2006-07-15, 01:01
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaerieTale
'Vissa' casualties? 78 civila libaneser på tre dagar.
'Militära mål'? Mobiltelefonimastar, internationella flygplatsen, elkraftverk och motorvägar. Det är delar av den civila infrastrukturen, inte några militära mål.

Dessutom saknar Libanons regering makt över Hizbollah. Det är ett känt faktum att Hizbollah är 'en stat i en stat'.
Vi alla vet vad som hände när Bush bombade Saddam ut ur Irak.
Och snart hoppas jag få se han bomba Hizbollah ur Libanon..
Citera
2006-07-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
För att inte tala om de olika resolutioner FN utfärdat som fördömer terroristhandlingar - såna som Hamas och Hizbollah ägnar sig åt.

Ser ni inte, det finns inga vita och svarta, änglar och demoner, de goda och de onda, indianer och cowboys... ALLA har blodiga händer. Fråga er istället: hur skall man få slut på konflikterna en gång för alla? Oberoende av vem som har kastat den första, senaste eller största stenen.

Tänk om det då kunde avspegla sig i de fördömanden som sker från omvärlden. Tänk om Israel skulle bli proportionellt lika fördömda som Hizbollah och Hamas. Alltså ett brott är ett brott, oavsett förövare. Då skulle Israel ligga långt före Iran, Nordkorea, Syrien etc på listan över "skurkstater".

Förstår du inte att den orättvisa behandlingen från omvärlden påverkar den mentala inställningen hos varje palestinier och libanes? Förstår du inte föraktet som uppstår då en kidnappad soldat genast fördöms medan 70 döda civila bara hos enskilda stater ger någon reaktion?
Citera
2006-07-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Och snart hoppas jag få se han bomba Hizbollah ur Libanon..

I så fall hoppas jag att i morgon få läsa om en gasexplosion i ditt hus.
Var inte så jävla ignorant mot andras lidande.
Citera
2006-07-15, 01:05
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Du är inte värd att diskutera med, då du är lika ovillig att ta till dig andras argument som Mankan aka Chockad. Säg välkommen till min ignorelista.

Israel säger sig vara ute efter Hizbollah. Hizbollah kontrollerar inte ett skit i Beirut, därför är inte Beiruts civila infrastruktur ett gällande militärt mål.

Återigen. Jag säger inte att Hizbollah gör rätt. Jag försvarar inte dem. Men Israel gör inte heller rätt i att mångfaldigt återgälda Hizbollahs agerande, mot sådana som inte har någonting med konflikten att göra alls.

Exakt, och de som bortser från hatet som har kokat på alla sidor i över fyrtio år, borde ta sitt pack och lämna denna diskussion.

Om hizbolla tillåts använda libanons infrastruktor och får hantera vapen inom landet bär libanon ansvar.
Citera
2006-07-15, 01:06
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Israel säger sig vara ute efter Hizbollah. Hizbollah kontrollerar inte ett skit i Beirut, därför är inte Beiruts civila infrastruktur ett gällande militärt mål.

Men då sätter dom press på Libanons regering att agera, och visar att detta är allvar. Det är bara att följa med strömmen om det ska vara över fort, med så lite smärta som möjligt.
Citera
2006-07-15, 01:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

Återigen. Jag säger inte att Hizbollah gör rätt. Jag försvarar inte dem. Men Israel gör inte heller rätt i att mångfaldigt återgälda Hizbollahs agerande, mot sådana som inte har någonting med konflikten att göra alls.
Nej, men efterssom Libanon inte aktivt har sökt hjälp utifrån och bett om att någon, vemsomhelst hjälper dom med hizbollahproblemet så får de skylla sig själva. Den som tiger samtycker, heter det. Dessutom så har civil infrastruktur som mobilmaster och vägar militära användingsområden. Det är bara en fråga om vad man transporterar där.

MvH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-15, 01:07
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
I så fall hoppas jag att i morgon få läsa om en gasexplosion i ditt hus.
Var inte så jävla ignorant mot andras lidande.

så då försvarar du hizbolla , det är en terrororganisation , varför vill du att dina opponentar ska dö .

Du borde bannas pga dina dolda hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Om hizbolla tillåts använda libanons infrastruktor och får hantera vapen inom landet bär libanon ansvar.

Återigen. Staten Libanon har ingen kontroll över Hizbollah.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Planter-
...
Kan du vänligen förklara hur du någonsin kan få till en fred när du har personer som tror att meningen med deras existens är att utrota alla judar? Seriöst? Det går inte, det kommer inte bli en fred där nere förrens någon sida är utplånad och jag kan garantera dig att Islam inte kommer gå segrande ur den striden just med tanke på att månguden allah inte är Gud.

Titta även upp vad Hezbollah betyder om du inte är medveten om det hela, jag kan garantera dig att de är bokstavstroende muslimer och deras stridsplan går att utläsa ur Koranen och Haditerna.

suveränt men då gör vi så här vi utrottar alla galana muslimer som tro på allt som står i kornanen och inte fattar att det var skrivet så att personer skulle vara friska och orska problem på 800-talet, dessutom så verka islam vara en cobycat utab biblen vilket biblen i sin tur verka vara cobycat utav judarnas tro
Citera
2006-07-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
så då försvarar du hizbolla , det är en terrororganisation , varför vill du att dina opponentar ska dö .

Du borde bannas pga dina dolda hot.

Mitt 'dolda hot' var exakt likvärdigt med hans uttalande om att han hoppas att få se USA fälla bomber över Libanon.
Citera
2006-07-15, 01:08
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja och då ber regeringen om hjälp med att visa att är herrar i sitt eget hus. Ingen skam i det. Se bara på de Gaulle och Frankrike.

Antag att någon organisation skulle ta kontroll över Värmland och använda det som bas för attacker mot Norge. Om Sverige skulle ge sitt tysta medgivande så skulle Norge tolka det som att Sverige stödjer attackerna.

MVH
/Herr Lindholm

Och därifrån är ju inte steget långt till att slå ut vatten och elförsörjningen för ett helt folk (läs civilbefolkningen, inte politikerna el. terroristerna i landet) samt bomba sönder övrig infrastruktur som broar vägar och flygplatser. Sannerligen i proportion. Och nödvändigt, för tänk, civilbefolkningen blir ju livsfarliga om man har vatten....
Citera
2006-07-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, men efterssom Libanon inte aktivt har sökt hjälp utifrån och bett om att någon, vemsomhelst hjälper dom med hizbollahproblemet så får de skylla sig själva. Den som tiger samtycker, heter det. Dessutom så har civil infrastruktur som mobilmaster och vägar militära användingsområden. Det är bara en fråga om vad man transporterar där.

MvH
/Herr Lindholm

Jag säger inte att Libanon skall låta Hizbollah hållas. Jag vet ej varför de inte har sökt utomstående hjälp, men deras regerings beslut är inga skäl för att orsaka det lidande krig ALLTID innebär.
Edit: Ovanstående post sammanfattar det perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in