2006-07-30, 15:03
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
men nu säger du ju att israel dödar fler civila när vi inte ens har uppgifter på Hizbollahs förluster.Där gör du ett antagande....

men jag har ju sagt det, låt oss räkna med israels siffra på döda hizbollah män. Trotts att den siffran förmodligen är manipulerad till israels fördel så dödar israel då fler civila än hizbollah. Alltså t.om med israels egna siffrorn är dom större barnamördare än hizbollah.
Citera
2006-07-30, 15:04
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
men jag har ju sagt det, låt oss räkna med israels siffra på döda hizbollah män. Trotts att den siffran förmodligen är manipulerad till israels fördel så dödar israel då fler civila än hizbollah. Alltså t.om med israels egna siffrorn är dom större barnamördare än hizbollah.
Nej för då är det lika..60% mot 60%
Citera
2006-07-30, 15:07
Medlem
Carpe Diems avatar
Håll er till topic!
Har rensat igen.
/mod.
Citera
2006-07-30, 15:08
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Att judarna äger tidningarna är liksom ingen konspirationsteori mannen, det är ett faktum.
Sen har jag inte sagt att svenska tidningar för judisk propaganda, tycker själv DN t.ex är en mycke bra och relativt opartisk tidning trotts att den ägs av Bonnier.

Men tänk så här då för att förstå hur jag tänker..Varför ser man aldrig Israeliska kvinnor som gråter över sina förlorade anhöriga.Tro mig dom är exakt lika ledsna för att mista anhöriga...
Citera
2006-07-30, 15:08
Medlem
Citat:
Lär dig en sak i krig.Det är att civila lider alltid mest av alla hur många som dör eller inte...Hade jag blivit uppmanad att lämna området så hade jag tagit min son och min familj därifrån snabbt som fan...Så därför tycker jag faktiskt att det är konstigt att dom stannade.Det är därför jag kommer in på tankebanan med att dom blev tvingade...

nämen ojjj vilken hjälte du måste vara... dock har det varit fall då israel rakt av flygbombat bilar med civila som var på väg att fly efter att dom uppmanats av israel. och igen vad säger israel? "det kunde varit hizballah medlemmar" och så blev dom förlåtna igen...
Citera
2006-07-30, 15:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
nämen ojjj vilken hjälte du måste vara... dock har det varit fall då israel rakt av flygbombat bilar med civila som var på väg att fly efter att dom uppmanats av israel. och igen vad säger israel? "det kunde varit hizballah medlemmar" och så blev dom förlåtna igen...

Hjälte nej jag försvarar min familj to every cost...Men kan du inte berätta lite om vad Israel vinner på att döda civila och vad är egentligen målet med det?
Citera
2006-07-30, 15:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
1.) Expressen är en tabloid, som råkar ha en utpräglad högerprägel. Det är därför Jan Guillou i sina krönikor i Aftonbladet brukar smäda bland annat Expressen som en sionisttidning som springer USA:s och Israels ärenden. Inget nytt under solen således.
2.) Bo Sallmander (ordförande för Zionistiska Federationen i Sverige) och Franz T Cohn (tidigare redaktör för Memnorah) är ärkejudar och fascistsionister. Det är väl trevligt att även judar får komma till tals och ge sin syn på saken, men det innebär inte att de inte pratar skit, för det är precis vad de gör.

Bo Sallmander och Franz T Cohn har inget i detta land att göra - liksom de övriga grovt lögnaktiga propagandadesinformerande sionistfanatikerna borde de utvisas på livstid. De mässar samma vidriga trams som pissråttorna i de neokonservativa sionistmedia i USA:

Citat:
"Det är många som bär ansvar för att det gick så här långt, störst ansvar har Iran och Syrien, minst av allt Israel som agerar i självförsvar och gör vad nöden kräver för att skydda sin civilbefolkning när andra inte bryr sig."
Citera
2006-07-30, 15:14
Medlem
Citat:
Hjälte nej jag försvarar min familj to every cost...Men kan du inte berätta lite om vad Israel vinner på att döda civila och vad är egentligen målet med det?

jag bryr mig inte om vad målet hit och dit är... deras mål som dom säger är att stoppa hizballah... det dom har gjort hitills är att hizballah fått fler anhängare och det är förståligt med tanke på hur många civila som dött.... sen kan du förklara för mig om det israel gör just nu är rätt sätt? du som varit med i krig och har hjältemodet att rädda din familj...du måste vara unik(?)
Citera
2006-07-30, 15:14
Medlem
az-Zahranis avatar
BEIRUT, July 30 (KUNA) - The Islamic resistance said Sunday it attacked and killed Israeli army elite forces while trying to enter Teiba project area in southern Lebanon, sources close to Hezbollah said. The sources told KUNA the Islamic resistance planted bombs in a building they had withdrawn from, and while the Israeli army force entered the building the explosives were detonated killing eight soldiers. The Israeli forces are hardly attempting to recover the dead soldiers, added the sources.

http://www.kuna.net.kw/Home/Story.aspx?Language=en&DSNO=891722
Citera
2006-07-30, 15:15
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Nej för då är det lika..60% mot 60%

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=562122&previousRenderType=6

"Sammanlagt 542 människor har dödats i Libanon under kriget, som inleddes den 12 juli. Den libanesiska hälsoministern anger dödstalet till 750, inklusive de döda som ännu inte återfunnits. Dessutom har 51 israeler mist sina liv."

Låt oss ta den låga siffran inte ens då är det 60% utan 37%, hur ligger det till med dina mattekunskaper eg?

och då har vi dels räknat med israels siffra på antalet döda hizbollah män, dels tagit den lägsta siffran på antalet döda (dvs antagit att alla döda har hittats), dels försummat alla allvarligt skadade som förmodligen kommer dö de närmaste dagarna.

Så nu vill jag ha svar. Vilka är de största terroristerna, när israel dödar en större andel civila och mångdubbelt fler?
Citera
2006-07-30, 15:21
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=562122&previousRenderType=6

"Sammanlagt 542 människor har dödats i Libanon under kriget, som inleddes den 12 juli. Den libanesiska hälsoministern anger dödstalet till 750, inklusive de döda som ännu inte återfunnits. Dessutom har 51 israeler mist sina liv."

Låt oss ta den låga siffran inte ens då är det 60% utan 37%, hur ligger det till med dina mattekunskaper eg?

och då har vi dels räknat med israels siffra på antalet döda hizbollah män, dels tagit den lägsta siffran på antalet döda, dels försummat alla allvarligt skadade som förmodlgien kommer dö de närmaste dagarna.

Så nu vill jag ha svar. Vilka är de största terroristerna, när israel dödar en större andel civila och mångdubbelt fler?

civila dör i alla offensivkrig.Hade Hizbollah haft samma firepower som Israel så hade vi defeinivt haft en annan siffra där.Alla deras raketanfall har gått på civila.Dom har faktiskt aldrig träffat ett militärt mål i Israel....
Citera
2006-07-30, 15:26
Medlem
az-Zahranis avatar
Citat:
Dom har faktiskt aldrig träffat ett militärt mål i Israel....
Är du förståndshandikappad? Hur i helvete kan du veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in