2007-02-03, 20:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Men glöm aldrig:
En ultra i Paris blev skjuten för någon månad sedan av snuten, han fick knappt en rad.
En snut dör i upplopp och hela jävla ligan ställs in.

Det är skillnad på folk och folk tydligen...
Så är det överallt om man jämför mediabevakningen mellan skjutna poliser och skjutna våldsverkare.
Citera
2007-02-03, 21:59
Medlem
Citat:
Men glöm aldrig:
En ultra i Paris blev skjuten för någon månad sedan av snuten, han fick knappt en rad.

Man borde skjuta fler såna där ultras så kanske dom hajjar att vi inte gillar dom...
Citera
2007-02-04, 00:53
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Man borde skjuta fler såna där ultras så kanske dom hajjar att vi inte gillar dom...

Ja allt är verkligen Ultras fel.
Det är ju inte alls så att det just var Ultras-kulturen som fick Italienska fotbollen att förknippas med grym stämning och liknande. Du borde kanske lära dig vad Ultras är, och inse att i Italien har man ofta inte firmor eller liknande utan de som är Kategori C reser tillsamans med ultras - icke sagt att alla Ultras är huliganer.

Jämför med Sverige på 90-talet och den mycket oskarpare distinktionen mellan supporterklubben-folk och de som bråkade, alla var en konkret massa även om våldsverkarna stack ut och umgicks med varandra. Var det supporterklubbarnas fel att det blev bråk då?

Håll käft och visa lite respekt för folk som dött istället.
Citera
2007-02-04, 01:26
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ja allt är verkligen Ultras fel.
Det är ju inte alls så att det just var Ultras-kulturen som fick Italienska fotbollen att förknippas med grym stämning och liknande. Du borde kanske lära dig vad Ultras är, och inse att i Italien har man ofta inte firmor eller liknande utan de som är Kategori C reser tillsamans med ultras - icke sagt att alla Ultras är huliganer.

Jämför med Sverige på 90-talet och den mycket oskarpare distinktionen mellan supporterklubben-folk och de som bråkade, alla var en konkret massa även om våldsverkarna stack ut och umgicks med varandra. Var det supporterklubbarnas fel att det blev bråk då?

Håll käft och visa lite respekt för folk som dött istället.

Aye aye!
Citera
2007-02-04, 02:05
Medlem
Vagabondens avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,991664,00.html

Så nu ska andra supporters straffas?
Citera
2007-02-04, 08:34
Medlem
Citat:
Men glöm aldrig:

När terrorister skjuts blir det oftast få rader. För mig är ultras näst intill jämställda med terrorister som Hamas, Hizbolla, Bader Meinhof, IRA, Al-qaida etc
Citera
2007-02-04, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,991664,00.html

Så nu ska andra supporters straffas?

I stället för att slå dig på pannan, vad tycker du man ska göra och framförallt garantera andras säkerhet när huliganer är där enbart för att slåss och provocera?

Och det är ju liksom inte första gången detta händer?
Citera
2007-02-04, 12:05
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Sicka dumheter.

En clean fight på avskild plats är en bra bit ifrån hemmagjorda bomber utanför en arena.

Är alla carabinieri idioter som älskar allt slåss? Skärp till dig nu.

Som sagt, dra ner dit innan du fortsätter diskussionen. Din inkompetens i ärendet lyser igen så pass så jag måste ha solglasögon... Carabineri har hjälpmedel, huliganerna likaså. Båda vill slåss även om de är mindre diskreta än de tuffingar som finns i konkurrerande tråden här på sidan. Vid tillfälle så ska jag fördjupa mig och ge dig något smaskigt exempel.

Rätt att de tar till med hårdhandskarna för våldet måste väck. Men inget lär hända. Och den italienska supporterkulturen kommer leva vidare, i mindre skala kanske men är ju inte så att sydeuropeer blir lugna och timida bara över en natt.
Citera
2007-02-04, 13:05
Medlem
Så vad tippar ni på?
Hur länge blir det ett uppehåll i ligaspelet?

