2006-07-30, 15:28
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zahrani
Är du förståndshandikappad? Hur i helvete kan du veta det?
Förståndshandikappad kan bara sådan som du vara i och med att ni parar er med kameler. Man kan aldrig veta men som det ser ut så ser det inte ut som ngra militära mål.Bostadshus och bilar...
Citera
2006-07-30, 15:30
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
civila dör i alla offensivkrig.Hade Hizbollah haft samma firepower som Israel så hade vi defeinivt haft en annan siffra där.Alla deras raketanfall har gått på civila.Dom har faktiskt aldrig träffat ett militärt mål i Israel....

Om och om, om israel hade haft en arme jämstark med palestinas hade förmodligen också judiska extremister använt sig av terrordåd mot civila för att hämnas palestinska aktioner. Der är dock inte fallet. Kan du inte bara medge att israel är större skurkar, större barnamördare än vad "terroristerna" (ja jag använder citationstecken då hizbollah inte är större terrorister än vad israel är) hizbollah är?
Citera
2006-07-30, 15:32
Medlem
az-Zahranis avatar
Det enda du uppnådde i det inlägget var att idiotförklara dig själv. Förväntar du dig att folk ska ta dig på allvar när du uppenbarligen får din information ifrån nyhetssändningar?

"Det ser ut så..."
Citera
2006-07-30, 15:34
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Om och om, om israel hade haft en arme jämstark med palestinas hade förmodligen också judiska extremister använt sig av terrordåd mot civila för att hämnas palestinska aktioner. Der är dock inte fallet. Kan du inte bara medge att israel är större skurkar, större barnamördare än vad "terroristerna" (ja jag använder citationstecken då hizbollah inte är större terrorister än vad israel är) hizbollah är?

Så enligt din teori så är alla länder som för ett offensivkrig terrorister? Eller är det bara Israel? Barnamördare? Jodå propagandan funkar alldeles utmärkt på dig...Ska bara tillägga att alla som för krig mot muslimer blir anklagade för detta? Är hela världen ond och muslimerna offer?
Citera
2006-07-30, 15:38
Medlem
apiipas avatar
Deprimerande

http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/400/aaaba.jpg

Antar att hon är en av kamelerna?
Citera
2006-07-30, 15:41
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Hade Hizbollah haft samma firepower som Israel så hade vi defeinivt haft en annan siffra där.
Självklart!
I ett krig vill man minimera de egna förlusterna och maximera fiendens förluster.

Hizbollha skiter i om libaneser stryker med eller inte. Quna var ett militärt mål eftersom den användes för att attackera Israel.

Citat:
Prime Minister Ehud Olmert, responding to harsh criticism of an Israeli air strike that cost scores of lives in the south Lebanese village of Qana, said Sunday that Hezbollah had used Qana as a base for launching hundreds of rockets at Israel.

"From the village and its surroundings, hundreds of Katyusha (rockets) have been fired at Israel, toward Kiryat Shmona and Afula," Olmert said during a cabinet meeting, according to a participant in the meeting.

In Israeli media accounts, Olmertr was further quoted as saying that "All the residents (of Qana) were warned and told to leave. No one was ordered to fire on civilians and we have no policy of killing innocent people."
http://www.haaretz.com/hasen/spages/744332.html

Hizbollha fortsätter med sina angrepp så de är inte inresserade av någon vapenvila än.
Citat:
Hezbollah fired at least 112 Katyusha rockets at targets in northern Israel Sunday, injuring at least five people, one of them a Haaretz correspondent.

Seven of the wounded sustained light injuries. The wounds of Haaretz reporter Yuval Azoulay were described as moderate. He was evacuated to Sieff hospital in Safed.

One of the rockets hit a residential building in Acre, lightly wounding two people. A number of other people were treated for shock.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/744266.html
Citera
2006-07-30, 15:43
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Så enligt din teori så är alla länder som för ett offensivkrig terrorister? Eller är det bara Israel? Barnamördare? Jodå propagandan funkar alldeles utmärkt på dig...Ska bara tillägga att alla som för krig mot muslimer blir anklagade för detta? Är hela världen ond och muslimerna offer?

