Citat:
Ursprungligen postat av Baux
Även om Cagliari inte gjorde en bra match så gjorde Reggina nog säsongens bästa match...det var en spelare som var underbart bra,men helt ny för mig i laget,men har hört om han här på fb o lite i italienska tidningar...Foggiha(stavningen felkanske)..men iallfall..liten snabb teknisk..tror han kom från lazio,men är ej säker...Iallfall nu är reggina över nerflyttningstrecket..
Reggina har spelat med stort hjärta denna säsongen, och nämnde Foggia var riktigt bra i matchen mot Cagliari. De är ju betydligt bättre än vad tabellen visar. Om jag tyckte att Cagliaris insats var lite sådär, så var de negativa kommentatorerna mycket sämre.
Ett Cagliari utan Esposito, Langella, Conti, Capone, Chimenti, och Canini kan inte bjuda på något fyrverkeri. Samtidigt visste Reggina att det alltid är svårt att vinna på sardinien. Jag tyckte att det var en helt ok match.
Kul toppmatch idag mellan Napoli och Genua. Vinner Napoli så går de upp på delad förstaplats tillsammans med Juventus. Jag hoppas att Napoli klarar ta sig upp till Serie A.