2006-08-05, 15:26
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
i mina ögon är Zlatan bara fjärde anfallare. Oavsett vilken enorm lön han har.

Ja, kommersiella fotbollsklubbar använder oftast de dyraste spelarna som kontinuerliga bänknötare
För övrigt är han inte fjärdeanfallare.
Citera
2006-08-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superosten
Han måste ju göra nånting iaf, om han skulle bli kvar i Juventus och dom inte går upp till serie A samtidigt som Zlatan gör en dålig säsong med lite mål osv så är han förmodligen slut som fotbollsspelare.

Kanske inte slut men han skulle tappa allt det han byggde under sin tid i Malmö, Ajax och första säsongen i Juventus.
Ingen skulle ha samma respekt för honom och han skulle nog gå och dra benen efter sig mer än vad han redan gör nu i vissa matcher.....
Till slut vill ingen ha honom och han får isåfall lägga skorna på hyllan väldigt tidigt.
Jag ser inte hur landslaget skulle kunna använda sig av en sådan spelare om nu så skulle bli fallet. Han är petad i klubblaget och får ingen speltid. Hur ska han då kunna hållas sig i matchform...

Blir intressant att se hur det hela Zlatan i Juve-historien slutar...
Citera
2006-08-05, 15:40
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Kid
Sen det här med klubbkänsla, lojalitet till laget, klubben osv, det spelar ingen roll? Det är dålig stil att antyda att man är för bra för att spela i en lägre division. Tränaren borde sätta en prislapp som gör att ingen vill ha honom, och sedan bänka honom för resten av hans kontrakt. Horor är vad de är allihopa, går till den som betalar mest. Finns inget som kallas för klubbkänsla längre.

Välkommen till år 2006... Zlatan är inte den enda som dragit.Och jag tror inte det handlar om pengar utan att man vill spela med dom stora grabbarna helt enkelt...Hur fan ska zlatan ha klubbkänsla efter 2 säsonger i Juve? Klubbkänsla kommer efter betydligt längre spel i en klubb....
Citera
2006-08-05, 16:01
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det handlar för fan inte om att han är pengakåt eller diva.Vem vill spela i serie b? Varför tror ni att hela laget har dragit? Alla förutom Zlatan,trez och buffon... Men det är ju klart ni får alla er chans här att spy galla över zlatan..Han förtjänar inte eran galla just nu....

Förstår så klart att ingen vill spela Serie B men herregud... Karln har ett BINDANDE kontrakt, dvs båda parterna har enats om att hans ska stanna en viss tid. Hade Juve inte hållit sin del, ex gett fan i att betala lönen när han är värdelös, så vore det kontraktsbrott och fel... Lika fel som det är det Zlatan nu gör.

Dessutom, kolla igen Juves trupp av idag. Inte för att det är av intresse egentligen men förmodligen hade de klarat att knipa en mittenplacering i Serie A. Och EPL samt La Liga.

Det han gör understryker bara att han verkligen är en idiot så jo, han förtjänar vår galla.
Citera
2006-08-05, 16:05
Bannlyst
Om Zlatan varit smart skulle han utnyttjat dessa träningsmatcher och visat att han är hungrig, som matchen han gjorde 3 mål

Man blir inte efterraktad av att visa dålig disciplin och inte visa lagmoral, och i stället sitter hemma och spelar playstation.

Se bara på Del Piero

Hängde han läpp och var allmän surig pga han blev petad pga Zlatan?
Citera
2006-08-05, 16:05
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Förstår så klart att ingen vill spela Serie B men herregud... Karln har ett BINDANDE kontrakt, dvs båda parterna har enats om att hans ska stanna en viss tid. Hade Juve inte hållit sin del, ex gett fan i att betala lönen när han är värdelös, så vore det kontraktsbrott och fel... Lika fel som det är det Zlatan nu gör.

Dessutom, kolla igen Juves trupp av idag. Inte för att det är av intresse egentligen men förmodligen hade de klarat att knipa en mittenplacering i Serie A. Och EPL samt La Liga.

Det han gör understryker bara att han verkligen är en idiot så jo, han förtjänar vår galla.

