2007-01-28, 23:26
Medlem
robbaris avatar
Zlatan spelade bra idag, och det gjorde även så Inter. Ska bli kul att se hur det går för dem i CL iår mot Valencia, eftersom att de spelat så bra i Serie A/Italienska Cupen.

Ser fram emot Inter-Roma i nästa omgång, ska bli kul att se när Nerazzurri gör 11-poängs-gapet till ett 14
Citera
2007-01-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cagliari gjorde en dålig match mot Reggina, även om Suazo utmärkte sig som vanligt. Cagliari spelade dock utan en hel flock av skadade (eller avstängda pga bråk på träningen?) spelare. Suazo går med all sannolikhet till en större klubb till sommaren. Fast det är klart Cellini (Cagliaris president) ville inte sälja honom tidigare, och jag tror inte att hans marknadsvärde stigit särskilt mycket efter denna säsongen.

Även om Cagliari inte gjorde en bra match så gjorde Reggina nog säsongens bästa match...det var en spelare som var underbart bra,men helt ny för mig i laget,men har hört om han här på fb o lite i italienska tidningar...Foggiha(stavningen felkanske)..men iallfall..liten snabb teknisk..tror han kom från lazio,men är ej säker...Iallfall nu är reggina över nerflyttningstrecket..
Citera
2007-01-29, 17:07
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baux
det var en spelare som var underbart bra,men helt ny för mig i laget,men har hört om han här på fb o lite i italienska tidningar...Foggiha(stavningen felkanske)..men iallfall..liten snabb teknisk..tror han kom från lazio,men är ej säker...Iallfall nu är reggina över nerflyttningstrecket..

Kul att höra. Pasquale Foggia heter han. Han kom till Lazio i Oddo-affären och lånades direkt ut till Reggina pga han ville ha speltid.
Ingen köpoption har 'ni' dock. Däremot har jag läst att Lazio förhandlade till sig en köpoption på Mesto i utbyte av att Reggina fick låna Foggia, men det är bara ett rykte vad jag vet (?).
Citera
2007-01-29, 18:00
Medlem
petsetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Kul att höra. Pasquale Foggia heter han. Han kom till Lazio i Oddo-affären och lånades direkt ut till Reggina pga han ville ha speltid.
Ingen köpoption har 'ni' dock. Däremot har jag läst att Lazio förhandlade till sig en köpoption på Mesto i utbyte av att Reggina fick låna Foggia, men det är bara ett rykte vad jag vet (?).

Han var ju väldigt duktig igår, hoppas bara att han fortsätter att levererar fina grejer till oss andra
Citera
2007-01-29, 19:02
Medlem
zachs avatar
Materazzi igen... Nu väntar jag på att pressarna stoppas, att världen unisont skriker igen - fy faaaaaan vad Matrix förtjänade det där, foooorza Gennaro!

Inters 23:dje raka, och de imponerar trots att de fan i mig aldrig imponerar. Deras segersvit måste bara vara världens bästa bevis på att kalibern på Serie A verkligen suger. Gött att Roma ska till Milano i helgen, för förr eller senare så skiter det med deras lycka. Inter stoppa Romas segersvit, nu stoppar vi deras. Spela en tvåa, det kommer löna sig, mitt arvode bjuder jag på.
Citera
2007-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Materazzi igen... Nu väntar jag på att pressarna stoppas, att världen unisont skriker igen - fy faaaaaan vad Matrix förtjänade det där, foooorza Gennaro!

Inters 23:dje raka, och de imponerar trots att de fan i mig aldrig imponerar. Deras segersvit måste bara vara världens bästa bevis på att kalibern på Serie A verkligen suger. Gött att Roma ska till Milano i helgen, för förr eller senare så skiter det med deras lycka. Inter stoppa Romas segersvit, nu stoppar vi deras. Spela en tvåa, det kommer löna sig, mitt arvode bjuder jag på.

Nope det tror jag inte ...Inter är väldigt starka och tror max att Rroma kan få oavgjort..den harmony och spelglädje som finsn i inter,har nog inte funnits på decenier..
Citera
2007-01-29, 19:22
Medlem
Citat:
Även om Cagliari inte gjorde en bra match så gjorde Reggina nog säsongens bästa match...det var en spelare som var underbart bra,men helt ny för mig i laget,men har hört om han här på fb o lite i italienska tidningar...Foggiha(stavningen felkanske)..men iallfall..liten snabb teknisk..tror han kom från lazio,men är ej säker...Iallfall nu är reggina över nerflyttningstrecket..

Reggina har spelat med stort hjärta denna säsongen, och nämnde Foggia var riktigt bra i matchen mot Cagliari. De är ju betydligt bättre än vad tabellen visar. Om jag tyckte att Cagliaris insats var lite sådär, så var de negativa kommentatorerna mycket sämre.

Ett Cagliari utan Esposito, Langella, Conti, Capone, Chimenti, och Canini kan inte bjuda på något fyrverkeri. Samtidigt visste Reggina att det alltid är svårt att vinna på sardinien. Jag tyckte att det var en helt ok match.

Kul toppmatch idag mellan Napoli och Genua. Vinner Napoli så går de upp på delad förstaplats tillsammans med Juventus. Jag hoppas att Napoli klarar ta sig upp till Serie A.
Citera
2007-01-29, 19:34
Medlem
zachs avatar
Citat:
Nope det tror jag inte ...Inter är väldigt starka och tror max att Rroma kan få oavgjort..den harmony och spelglädje som finsn i inter,har nog inte funnits på decenier..

Nog fan blir det tufft men när det gäller harmoni och spelglädje så slår de inte Roma, hur grinig Mancini än är. Mexes plockar Zlatan, Totti avgör och täpper ingen truten på alla svenskar som fattat det ingen annan begripit - att han verkligen är det lägsta kreatur som skapats.
Citera
2007-01-29, 19:42
Medlem
petsetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Nog fan blir det tufft men när det gäller harmoni och spelglädje så slår de inte Roma, hur grinig Mancini än är. Mexes plockar Zlatan, Totti avgör och täpper ingen truten på alla svenskar som fattat det ingen annan begripit - att han verkligen är det lägsta kreatur som skapats.

Tror att det blir kryss i den matchen, eller så vinner Inter...
Citera
2007-01-29, 21:47
Medlem
robbaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsets
Tror att det blir kryss i den matchen, eller så vinner Inter...
Ska bli kul när zach får äta upp sina egna ord sen, garderar mig med 1/X
Citera
2007-01-29, 22:04
Medlem
Vagabondens avatar
Undrar om Lazio kan dra ifrån på 4:eplatsen. Gillar inte nuvarande situation att fler andra lag tampas om platsen.
Citera
2007-01-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Undrar om Lazio kan dra ifrån på 4:eplatsen. Gillar inte nuvarande situation att fler andra lag tampas om platsen.

Jag tror att det blir ett getingbo om tredje- och fjärdeplatsen. Milan ligger bara tre poäng efter Lazio, och jag tror (sticker ut hakan lite) att Milan blir bland de fyra bästa. Samtidigt ligger Palermo nio poäng före Lazio, men kommer att sakna Amauri ett bra tag framöver. Inte omöjligt att Lazio lyckas klättra förbi Palermo. Samtidigt så har inte Fiorentina gett upp hoppet. Men Lazio har onekligen en bra chans att ta en kvalplats till CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in