Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Totti gav filmningen ett ansikte, så är det bara.
Har din närvaro i tråden något egentligt syfte, bortsett från att kasta dynga på dem tråden är ämnad för?
Någon snackade om Totti. Eller ja, typ alla. Men någon nämnde pengar som han skänkt bort så jag fortsätter lite... Han har en numer rätt fet fond avsatt för Roms uteliggare, samma sak för handikappade i Italien. Han har varit frontman i Unicef och fått en guldpalm (eller vad fan den kallas) i Mexico för hans humanitära tjänster i just Mexico. Han var med (bla Tommasi) att styra upp nåt sjukhus i Sarajevo (eller annat ställe i öst), han har spelat i nån sång med ett par Romaspelare för välgörande ändamål, skrivit ett par böcker med skämt om honom själv och pengarna gick till nån som behövde. Fortsätter när jag kommer ihåg fler goda gärningar.
Och allt
det kan man naturligtvis älska honom för (Killswitch), men sen finns som ett par anglofiler här inne redan nämnt ett par anledningar att hata honom för med.
Tänk att hela världen håller på och benar i vad Materazzi kan ha sagt till ZZ. FORTFARANDE. Vissa menar tom att det är Materazzis fel, att snack är värre än skalle.
TÄNK OM SAMMA RESONEMANG SKULLE GÄLLA TOTTI!
Tydligen så är Tottis frus, Ilary Blasi, tillgångar lite, hmmm, ojämnt fördelade. Det brukar de babyblå spelarna från Rom älska att påtala för Totti för Totti. Hans otydliga tal en annan sak, vilket fått nåt handikappförbund att rasa. Hans ljusa hår var tidigare roligt att klaga på. Att hans brorsa har varit inblandad i nåt olagligt är nåt som oxå lär ha nämnts. Nu påstås det att spelare i Livorno snackat om hans kusin (eller vad det nu är) som ligger hyfsat allvarligt sjuk/skadad på sjukhus.
Stackars Totti...? Knappast. Det det ingår. Men då ZZ skallar och i stora delar av världen försvaras och tom på sina håll hyllas - så kapas Totti vid fotknölarna FÖR ATT HANS POLARE HALKADE!
Inkonsekvensen stinker. Likaså mångas tankesätt som får mig att tänka på rasism.