Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Det förväntar jag mig inte heller. Men det är tråkigt att se så många tycka illa om italiensk fotboll p.g.a såna tidningsartiklar. Hade folk hängt med och följt Serie A så hade dom märkt att det faktiskt är en jävligt bra liga.
Tror det ligger i att Italiensk fotboll har blivit förknippad med filmning och defensiv fotboll sen långt tillbaks i tiden.
Något som enbart säger vilken kunskap journalisten eller vad det nu är har för kunskap om fotboll.
Svenskar är helt enkelt rädda för ett land där man inte ställer sig i längsta kön, där posten inte kommer i tid, där maten smakar bättre än mammas köttbullar, där kaffet faktiskt smakar bra, där gester med händer inte betyder att man är psyskist störd, att en man kan lukta gott och förföra din syster utan att skallas

Svenskar är rädda för nått som kan ses som bättre än dem själva. Därför tycker vi engelsmän och engelsk fotboll är bäst. Jag menar. Lånbollar, haggis och trätänder. Vem gillar inte det? Hur skönt är det inte att spy på en heltäckningsmatta inne på toaletten. Eller alltid har under 18c i huset.
Totti blir detta års bästa spelare i världen. Tätt följd av Materazzi.