Jo visst har han ett bindande kontrakt och kanske slkulle han ha skött detta på ett snyggare sätt men vi vet heller inte hela historien.Juve kanske har visat total ovilja..Sen bara för att man har ett bindande kontrakt betyder inte det att man måste spela.Du kan vägra men du blir bötfälld oxå.Zlatan kommer nog inte få ngn lön under tiden han strejkar....
Citera
2006-08-05, 16:08
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Om Zlatan varit smart skulle han utnyttjat dessa träningsmatcher och visat att han är hungrig, som matchen han gjorde 3 mål

Man blir inte efterraktad av att visa dålig disiplin och inte visa lagmoral, och i stället sitter hemma och spelar playstation

eftrtrktd är han ändå för annars hade han inte strejkat....Lagmoral? Till vad? En klubb som gått under och som han egentligen inte har ngra ankntningar till..Han är varken från italien och hanär ingen turin-bo....
Citera
2006-08-05, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
eftrtrktd är han ändå för annars hade han inte strejkat....Lagmoral? Till vad? En klubb som gått under och som han egentligen inte har ngra ankntningar till..Han är varken från italien och hanär ingen turin-bo....

Eftertraktad är han ändå? Av hur många klubbar nu? Milan?

Tja... han själv sa han ville spela för Juve till 2010 har jag för mig

Vad syftar du med han inte har några anknytningar till klubben?

Han är ingen turin-bo, köpte han inte en svindyr lägenhet i Turin?
Citera
2006-08-05, 16:17
Medlem
Har svårt att ha sympati med Juventus i den här situationen. När dem själva har använt samma smutsiga taktik när dem köpt spelare. Men när en av deras egna gör samma sak, då är det dålig stil och ska straffas.

Juventus=enorma hycklare.
Citera
2006-08-05, 16:21
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Eftertraktad är han ändå? Av hur många klubbar nu? Milan?

Tja... han själv sa han ville spela för Juve till 2010 har jag för mig

Vad syftar du med han inte har några anknytningar till klubben?

Han är ingen turin-bo, köpte han inte en svindyr lägenhet i Turin?

nter och milan är väl intresserade.Det ä inga småklubbar...Bara för att jag köper lägenhet i london är jag då helt plötsligt Londonbo? Nej jag är inflyttad londonbo.Del piero har spelat i den klubben nästan hela sitt liv och det går inte jämföra han med Zlatan. Ungefär som att jämföra Arjen Robben och John Terry i Chelsea..
Citera
2006-08-05, 16:28
Bannlyst
Jag är en långsint jävel. Jag glömmer aldrig en oförrätt. Juventus köpte Andreas Isaksson av Trelleborgs FF och skrev in en transferklausul som medgav att TFF skulle få vissa procent av transfersumman om Juventus sålde honom vidare. Det gjorde Juventus och när TFF hörde av sig för att plocka åt sig de ynka procent man hade rätt till så ryckte Juve på axlarna och låtsades som om det regnade. TFF drog Juventus inför FIFA-domstolen som dömde till TFFs fördel. Juve struntade blankt i FIFA-domstolens beslut, TFF fick inga pengar. Senast jag hörde något om affären så skulle det tydligen gå vidare till annan instans.

Med det i minne vill jag bara meddela att jag skrattade högt när Juventus åkte ner i Serie B och fick börja serien med en massa minuspoäng. Jag skrattade ännu högre när halva A-laget panikflydde till konkurrerande klubbar och jag råflabbar nu när Juves lilla älskling Zlatan rycker på axlarna och ligger hemma och spelar TV-spel istället för att spela match. Nu kan Ni känna hur det känns att få fingret i ansiktet för något som man har rätt till, jävla pizzabagare.

// Roger P.
Citera
2006-08-05, 16:30
Medlem
Jag vet inte hur mycket jag hade velat ställa upp för mitt lag om det höll på med mutor och skit och gjorde så att jag fick spela i en skitdivision med skitlag till motstånd.
Jag klandrar inte Zlatan för att han gör som han gör efter allt som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in