2006-08-10, 21:02
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Ja kontinutet har det snackats om sen mitten av nittitalet.
Men nu har det kommit fram att det spelar ingen roll vad som sägs eller vad som görs så länge klubbar fuskar till sig ligan.
Eller?

Jojo, men nu har väl inte fusket bara drabbat Lazio B. Det är en väldigt dyr cuptitel ni köpt, måste man ju säga...

Shuyin

Nu är det ju knappast så att 80% av Inters spelarköp har varit lyckade de senaste åren. Snarare 80% misslyckade.
Citera
2006-08-10, 21:12
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Jojo, men nu har väl inte fusket bara drabbat Lazio B. Det är en väldigt dyr cuptitel ni köpt, måste man ju säga...

Shuyin

Nu är det ju knappast så att 80% av Inters spelarköp har varit lyckade de senaste åren. Snarare 80% misslyckade.

Så först säger du att vi värvar för mycket, för dyrt och fel.
Sen säger du att vi har köpt en cuptitel?
Vi har inte köpt nått. Vi har rättvist blivit tilldelade den senaste scudetton pga andras lag oegentligheter.

Om 80% varit misslyckade som du säger - då tycker jag de placeringar Inter haft oavsett fusket från diverse klubbar är riktigt bra.

Lazio B?
Är det därför vi alltid ligger före er, att ni har så många "egna" produkter som spelar i Inter? Då får du gärna kalla oss Lazio B om det betyder att vi är bättre än er.

Den som vinner när de andra fuskar förtjänar ära.
Citera
2006-08-10, 21:19
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Shuyin

Nej nu tycker jag att du överdriver. Visserligen har man köpt spelare som kanske varit bra ena året och dåligt andra, exempelvis Zé Maria, så räknas han som lyckad värvning i och med hans första år? Eller misslyckat i och med hans andra år?

Och när man hittar rätt med Cambiasso, Figo, Samuel så känns de mindre värvningarna typ Cristiano Zanetti inte lika hårda att ta.
Citera
2006-08-10, 21:24
Medlem
icys avatar
Enligt aftonbladet betalade Inter 227 miljoner kronor för Zlatan, det är mycket av en spelare som varit helt under isen under en längre period. FInns bättre spelare att köpa när man lägger ut så mycket spelare, även när Zlatan varit på topp.
Citera
2006-08-10, 21:50
Bannlyst
Och sedan glömde du att han fick igenom sin kravlön på 45 miljoner per år han själv anses vara värd. Finns väl ett antal spelare i den italienska ligan som presterat bättre än honom som inte "kräver"

Nu är det upp till bevis för Zlatan. Han har kommit "hyfsat" undan i Juventus och tack vare Capello.

Återstår att se om han får det nu i Inter och den tuffa konkurrensen.

I Juve fick han ju nästan speltid varje match hela matcher. Det var bara vid slutet som han blev petad i stället för del piero

Ska bli intressant att se hur han kommer hantera sitt humör med än hårdare konkurans i truppen än i Juve om han inte accepterar att bli petad på bänken.

Men för Zlatan verkar det kanske viktigaste pengarna.
Citera
2006-08-10, 22:25
Medlem
zachs avatar
Citat:
Den som vinner när de andra fuskar förtjänar ära.

Ursäkta?

Nämn en enda person som ser ert "ligaguld" som rättvist eller rättfärdigat. Nämn en enda, utanför Lega Calcio och kanske 30% av alla blåsvarta, som anser att guldet borde delats ut. Ära... Ära är inte att ha en Roman light i klubben, ära är inte att tömma ett och samma lag på 200% av lagets spelare. Ära är inte att vinna mindre än Parma på närmare 20 jävla år, trots 20 gånger fetare budget. Ära är inte heller att ha patetiska fans som sympatiserar med Lazios IRR.
face it - ära och Inter funkar inte ihop.

