Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Man skyller på allt möjligt. De vanligaste är att man sålde Shevtjenko och inte värvade någon ny toppspelare och att de spelare man har är för gamla. Jag håller med om att Shevtjenko naturligtvis är en stor förlust, men Gilardino, Pippo och Kaka är fortfarande ett urstarkt anfall.
Ändra ursäkter är att försäsongen blev störd då de plötsligt blev tvungna att avbryta för CL-kval. Några skyller på att då de låg åtta poäng efter redan vid start och sedan tappade några poäng så förstod man att man inte kunde vinna ligan längre, vilket gjorde att deras motivation sjönk. Några skyller på Ancelotti, att hans taktik och förmåga att motivera spelarna är usel. Osv...
Personligen tror jag det är en kombination av motivering ( spelare med många titlar i bagaget, bl a VM-guld), och form. Kunnandet finns där.
Ändra ursäkter är att försäsongen blev störd då de plötsligt blev tvungna att avbryta för CL-kval. Några skyller på att då de låg åtta poäng efter redan vid start och sedan tappade några poäng så förstod man att man inte kunde vinna ligan längre, vilket gjorde att deras motivation sjönk. Några skyller på Ancelotti, att hans taktik och förmåga att motivera spelarna är usel. Osv...
Personligen tror jag det är en kombination av motivering ( spelare med många titlar i bagaget, bl a VM-guld), och form. Kunnandet finns där.
Intressant att du nämner Ancelotti. Hur kommer det sig att få vara kvar? När han så tydligt visat att han inte är en riktig vinnare. Ta Champions League finalen mot Liverpool, hur ett så starkt defensivt lag kunde gör bort sig så. Och något år innan, så gjorde de bort sig borta mot Deportivo L. Hur kommer det sig att han får fortsatt förtroende trots sina misslyckanden?
Och en sak jag funderar på också, satsar Milan inte lika hårt längre? Med tanke på att man inte skaffade en ersättare för Shevshenko. De skaffade visserligen Oliviera, men det är ju stor skillnad mellan honom och Shevshenko.