Nej min teori är som sådan. Har du en part som bespottas som terrorister och en annan part som dödar fler civila än denne, jag då är den andra parten också terrorister då de beter sig värre.
Jaha det är 100% propaganda det som står i tidningarna idag, de 37 barnen som dog i nattens flygattacker var alla egentligen terrorister.
Citera
2006-07-30, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Självklart!
I ett krig vill man minimera de egna förlusterna och maximera fiendens förluster.

Hizbollha skiter i om libaneser stryker med eller inte. Quna var ett militärt mål eftersom den användes för att attackera Israel.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/744332.html

Hizbollha fortsätter med sina angrepp så de är inte inresserade av någon vapenvila än.http://www.haaretz.com/hasen/spages/744266.html

Och Allahu Akbaur när hizbolla skjuter sina missiler som dödar libaneser med

Men när sedan deras egna dör, då har det ju givetvist inget att göra med religion sätt. Då handlar det om mänksliga rättigheter, krigsförbrytelser och allt möjligt.

För att sedan hämnas med jihad.
Citera
2006-07-30, 15:52
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Självklart!

Quna var ett militärt mål eftersom den användes för att attackera Israel.

Så skjuter jag iväg en verkningslös raket från min balkong i stockholm så är också stockholm ett militärt mål vilket gör det fullt legitimt att bomba ihjäl 37barn här?

Hur fan kan du försvara nattens bombningar? Jag undrar hur omvärlden hade agerat om det var 37 judiska barn som hade dött.
Citera
2006-07-30, 15:53
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Nej min teori är som sådan. Har du en part som bespottas som terrorister och en annan part som dödar fler civila än denne, jag då är den andra parten också terrorister då de beter sig värre.
Jaha det är 100% propaganda det som står i tidningarna idag, de 27 barnen som dog i natten flygattacker var alla egentligen terrorister.

Antingen är du muslim,arab eller väldigt naiv.Precis som det aldrig dött barn i ett krig? Det dör barn varje dag i afrika pga av att du och jag inte delar med oss av våran förmögenhet.Så är verkligheten på denna jord.I krig så lider civila.Men att sitta o kalla ngn som försvarar sig terrorister är sjukt.Enligt din teori så blir faktiskt alla offensivkrig terroristhandlingar...För den som går på offensiv kommer antagligen inte lida ngra civila förluster..Dom kommer aldrig att ha samma antal döda som det attackerade landet heller.. Tro mig när jag säger att jag tycker synd om dom "normala libaneserna" men hizbollahanhängare kan likagärna dö ett smärtsam död enligt mig.... Ni utgår alltid från att israel dödar civila med flit.Min teori är att man kan inte ha en seriös arme med disciplin som dödar civila med flit.I och med att Israel har en seriös arme som är väldigt proffesionella så faller eran teori.Att utföra en bombning gör man inte på eget initiativ utan du får order från ngn som är mer insatt i vad som händer i denna byggnad...
Citera
2006-07-30, 15:56
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zahrani
Behåll dina sexuella aversioner för dig själv. Jag menar att du inte skall skapa dig din världsbild efter det du ser på Aktuellt.

Jag kan inte se aktuellt för jag bor i tyskland..Jag tänker inte lyssna på ngn arabtv i alla fall.Där är det bara propaganda och inget annat.Att Israel är ngra änglar stämmer inte men att peka ut dom som dom onda o Hizbollah som dom goda är helt fel enligt mig.Det finns en anledning till allt som Israel gör.Visst dom hade kunnat sköta sakerna lite snyggare men va fan its war...Har du hört talas om ett krig där civila inte dött?
Citera
2006-07-30, 15:56
Medlem
humanlifes avatar
Jag tycker det här resonemanget har klara fördelar:
Om a skjuter b och b dör, så är a ansvarig för att b dör.

Men en del tycker att:

Om a skjuter b för att c gömmer sig bakom b, så är c ansvarig om b dör.

Om a skjuter b och b dör för att han inte flydde, så är b ansvarig för sin död.

Om a skjuter b och e stödjer b, så är det e som är ansvarig om b dör.

/humanlife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in