2006-12-17, 18:55
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Man skyller på allt möjligt. De vanligaste är att man sålde Shevtjenko och inte värvade någon ny toppspelare och att de spelare man har är för gamla. Jag håller med om att Shevtjenko naturligtvis är en stor förlust, men Gilardino, Pippo och Kaka är fortfarande ett urstarkt anfall.

Ändra ursäkter är att försäsongen blev störd då de plötsligt blev tvungna att avbryta för CL-kval. Några skyller på att då de låg åtta poäng efter redan vid start och sedan tappade några poäng så förstod man att man inte kunde vinna ligan längre, vilket gjorde att deras motivation sjönk. Några skyller på Ancelotti, att hans taktik och förmåga att motivera spelarna är usel. Osv...

Personligen tror jag det är en kombination av motivering ( spelare med många titlar i bagaget, bl a VM-guld), och form. Kunnandet finns där.

Intressant att du nämner Ancelotti. Hur kommer det sig att få vara kvar? När han så tydligt visat att han inte är en riktig vinnare. Ta Champions League finalen mot Liverpool, hur ett så starkt defensivt lag kunde gör bort sig så. Och något år innan, så gjorde de bort sig borta mot Deportivo L. Hur kommer det sig att han får fortsatt förtroende trots sina misslyckanden?
Och en sak jag funderar på också, satsar Milan inte lika hårt längre? Med tanke på att man inte skaffade en ersättare för Shevshenko. De skaffade visserligen Oliviera, men det är ju stor skillnad mellan honom och Shevshenko.
Citera
2006-12-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Intressant att du nämner Ancelotti. Hur kommer det sig att få vara kvar? När han så tydligt visat att han inte är en riktig vinnare. Ta Champions League finalen mot Liverpool, hur ett så starkt defensivt lag kunde gör bort sig så. Och något år innan, så gjorde de bort sig borta mot Deportivo L. Hur kommer det sig att han får fortsatt förtroende trots sina misslyckanden?
Och en sak jag funderar på också, satsar Milan inte lika hårt längre? Med tanke på att man inte skaffade en ersättare för Shevshenko. De skaffade visserligen Oliviera, men det är ju stor skillnad mellan honom och Shevshenko.

Angående Ancelotti så är han en trotjänare inom Milan, både som spelare och tränare. Det är möjligt att om Costacurta och Maldini lägger av så slutar även Ancelotti. En ny tränare skulle kunna ge en nytändning.

Att de inte vågade satsa några stora pengar på nyförvärv kan ha berott på att de avvaktade besluten om mutskandalen. När det väl stod klart att de skulle få spela i Serie A så hade de största namnen redan kontrakt. Man budade dock på Zlatan, men gick inte lika högt som Inter. Det ångrar de med all sannolikhet idag.
Citera
2006-12-18, 00:00
Medlem
Madchilds avatar
Bidrar med en bildsekvens från dagens omgång. Cristiano Lucarelli ger Goran Pandev en smäll över näsan efter att den senare firat med Lucarellis målgest framför Livorno-klacken.
http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/calcio/lucarelli-pandev/1.html
Citera
2006-12-18, 00:38
Medlem
Italienare är så störda, men sköna.
Citera
2006-12-18, 23:16
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Italienare är så störda, men sköna.

Det är ju därför man älskar dem. Helt klart mitt favoritfolk i Europa.

Kom på en anledning varför man gillar italienare mer än fransmän. I varken Frankrike eller Italien (söder om Rom) fungerar saker och ting. SKillnaden är att man i Italien står för det/erkänner det medans man i snorkiga Frankrike låtsas som ingenting/hävdar att det fungerar.
Citera
2006-12-20, 18:28
Medlem
Helle031s avatar
Någon som ska se Lazio-Inter på SportExpressen?
Ska nog se den och se hur Zlatan spelar sägs ju att han är bra nu.
Citera
2006-12-20, 20:16
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Någon som ska se Lazio-Inter på SportExpressen?
Ska nog se den och se hur Zlatan spelar sägs ju att han är bra nu.
Vem har egentligen SportExpressen?

Får kika på AB:s rapportering, samtidigt som jag kollar Chelsea - Newcastle i ligacupen.
Citera
2006-12-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Vem har egentligen SportExpressen?

Får kika på AB:s rapportering, samtidigt som jag kollar Chelsea - Newcastle i ligacupen.

Jag.

Zlatan blev utvisad i slutet av första halvlek. Tveksam offside, där Zlatan avslutar samtidigt som domaren visslar gav honom hans andra varning. Just nu är det status quo, eftersom alla de tre topplagen leder efter första halvlek. Kanske kommer Inter att tappa poäng.

I övrigt gjorde Zlatan bra ifrån sig så länge han fick spela.
Citera
2006-12-20, 21:48
Medlem
icys avatar
Citat:
Jag.

Zlatan blev utvisad i slutet av första halvlek. Tveksam offside, där Zlatan avslutar samtidigt som domaren visslar gav honom hans andra varning. Just nu är det status quo, eftersom alla de tre topplagen leder efter första halvlek. Kanske kommer Inter att tappa poäng.

Anmärkningsvärt hur mycket han blir utvisad. Någon som har koll på hur många gånger han blivit utvisad i år?

Tack för dina svar ang. Milan disskusionen.
Citera
2006-12-20, 22:08
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Jag.

Menade på att det är en kanal som vad jag förstått få har. Tråkigt att de ska sända stora matcher.
Citera
2006-12-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Menade på att det är en kanal som vad jag förstått få har. Tråkigt att de ska sända stora matcher.

Jag förstod, och var förvånad att jag faktiskt hade kanalen. Har aldrig tittat på den förut. Men jag hade väldigt gärna haft andra kommentatorer.

Starkt av Inter att kunna fullfölja matchen på ett så säkert sätt som de gjorde.

icy:
Jag tror att han blivit utvisad tre gånger. Två gånger i ligan och en gång i CL.
Citera
2006-12-20, 22:39
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Jag förstod, och var förvånad att jag faktiskt hade kanalen. Har aldrig tittat på den förut. Men jag hade väldigt gärna haft andra kommentatorer.

Starkt av Inter att kunna fullfölja matchen på ett så säkert sätt som de gjorde.

icy:
Jag tror att han blivit utvisad tre gånger. Två gånger i ligan och en gång i CL.

Jo väldigt starkt av Inter, dessutom ett mål till. Utvisningen är hans andra för säsongen i ligan enligt AB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in