2006-12-10, 23:08
Medlem
Nina Hartleys avatar
Kvällens kung var Rocchi. Vilket geni och vilken vilja!

Helt underbar match som till och med fick frugan att stanna kvar i TV-soffan. Roma spelar totalt ut Lazio, och "Spotti" (häftigt smeknamnnamn, småpojkar) stundtals briljerar.
Lazios försvar spelar i princip prickfritt och låter inte Roma skapa några chanser innanför straffområdet.

Roma spelar emellanåt riktigt bra fotboll, och kan med lite tur, komma tillbaks och nosa lite på Inter.

Helle->
Skriv inte mer i den här tråden, om du inte har något viktigt att säga. Tack!
Citera
2006-12-10, 23:14
Medlem
Underbart! Matchen innehöll allt och det verkade vara mäktig stämmning på läktaren. Minus givetvis att man måste dras med ärkeidioten Blomqvist, men man kan ju inte få allt här i livet. 3-0 segern täcker upp rätt bra ändå.

Pinsamt av Totti att springa omkring och flasha sitt lilla skrubbsår, herregud, tror du att du är den enda som får smällar under en match som denna? Fjant!
Citera
2006-12-10, 23:17
Medlem
Vagabondens avatar
Fy fan vilken skön seger! Oj oj oj vad jag gillar mitt Lazio!
Vilken fjolla Totti är, visar upp sitt rakade lår för alla. Som om nån bryr sig.

Lazio mot CL, Inter vinner ligan och Roma får kanske spela UEFA-cup

FORZA LAZIO
Citera
2006-12-10, 23:19
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Kvällens kung var Rocchi. Vilket geni och vilken vilja!

Absolut, men även ordinära fotbollsarbetare som Mutarelli, Cribari och Mundingayi var helt suveräna. Rocchi bär dock hela anfallsspelet på egen hand.

Citat:
Helt underbar match som till och med fick frugan att stanna kvar i TV-soffan. Roma spelar totalt ut Lazio, och "Spotti" (häftigt smeknamnnamn, småpojkar) stundtals briljerar.
Lazios försvar spelar i princip prickfritt och låter inte Roma skapa några chanser innanför straffområdet.

Roma spelar emellanåt riktigt bra fotboll, och kan med lite tur, komma tillbaks och nosa lite på Inter.

Tycker faktiskt inte Roma var så fantastiska. Bra och småtrevligt rull, men de skapar ju knappt en enda riktig 'hundraprocents-chans' på hela matchen.
Nej, en helt rättmätig seger som kunde vart större om Rosetti inte varit så snäll mot Totti & Co.
Citera
2006-12-10, 23:19
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Underbart! Matchen innehöll allt och det verkade vara mäktig stämmning på läktaren. Minus givetvis att man måste dras med ärkeidioten Blomqvist, men man kan ju inte få allt här i livet. 3-0 segern täcker upp rätt bra ändå.

Pinsamt av Totti att springa omkring och flasha sitt lilla skrubbsår, herregud, tror du att du är den enda som får smällar under en match som denna? Fjant!

Väldigt Roma-vänliga kommentatorer... Men sen när hejade jag på ett lag som en kommentator hejade på? Typ aldrig...
Citera
2006-12-10, 23:20
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Fy fan vilken skön seger! Oj oj oj vad jag gillar mitt Lazio!
Vilken fjolla Totti är, visar upp sitt rakade lår för alla. Som om nån bryr sig.

Lazio mot CL, Inter vinner ligan och Roma får kanske spela UEFA-cup

FORZA LAZIO

Säg mig gosse. Vad har fått dig till att börja "älska" Lazio och AIK? Enligt dina tidigare inlägg har du inte brytt dig om fotboll i särskillt många år, och då undrar jag bara av vilka anledningar du förknippar dig med klubbarna Lazio och AIK?

Är det den sanna häftighets-statusen som härjade i sveriges alla småhålor under BA:s "storhetstid", eller hur är det fatt?
Citera
2006-12-10, 23:23
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Helle->
Skriv inte mer i den här tråden, om du inte har något viktigt att säga. Tack!

Och det du skriver är viktigt eller?
Citera
2006-12-10, 23:23
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Säg mig gosse. Vad har fått dig till att börja "älska" Lazio och AIK? Enligt dina tidigare inlägg har du inte brytt dig om fotboll i särskillt många år, och då undrar jag bara av vilka anledningar du förknippar dig med klubbarna Lazio och AIK?

Är det den sanna häftighets-statusen som härjade i sveriges alla småhålor under BA:s "storhetstid", eller hur är det fatt?

Haha, sköna fördomar.
Om nu Stockholm är en bondhåla...

AIK härstammar från lågstadiet, en favoritlärare hejade på gnaget och där började den resan.
Lazio är lite yngre, började med fotbollsintresset. Såg nån match, hade kompisar som var laziale.

Själv då? Var kommer dina sympatier ifrån?
Citera
2006-12-10, 23:29
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Haha, sköna fördomar.
Om nu Stockholm är en bondhåla...

AIK härstammar från lågstadiet, en favoritlärare hejade på gnaget och där började den resan.
Lazio är lite yngre, började med fotbollsintresset. Såg nån match, hade kompisar som var laziale.

Själv då? Var kommer dina sympatier ifrån?

Okej, fick för mig att du enbart varit gnagare i något år. Fel av mig!

Jag har inga jättesympatier för Lazio. Jag sympatiserar med Italien, och italiensk fotboll.
Citera
2006-12-10, 23:33
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Okej, fick för mig att du enbart varit gnagare i något år. Fel av mig!

Jag har inga jättesympatier för Lazio. Jag sympatiserar med Italien, och italiensk fotboll.

No biggie. Min första AIK-match var IFK Norrköping-AIK nån gång runt 96. Det va skoj.

Fair enough. Jag hejade på dem i VM-slutspelet trots kompisars glåpord.
Citera
2006-12-10, 23:35
Medlem
Vagabondens avatar
Framtidsvisioner i min lyckorusiga hjärna:

Inter vinner Scudetti, Lazio tar CL-plats. Roma hamnar i UEFA-cupen.

AIK vinner över Roma i UEFAcupen på Olimpico med 1-0; Irriducibili och Black Army står unisont på Curva Nord och skrattar åt Spott.

Citera
2006-12-10, 23:56
Medlem
P.Gs avatar
En konstig sak jag noterade med Roma var att det var ett jävla massa petande när de skulle slå frisparkar. Varför? Inte en enda av deras pet-frisparkar var godkänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in