2007-01-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Besöker inte IFK's spelare barnsjukhus? Det gör spelarna i Djurgården. Men i Göteborg kanske man inte bryr sig så mycket. Vad vet jag.

Jaja jag försökte vara lustig men det sket sig.

Självklart besöker även dom barnsjukhus då och då precis som varenda jävla fotbollsproffs i hela världen har gjort någon gång under sin karriär, det jag vill ha sagt är att det inte är något speciellt med att totti gör det då alla andra också gör det.
Citera
2007-01-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Nej. Jag vill inte heller läsa om uppförstorade "skandaler" så fort någon trillar i gräset.

Trillade och trillade, nog får han sig en knuff och en utskällning som heter duga och det är ju definitivt ett större nyhetsvärde i att skriva om så det tycker jag inte alls är konstigt att dom skriver om.
Citera
2007-01-24, 19:58
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Trillade och trillade, nog får han sig en knuff och en utskällning som heter duga och det är ju definitivt ett större nyhetsvärde i att skriva om så det tycker jag inte alls är konstigt att dom skriver om.

En "knuff" som man knappt trillar av.. Rubrikerna däremot: "TOTTI SLOG NER ROMA-FUNKTIONÄR". Och det är rubrikerna alla läser. Och då är Totti automatiskt ett svin enligt alla.
Citera
2007-01-24, 19:59
Medlem
Citat:
En "knuff" som man knappt trillar av.. Rubrikerna däremot: "TOTTI SLOG NER ROMA-FUNKTIONÄR". Och det är rubrikerna alla läser. Och då är Totti automatiskt ett svin enligt alla.

Ja men så är det ju med media och det är väl knappast något att bli förvånad eller upprörd över 2007.

Men att han knuffar till honom så att han faller är ju uppenbart, sen att dom spär på det hela är ju bara helt vanlig skjutjärns journalistik ala AB.

Sin svin stämpel fick han ju inte precis efter den lilla incidenten heller.
Citera
2007-01-24, 20:05
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ja men så är det ju med media och det är väl knappast något att bli förvånad eller upprörd över 2007.

Men att han knuffar till honom så att han faller är ju uppenbart, sen att dom spär på det hela är ju bara helt vanlig skjutjärns journalistik ala AB.

Sin svin stämpel fick han ju inte precis efter den lilla incidenten heller.

Nej sån journalistik är man van vid. Men det är oftast (bara?) Totti och andra italienska spelare som blir utsatta för sån journalistik här i Sverige. När exempelvis Eto'o spottar på sina motståndare så blir det inga "skandal-skriverier".
Citera
2007-01-24, 20:06
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Nej sån journalistik är man van vid. Men det är oftast (bara?) Totti och andra italienska spelare som blir utsatta för sån journalistik här i Sverige. När exempelvis Eto'o spottar på sina motståndare så blir det inga "skandal-skriverier".
Sverige har väl alltid hatat fotbolls-Italien?
I vilket fall som helst lär ju inte du kunna ändra på det med lite predikningar här inne.
Citera
2007-01-24, 20:09
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Sverige har väl alltid hatat fotbolls-Italien?
I vilket fall som helst lär ju inte du kunna ändra på det med lite predikningar här inne.

Det förväntar jag mig inte heller. Men det är tråkigt att se så många tycka illa om italiensk fotboll p.g.a såna tidningsartiklar. Hade folk hängt med och följt Serie A så hade dom märkt att det faktiskt är en jävligt bra liga.
Citera
2007-01-24, 20:11
Medlem
Citat:

Anledning till det tror jag är så enkel som att för gemene man så är Totti mer känd än Eto´o och Serie A är för gemene man(uno x due t.ex) även den mer känd och intressant än La Liga.
Citera
2007-01-24, 20:23
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Det förväntar jag mig inte heller. Men det är tråkigt att se så många tycka illa om italiensk fotboll p.g.a såna tidningsartiklar. Hade folk hängt med och följt Serie A så hade dom märkt att det faktiskt är en jävligt bra liga.
Jag bildar inte min uppfattning av artiklarna, jag gör det bl a genom bilderna jag ser, samt Tottis betéende, italienarnas filmningar i VM osv.
Seria A är ingen dålig liga, tycker Inter är rätt roliga att se på faktiskt.
Men denna säsongen är väl ingen höjdare direkt när Inter redan tagit guldet?
Citera
2007-01-24, 20:30
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Tror det ligger i att Italiensk fotboll har blivit förknippad med filmning och defensiv fotboll sen långt tillbaks i tiden.
Något som enbart säger vilken kunskap journalisten eller vad det nu är har för kunskap om fotboll.

Svenskar är helt enkelt rädda för ett land där man inte ställer sig i längsta kön, där posten inte kommer i tid, där maten smakar bättre än mammas köttbullar, där kaffet faktiskt smakar bra, där gester med händer inte betyder att man är psyskist störd, att en man kan lukta gott och förföra din syster utan att skallas
Svenskar är rädda för nått som kan ses som bättre än dem själva. Därför tycker vi engelsmän och engelsk fotboll är bäst. Jag menar. Lånbollar, haggis och trätänder. Vem gillar inte det? Hur skönt är det inte att spy på en heltäckningsmatta inne på toaletten. Eller alltid har under 18c i huset.

Totti blir detta års bästa spelare i världen. Tätt följd av Materazzi.
Citera
2007-01-24, 20:33
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Jag bildar inte min uppfattning av artiklarna, jag gör det bl a genom bilderna jag ser, samt Tottis betéende, italienarnas filmningar i VM osv.
Seria A är ingen dålig liga, tycker Inter är rätt roliga att se på faktiskt.
Men denna säsongen är väl ingen höjdare direkt när Inter redan tagit guldet?

Då har du inte sett Inter. Inter spelar inte rolig fotboll nu. Och det är DÄRFÖR dem vinner. (en av anledningarna)
Och appropå filming.
Spanjorer, Portugiser, Britter, Brassar. Ja, du förstår. Vem filmar inte?
Och för den delen. Varför blir folk inte lika sura när man drar i tröjan, tacklar bakifrån eller nått annat som är mot regelverket.
Filma är mot reglerna. Så också tröjdragning. ÄNDÅ är det ingen som beskyller Bulgarien för världens jävla tröjdragarland. ?
Citera
2007-01-24, 20:38
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Då har du inte sett Inter. Inter spelar inte rolig fotboll nu. Och det är DÄRFÖR dem vinner. (en av anledningarna)
Och appropå filming.
Spanjorer, Portugiser, Britter, Brassar. Ja, du förstår. Vem filmar inte?
Och för den delen. Varför blir folk inte lika sura när man drar i tröjan, tacklar bakifrån eller nått annat som är mot regelverket.
Filma är mot reglerna. Så också tröjdragning. ÄNDÅ är det ingen som beskyller Bulgarien för världens jävla tröjdragarland. ?
Jag har konstaterat det att det filmas och fjollas överallt, tycker dock att portugiserna och italienarna visade det mest i VM.
Angående Inter så har jag långt ifrån sett varje match, tror inte en jag sett en hel match faktiskt. Det är inte den roligaste fotbollen men den är helt ok för mig i alla fall.
Så det kan ju hända att just det jag sett har varit ok men de spelar väl inte så jävla tråkigt i övrigt heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in