2006-07-14, 16:25
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaerieTale
Israels regering är ett gäng krigskåta svin.
Det internationella samfundet är ett gäng fega kräk som är rädda att kallas för antisemiter om de skulle ta i med hårdhandskarna mot ovannämnda svins brott mot folkrätten.
Med tanke på allt lidande judarna orsakar där nere, direkt och indirekt, så skulle jag ha föredragit om Hitlermuppen hade lyckats med att utrota dem.

Fan vad jag hatar mänskligheten.

Du ser inte lidandet islamisterna orsakar i och kring mellanöstern?

Vänster tvättad hjärna du har .
Citera
2006-07-14, 16:27
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Det värsta med judar är att de inte skiljer sig särskilt mycket från de araber de krigar mot. Samma hetsiga temperament, samma rasistiska och överlägsna attityd gentemot andra, religiös fanatism etc. Same shit, även om de verkar ha svårt för att förstå det själv.

Så alla araber och judar är rasister med överlägsen attityd.
Citera
2006-07-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund

Kära Gudmund, det är lite skillnad på enskilda individer som utför terrordåd, och statsterrorism.
Citera
2006-07-14, 17:13
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaerieTale
Kära Gudmund, det är lite skillnad på enskilda individer som utför terrordåd, och statsterrorism.

Du menar att terror organisationer likt Hamas osv består av enskilda individer , gör då inte stater också det , enligt din ordleks praxis?
Citera
2006-07-14, 17:25
Medlem
wootens avatar
Citat:

Gudmund, vill du jämföra Israelers lidande med muslimers lidande i mellanöstern? Vem tror du skulle gå vinnande ur den jämförelsen?

En personlig fråga; Tycker du att Israels reaktioner är befogade?
Citera
2006-07-14, 17:31
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Gudmund, vill du jämföra Israelers lidande med muslimers lidande i mellanöstern? Vem tror du skulle gå vinnande ur den jämförelsen?

En personlig fråga; Tycker du att Israels reaktioner är befogade?

Nej självklart lider muslimer värre , dom lever ju under bla muslimskt förtryck! Välfigt få av dom lever i demokratier eller med rätt till yttrandefrihet.
Därmed är inte israel huvudorsak till deras lidande, israel är en bekväm yttre fiende för dom galningar som regerar i muslimska länder. Ta tex iran , vad har israel gjort dom för ont ?

Israel agerar nog ganska rimligt, med undantag för vad som går att veta om alla delar i konflikten.
Citera
2006-07-14, 17:39
Medlem
wootens avatar
Citat:
Nej självklart lider muslimer värre , dom lever ju under bla muslimskt förtryck! Välfigt få av dom lever i demokratier eller med rätt till yttrandefrihet.

Israel agerar nog ganska rimligt, med undantag för vad som går att veta om alla delar i konflikten.
Jag syftade på de muslimer, kristna icke judar som bor och påverkas runt Israel av Israel. Deras lidande pratar jag om.

Lite svårt att disskutera sådana här saker med vissa proisraeler. Självklart är detta rätt reagerat av Israel. Jag fattar inte varför dom inte atombombar hela libanon så vi får ett slut på terrorn!

Israel har just invaderat Libanon utan anledning.
Citera
2006-07-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Läs på! de har ju själva avvecklat (för någon månad sedan) några av de illegala bosättningarna. Hur förblindad sionist kan man vara???

Läs på? tsk tsk... Jag rekommenderar:

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/

http://www.fidim.org/konflikten.php

Jag gillar inte att enbart länka, men just nu tvingas jag till det.
Citera
2006-07-14, 17:46
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Jag syftade på de muslimer, kristna icke judar som bor och påverkas runt Israel av Israel. Deras lidande pratar jag om.

Lite svårt att disskutera sådana här saker med vissa proisraeler. Självklart är detta rätt reagerat av Israel. Jag fattar inte varför dom inte atombombar hela libanon så vi får ett slut på terrorn!

Är det bara dom som drabbas av israel som ska räknas , inte alla dom som drabbas av islamistiskt våld ? Du har ett väldigt selektivt och förvrängd syn på verkligheten .

Ja precis , om judarna ville döda civila i mängder så skulle dom använda kärnvapen , varför gör dom inte det ? ramlar det ner en krona ?
Kanske beror det just på att dom vill försvara sig och inte döda en massa oskyldiga , eller ?
Islamister dödar alla dom kommer över. Bali , Mumbai osv ...
Citera
2006-07-14, 18:01
Medlem
Citat:

Israel har just invaderat Libanon utan anledning.

Kan inte nån banna den här lilla idioten? Det finns fortfarande ca 2000 svenskar i landet, plus alla oskyldiga civila libaneser, syrianer och andra turister från andra länder.
Citera
2006-07-14, 18:01
Medlem
Butchers avatar
Kan någon förklara lite snabbt exakt VAD det är som har startat det här, och hur långt länderna är beredda att gå?
Citera
2006-07-14, 18:10
Medlem
wootens avatar
Citat:
Är det bara dom som drabbas av israel som ska räknas , inte alla dom som drabbas av islamistiskt våld ? Du har ett väldigt selektivt och förvrängd syn på verkligheten .

Ja precis , om judarna ville döda civila i mängder så skulle dom använda kärnvapen , varför gör dom inte det ? ramlar det ner en krona ?
Kanske beror det just på att dom vill försvara sig och inte döda en massa oskyldiga , eller ?
Islamister dödar alla dom kommer över. Bali , Mumbai osv ...

Jag drar inte alla muslimer över en kam. Det finns muslimer som inte brukar terror. Det är dom ickejudar som befinner sig i och runt Israel som ska räknas. Vad har nån annan muslim med detta att göra?

Jag tror att anledningen till att Israel avstår från kärnvapen ligger är att dom vill ha den lilla opinion dom har kvar med sig.

Försvara sig? Inte döda civila?? Öppna ögonen! Jag tror det är du som har en lite förvrängd syn på verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in