Max en månad skulle jag tro. Sen tar girigheten över när sponsorerna börjar gnälla samt tv-bolagen. Som inte får valuta för sina pengar.
Citera
2007-02-04, 16:42
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Ja är du så pass hjärndöd så är det ju bara att beklaga.

Ja, vem fan är det som är hjärndöd egentligen? Du påstod precis att du önskar död åt alla huliganer. I Italien är Cabinieri de största huliganerna...

Att du sedan inte har en aning om Julien (rätta mig om jag har fel), och hans dödsfall i Paris gör ju saken bara ännu sorgligare...

Det är tragiskt att se hur media kan vrida bilden av olika händelser. Det är ännu mer tragiskt att vuxna(?) människor som World Of Robots köper det rakt av.

Ut och res. Se hur världen fungerar! Det finns en annan sida av händelserna som står i den rosa tidningen...
Citera
2007-02-04, 17:52
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
I Italien är Cabinieri de största huliganerna... ...Ut och res. Se hur världen fungerar! Det finns en annan sida av händelserna som står i den rosa tidningen...

Kunde fan inte sagt det bättre själv.

I carabineri är ett gäng adrenalinstinna herrar med stridspitar som William Wallace (sett Breavehart någon... "Im gonna pik a fight"......) skulle vara avis på. En del bär inte ens hjälm då de provocerar numerärt överlägsna huliganer. Andra har battonger, sköldar och hela skiten. En del föredrar att slänga bengaler, antingen sådana de har med sig själv, eller de som kastas mot dom. I Rom sker slagsmålen allt som oftast på eller kring Foro Italico - något alla som ska till arenan passerar. Men är det ungar där - who cares? Hörde inne på curva sud förut att de myndigheternas utsända snackar om "1+1" eller nåt i den stilen. Det är när de lyckas träffa någon med tårgaspatronen, för att sedan plocka samma person med själva tårgasen. Och om tårgasen får dig att lipa som ett barn så dödar nog fan i mig patronen.

Går många stories om herrarna i uniform, hälften är säkert sann. En som definitivt är det är den om Romasupportern som sprang upp på läktaren på Renato Dall'Ara i Bologna med ett gäng av dessa i ryggen. Tifoso´n ifråga slängde sig ner i panik från läktaren. Kommer inte ihåg hans öde men han överlevde med men. Men varför slängde han sig? Det påstods att han hade tagit sig in utan biljett men i fickan så fanns den rivna biljetten som bevisligen använts för passage. Så vad fick han att föredra betong från 10 meter? Varför slänger man sig hellre än blir tagen av "lagens män"?

En annan historia handlar om fyra tjejer som firade Romas guld -01. De låg på Circo Massimo mitt i natten. Kollade enligt dem själva på stjärnorna och döpte dem efter spelarna. Ingen hade druckit något. Snart kom dom, de beryktade. De började jaga alla på plats, slog dem de kunde. Tjejerna fick ett par efter sig men fick tag på en taxi som blev deras räddning, chauffören låste dörren och vägrade öppna för "ordningsmännen from hell".

Själv har jag bara varit nära dem vid utsatta situationer. Ingen fara egentligen. Inte för mig personligen. Men har sett föräldrar vädjat för sina barns skull, sett andra "krigsmålade" supportrar tillhörande grupper som normalt slåss vädja för andras barns bästa. Är liksom inget tvivel vart den största delen av skulden ska läggas, är bara så.

Dock så säger jag absolut inte att deras motpart på något vis är oskyldiga, långt ifrån. Men de kan aldrig hamna på den nivån som caribinerin är nere på. Helt omöjligt, går bara inte.
Citera
2007-02-04, 19:54
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Cabaneri är det farligaste huliganerna iallafall.
De vill slåss lika mycket som bråkmakarna, de har dessutom lagboken i ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in