För övrigt hoppas jag det går ännu mer åt helvete för Inter nu.
Citera
2006-08-10, 23:05
Bannlyst
Jag har hort att Materazzi och Zlatan ar valdigt bra kompisar, stammer det?
Citera
2006-08-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Snälla. Förpesta Inter? Ja, då får man ta i. Inter är en sorglig samling föredettingar och Real Madrid-rejects utan ambition att vinna mer än nästa lönecheck. Zlatan har kommit till precis rätt klubb.
Känns dock som att dem med Zlatan fårr en väldigt stark trupp nu när Crespo förstärkt truppen också.

Citat:
Ursprungligen postat av mrvain
Jag har hort att Materazzi och Zlatan ar valdigt bra kompisar, stammer det?

om du syftar på hans kapning den senaste säsongen så nej ( Klart jag fattar din Ironi )
Angående Materazzi, någon mer som hört om hur det slutade för honom? trillade det in några mordhot och sen var det bra? eller finns det fortfarande någon "hotbild" ?
Citera
2006-08-10, 23:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Vilket snack. Zlatan har inte presterat 'nånting' på 1,5 år. Då får han kritik. På samma sätt som han får lovord om han spelar som han kan. Det handlar inte om nåt hat utan det är så det fungerar. Skulle snarare säga att du verkar förblindad av kärlek för Zlatan.

Självklart skall han ha sig både en och två skopor rättfärdigad kritik för sitt värdelösa spel sista året. Vad jag reagerar på är dom skällsord som jag noterat här på forumet, typ "bergsturk", "banannäsa", "han hör hemma i Serie B, den sopan", osv osv.
Här har vi ett bra exempel:

Citat:
BonhommeDeNeige Du är nog förblindad av en bögkärlek till en överskattat spelare som låter konstig när han talar.

"Bögkärlek". För att man inte rättar in sig i ledet bland kappvändare? "Låter konstig när han talar". Hur i hela helfvetet är det relevant?
Citera
2006-08-10, 23:16
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ursäkta?

Nämn en enda person som ser ert "ligaguld" som rättvist eller rättfärdigat. Nämn en enda, utanför Lega Calcio och kanske 30% av alla blåsvarta, som anser att guldet borde delats ut. Ära... Ära är inte att ha en Roman light i klubben, ära är inte att tömma ett och samma lag på 200% av lagets spelare. Ära är inte att vinna mindre än Parma på närmare 20 jävla år, trots 20 gånger fetare budget. Ära är inte heller att ha patetiska fans som sympatiserar med Lazios IRR.
face it - ära och Inter funkar inte ihop.

För övrigt hoppas jag det går ännu mer åt helvete för Inter nu.

Ära är när just sådana som DU gråter till sömns för ert fuskande.
Interistas kan stå rakryggade.
Ni erkänner vår storhet som ni försöker snuva från oss med fusk.
Fusk och inget annat än fusk
Citera
2006-08-10, 23:21
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT

om du syftar på hans kapning den senaste säsongen så nej

Dock skall det sägas att i en tv-show i Italiensk TV som sändes dagen efter matchen, så var både Zlatan och Materazzi med och det var bara leenden och skämtande från di bägge. Det finns en ömsesidig respekt mellan spelare från rivaliserande storlag, som supportrar lätt glömmer bort. Jag menar, en Milanista vill t ex väldigt gärna att Nesta skall hata Adriano av hela sitt hjärta osv, men så är det oftast inte.
Undantaget är väl Roy Keane vs Patrick Vieira.

http://www.youtube.com/watch?v=NKj8msoEKEo
Citera
2006-08-10, 23:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ära är när just sådana som DU gråter till sömns för ert fuskande.
Interistas kan stå rakryggade.
Ni erkänner vår storhet som ni försöker snuva från oss med fusk.
Fusk och inget annat än fusk

Du sjönk just till rena svenskafans-nivån i din argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in