

Det klagas på alla spelare när dom filmar eller spelar fult, det är bara du som reagerar på ett annat sätt då det är på en italienare som det gnälls.

Äh, självklart är det så att den gode Totti slänger sig i tid och otid. Men att påstå att han skulle vara så mycket värre än andra... Det skulle vara att föringa C. Ronaldo's och Pippo's etc vackra dyk!
Sen är det ju lättare att förlåta Totti. Han är ju trots allt Totti!
Citera
2007-01-24, 22:42
Medlem
zachs avatar
Citat:

Har din närvaro i tråden något egentligt syfte, bortsett från att kasta dynga på dem tråden är ämnad för?

Någon snackade om Totti. Eller ja, typ alla. Men någon nämnde pengar som han skänkt bort så jag fortsätter lite... Han har en numer rätt fet fond avsatt för Roms uteliggare, samma sak för handikappade i Italien. Han har varit frontman i Unicef och fått en guldpalm (eller vad fan den kallas) i Mexico för hans humanitära tjänster i just Mexico. Han var med (bla Tommasi) att styra upp nåt sjukhus i Sarajevo (eller annat ställe i öst), han har spelat i nån sång med ett par Romaspelare för välgörande ändamål, skrivit ett par böcker med skämt om honom själv och pengarna gick till nån som behövde. Fortsätter när jag kommer ihåg fler goda gärningar.

Och allt det kan man naturligtvis älska honom för (Killswitch), men sen finns som ett par anglofiler här inne redan nämnt ett par anledningar att hata honom för med.

Tänk att hela världen håller på och benar i vad Materazzi kan ha sagt till ZZ. FORTFARANDE. Vissa menar tom att det är Materazzis fel, att snack är värre än skalle.

TÄNK OM SAMMA RESONEMANG SKULLE GÄLLA TOTTI!

Tydligen så är Tottis frus, Ilary Blasi, tillgångar lite, hmmm, ojämnt fördelade. Det brukar de babyblå spelarna från Rom älska att påtala för Totti för Totti. Hans otydliga tal en annan sak, vilket fått nåt handikappförbund att rasa. Hans ljusa hår var tidigare roligt att klaga på. Att hans brorsa har varit inblandad i nåt olagligt är nåt som oxå lär ha nämnts. Nu påstås det att spelare i Livorno snackat om hans kusin (eller vad det nu är) som ligger hyfsat allvarligt sjuk/skadad på sjukhus.

Stackars Totti...? Knappast. Det det ingår. Men då ZZ skallar och i stora delar av världen försvaras och tom på sina håll hyllas - så kapas Totti vid fotknölarna FÖR ATT HANS POLARE HALKADE!

Inkonsekvensen stinker. Likaså mångas tankesätt som får mig att tänka på rasism.
Citera
2007-01-24, 22:55
Medlem
Precis.
Materazzi provocerar och blir skallad, får böter, och Zidane hjälteförklaras. Materazzi blir en jävla idiot som får skylla sig själv.
Poulsen provocerar Totti, blir spottad på, och whips så är Poulsen stackarn i hela den historien medan Totti blir straffad och hatad av alla.
Citera
2007-01-24, 23:11
Medlem
Mr Magoos avatar
Totti är och kommer alltid att vara en fjolla och primadonna. Han är av samma skrot och korn som Pippo Inzaghi. Ligger gräset fel så ramlar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in