2007-05-21, 16:11
Medlem
Tror tyvärr ochså att Chievo flyger ner i Serie B

Men en sak jag inte fattar är varför dom lag som grejar UEFA cup platserna blir så glada att dom kommer ut i europa, för sen när nästa säsong börjar igen så kommer de att skita fullständigt i Uefa cupen , så har det varit i par år nu i Italien, lagen kommer ändå bara att lufta reserverna, Palermo i år är ju bara ett exempel i mängden....
Citera
2007-05-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Milan ställde verkligen upp med ett udda lag, A-lags spelarna var inte ens med på bänken. Var det reservlaget de ställde upp med? Var någon ordinarie med i huvudtaget? Man förväntade sig ju att de skulle vila spelare, men det där verkade ju aningen överdrivet.

Brocchi, Bonera och Gourcuff har alla spelat en hel del matcher under säsongen.
Citera
2007-05-23, 17:14
Medlem
Francos avatar
Bienvenuti Juve

Välkomna tillbaks till serie A, eller rättare sagt att serie A börjar nu till hösten. Så fort ett lag av de sju systrarna inte spelar i serie A, går det helt enkelt inte att kalla serie A för, just det, serie A. Då Juve nu utan större problem tagit sig uppåt skall det åter bli kul nästa säsong att följa serie A

Forza Juve
Citera
2007-05-23, 18:09
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Välkomna tillbaks till serie A, eller rättare sagt att serie A börjar nu till hösten. Så fort ett lag av de sju systrarna inte spelar i serie A, går det helt enkelt inte att kalla serie A för, just det, serie A. Då Juve nu utan större problem tagit sig uppåt skall det åter bli kul nästa säsong att följa serie A

Forza Juve

Nej, ett Serie A utan fuskarlag är inte Serie A
Nejdå de har väl förtjänat att ta sig tillbaka även om jag gärna sett att de spelat i Serie C.
Citera
2007-05-23, 23:09
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Dem har ju redan milan å inter så...
Citera
2007-05-23, 23:11
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Nejdå de har väl förtjänat att ta sig tillbaka även om jag gärna sett att de spelat i Serie C.
Håller med
Citera
2007-05-27, 22:09
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Dem har ju redan milan å inter så...
Skulle vara intressant att se vad du grundar det där på. Att Inter är ett fuskarlag? Din jävla pajas, far någonstans och gräv dig långt ner under jorden.
Citera
2007-05-27, 22:31
Medlem
zachs avatar
YEEEEEEES, åsnorna flyger inte mer!!

Tänk er Chievos 150 personer mot läktaren mot Napolis 45 000. Juves namn och rykte (jaja, jag vet, men ni fattar nog vad jag menar...) mot Ascolis. Sörjer Messina lite, men Genoa känns rätt underbara att få upp. Och allt det där är något som mycket väl kommer kunna bli verklighet.

Dessutom (helt i Brilles smak):

Italien är VÄRLDSMÄSTARE.
Cannavaro vann GULDBOLLEN.
Milan är EUROPA MÄSTARE.

Och om inte äckel Ruud gör tre mål på två matcher så...

Totti vann GULDSKON.

Och det här var ett mörkt år för italiensk fotboll! Snälla anglofiler, bemöt mitt inlägg, förklara hur världen verkligen ligger, snacka bort all fakta. Kom med det där tjatet om rakade ben, beröm alla britter som minsann kan slå jäääättelånga långbollar. Snääääälla, visa kulorna, lite grinta. Min strupe är blottad, kom igen...

Och vagabonden, din äckliga babyblå lilla råtta. Visa nåd mot din eviga storebror...

Brille, kommer för alltid hålla med dig from idag.

Och min lilla Tottinho.... Allt är förlåtet. VM-guld, cupguld, skytteligavinst och guldskon på 10 månader (och flest assist i Serie A tror jag). Inte helt pissigt även om jag gnäller. Eller har gnällt. Slut med det nu.
Citera
2007-05-27, 22:42
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Och vagabonden, din äckliga babyblå lilla råtta. Visa nåd mot din eviga storebror......

Haha, ja just det... Lazio slutade 3:a, Milan 4:a... Hmm, vad ska vi nu hitta på...
Citera
2007-05-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Kort och klok sammanfattning av säsongen.

Oj vi fick samma tanke samtidigt, då är den såklart rätt.

Och precis som du skriver så kommer Serie A att bli ännu bättre nästa år. Detsamma gäller för Roma där De Rossi kommer att fortsätta sin utveckling till en historisk kapten. Det enda orostecknet är om Totti lyckas hålla sig skadefri nästa säsong. Men det mesta tyder på att han kommer att fortsätta att prioritera Roma före landslaget, så det borde gå. Se på Maldini.
Citera
2007-05-29, 17:15
Medlem
Shuyins avatar
Här var mitt tips inför årets säsong: http://www.flashback.org/showpost.php?p=4955978&postcount=273

Riktiga tabellen:

1. FC Internazionale Milano
2. AS Roma
3. SS Lazio
4. AC Milan

5. ACF Fiorentina
6. US Cittá di Palermo
7. Empoli FC

8. Atalanta BC
9. UC Sampdoria
10. Udinese Calcio
11. AS Livorno Calcio
12. Parma FC
13. Calcio Catania
14. Reggina Calcio
15. AC Siena
16. Cagliari Calcio
17. Torino FC

18. AC Chievo Verona
19. Ascoli Calcio 1898
20. FC Messina Peloro

Shuyin:
1. FC Internazionale Milano
2. AS Roma
3. AC Milan
4. US Cittá di Palermo

5. UC Sampdoria
6. AC Chievo Verona
7. Udinese Calcio

8. ACF Fiorentina
9. Parma FC
10. AS Livorno Calcio
11. Empoli FC
12. SS Lazio
13. Torino FC
14. FC Messina Peloro
15. Cagliari Calcio
16. AC Siena
17. Atalanta BC

18. Ascoli Calcio 1898
19. Calcio Catania
20. Reggina Calcio

---

Jag känner mig ganska nöjd med detta, hade rätt segrare. Däremot så gjorde jag bort mig rejält gällande Chievo Verona, usch. Reggina åkte ju inte ut heller, de var riktigt grymma under året, all cred till dem. Lazio är årets överraskning och självklart så tabbade jag mig rejält på dem.

En intressant Serie A säsong där ett av lagen blir Champions i Europa och ett av lagen får nästan 100 poäng, där Totti ser ut att vinna guldskon i ligan som har bäst försvarsspelare. Ändå så är denna Serie A 'dålig', tänk nästa år då.. Juventus, Genoa och förhoppningsvis Napoli.

Guldkorn jag hittade i tråden när jag letade efter mitt tips. Angående den magnifike Ibrahimovic. http://www.flashback.org/showpost.php?p=4768489&postcount=192

Tack för mig och jag återkommer i augusti med ytterliggare ett tips .
Citera
2007-05-30, 00:00
Medlem
Vad är det som händer med Italienska ligan igentligen?

* Publiken flyr
* Profilerna Flyr
* Inget Italienskt lag i Uefacupfinal på 10 år?

Känns som att Serie A har större problem än vad många vill erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in