2007-04-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Haha, det är faktiskt riktigt underhållande att läsa idioters avundsjuka!

Vi ligger 20 poäng före Milan OM man lägger till de 8 minuspoäng som togs ifrån dem. Annars ligger vi alltså 28 poäng före. Juventus? De har fuskat, de spelar i serie b, det gör inte vi. Vad kan man göra åt saken?
Det är inte Juves spelares fel, så det är synd om Del Piero och c.o att de behövt haft o göra med en sådan ful människa som Moggi(för han är verkligen ful).
Jag ska inte behöva sitta och försvara Inter med att säga att vi ändå har 20 poäng ner till Milan om man lägger till de 8 minuspoäng de startade säsongen med. De hade gjort sig förtjänt av poängavdraget, om inte mer. Sen att vi vunnit 2 derbyn mot Milan i år säger väl det mesta.

Öppna ögonen, tattare. Den enda värdiga motståndaren har varit Roma i år och jag sympatiserar med deras fans över förlusten mot Man utd, samtidigt som jag önskar Milan lycka till i CL. Det handlar om respekt och att någon gång buga och visa att man inte alltid kan vara bäst.

Så sant. Avundsjuka är ordet.
Citera
2007-04-28, 22:18
Medlem
zachs avatar
Alltså 91:an, det går inte att snacka bort era hundra raka vinster eller de tusen poäng som skiljer dig och mig. Men inte heller går det att snacka bort att de två scudetti ni nu "vunnit" inte ses som helt äkta. Juves (välförtjänta) frånvaro och alla minuspoäng utdelade sätter givetvis spår i en hel säsong, och det är en omöjlighet att snacka bort det. Att det sen vare sig är mitt eller ditt fel förändrar niente. Och vifta inte bort mig som avundsjuk är du gullig, hade jag varit en gloryhunter hade jag bytt lag för länge sedan.

Har en annan liten fråga... Guldskon delas ut till Europas främste målskytt som bekant, men hur högt värderas ligorna? Jag vet att Italien och de stora ligorna ger 2 pinnar per mål, men hur är det ställt med ex Holland?

Ex-babyblåa Afonso mot min kapten är så klart det som ligger bakom frågan.
Citera
2007-04-28, 22:38
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Har en annan liten fråga... Guldskon delas ut till Europas främste målskytt som bekant, men hur högt värderas ligorna? Jag vet att Italien och de stora ligorna ger 2 pinnar per mål, men hur är det ställt med ex Holland?
Holland har jag för mig har 1,5 poäng/mål.
Citera
2007-04-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Ex-babyblåa Afonso mot min kapten är så klart det som ligger bakom frågan.

Alex P. Keaton hann svara medan jag skrev, och han har helt rätt.

http://www.eusm.eu/item/goldenshoe.htm

Holland har 1,5 och Italien 2,0.

Fiorentina tog återigen tre poäng och gick därmed förbi Palermo och Empoli. Sju poäng (ja jag tror inte Lazio klarar av att ta poäng mot Roma) upp till Lazio på fjärdeplats. Fiorentina har i skymundan gjort ännu en strålande säsong.

Ser med förväntan fram emot derbyt.
Citera
2007-04-28, 23:36
Medlem
booses avatar
Det verkar som Fiorentina får klara sig utan Luca Toni nästa säsong.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1056939,00.html
Citera
2007-04-29, 01:20
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Det verkar som Fiorentina får klara sig utan Luca Toni nästa säsong.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1056939,00.html

Samma klubb ville ju köpa honom ifjol, men kanske vill Luca till en CL-klubb nu och då är det väl okej.

Men är inte spelaren Cacapa, som tidningen skriver om mittback? Han är det i min bok i alla fall, likaså på OLM:s officiella: http://www.olweb.fr/index.php?lng=fr&j=1064&pid=201002
Citera
2007-04-29, 07:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Samma klubb ville ju köpa honom ifjol, men kanske vill Luca till en CL-klubb nu och då är det väl okej.
Bayern missar väl CL nästa säsong?

edit: Angående Cacapa, trodde jag också att han var mittback. Men det vore ju knappast första gången Aftonbladet har fel. Menar de Fred måntro? Eller så tänker Fiorentina förstärka försvaret men då känns ju ordet "ersättare" helt fel.
Citera
2007-04-29, 15:40
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Bayern missar väl CL nästa säsong?

edit: Angående Cacapa, trodde jag också att han var mittback. Men det vore ju knappast första gången Aftonbladet har fel. Menar de Fred måntro? Eller så tänker Fiorentina förstärka försvaret men då känns ju ordet "ersättare" helt fel.

Visst ja, Stuttgart gick om dem men de är ett par omgångar kvar så möjligheten finns fortfarande.

Cacapa är mittback, det är någon rookie som gjorde bort sig. Fred är okej, men David Suazo bör vara den idealiske värvningen.
Citera
2007-04-29, 17:46
Medlem
Madchilds avatar
Lite trist Rom-derby idag. Matchen påminde mycket om det förra derbyt där Roma lirade fint och vackert utanför straffområde utan att skapa mycket av värde. Lazio glänste väl inte framåt men hade de bästa chanserna och var starka. Rättvist resultat men skulle något lag haft 3 poäng så var det Lazio.
Citera
2007-04-29, 18:16
Medlem
Vagabondens avatar
Cazzo att inte bollen gick in idag. Men men, kul derby dock.

Helt okej säsong med en 3-0-vinst och ett oavgjort.
Citera
2007-04-29, 19:16
Medlem
Calico Jacks avatar
Roma - Lazio matchen kan bara beskrivas på ett sätt, ZZzzZZzzZZ. Fy fan vilken skitmatch.
Citera
2007-04-29, 22:07
Medlem
zachs avatar
Stendött derby, fanns bara ett lag som ville vinna, vilket tydligt märktes i andra halvlek. Och bästa chansen hade... givetvis Taddei när han ja... Exakt vad fan gör han? Är det en nick på egen knäskål? Men ger dig dock ett rätt, Madchild, den här matchen påminde om höstens dito, med skillnaden att ni inte hade exakt lika jävla mycket tur nu. Men annars... Ett lag som kan, ett lag som vill och ett lag som blir förbannat uddlöst om inte Totti är på bästa humör. All cred i världen för de babyblå dock, Delio Rossi har verkligen trollat. Mediokra skitspelare utför mirakel, gång på gång. Hade aldrig trott det här innan säsongen, snarare en plats strax över strecket.

Men inte desto mindre... Vagabond... Det börjar dra ihop sig...

Afonso gjorde 34 mål i år. Det multiplicerat med 1.5 är 51. Totti har gjort 21 men behöver göra 5 mål till. På fyra matcher. Kört. Tragiskt.

Reggina och Parma över strecket. Ska vi blåsa av säsongen nu, så inte dom där äckliga åsnorna snor åt sig en Serie A-plats från mindre tråkigt lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in