2006-07-18, 07:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Jämför med Irak!
Det landet var förr ett hot mot omvärden, nu kommer landet att i paktiken delas upp i småstater/enheter. Dessa kommer att vara för svaga för att utgöra ett hot mot andra.
Vad pratar du för skit din okunniga kretin. Irak har aldrig varit något hot mot omvärlden och kommer sannolikt aldrig att bli. Makalöst vilka floskler du vräker ur dig (i den här tråden också!!!).

Däremot har vi ett reelt hot - och då talar jag om ett hot mot hela mänskligheten och antyder att en global fascism står för dörren, om vi inte redan är där - i den megalomant fanatiskt-religiöst galna zionist-neo-evangelikanska gruppen i Washington och Tel Aviv.

Hezbollah kidnappar två israeliska IDF-muppar och 'Herrens egendomsfok' svarar med så gott som urskillningslösa terrorbombningar av mestadels civila mål. Där har du hotet mot omvärlden.

Invasionen av Irak var en invasion i Israels namn just för att Irak skulle splittras i enklaver. Det kan inte uteslutas att Mossad gjort räder in i landet för att undergräva förhållandet mellan Shiiter och Shia. Sannolikt var bomben i moskén, som startade konflikten mellan de två, en bomb planterad av Mossad.
Citera
2006-07-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Hezbollah har stort stöd i Libanon och blandar sig med civila ( många Hezbollah är även civila). Har man vapenfabriker eller gömställen/baser i byggnader där det bor civila - ja, då blir det många civila som drabbas.
Israel bombar inga mål hur som helst, utan slår mot vissa specifika mål.

:smart:

Patetiskt. Här lägger jag upp en bild på judebarn som skriver hälsningar på artillerigranater som är tänkta att döda människor, vilket är otroligt sjukt och visar på en indoktrinering som är långt gången, och du börjar yra om gömställen och vapenfabriker. Ett tips till dig krokodil, du ska inte försvara ett sjukt beteende bara för att du är sionist eller kanske till och med jude själv. Man ska fördöma sådant.
Citera
2006-07-18, 07:44
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tja det var väl första gången europa vek sig för terrorism
och då får man evig plåga.
Jag tar för givet att du i din stora kunskap om detta ämne här avser den zionistiska lobbyterrorism som pågick i underhuset i London och i Vita Huset, i FN och i Europa för övrigt. Det var nämligen detta som skapade den nationalistiska terrorstaten Israel.
Citera
2006-07-18, 08:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Vet du alla omständigheter ? Om dom med glädje attackerade civila skulle antalet vara enormt .
Tänk på tex bali bomberna eller madrid .
Vet du alla omständigheter runt bomberna i Madrid och på Bali?

För fan Gudmund, Bonzo har sopat banan med dig så det ryker! Game over! Ta svansen mellan benen och gå hem och lär dig lite svenska och hur man stavar.

Det är inte sunt förnuft och logik som styr ditt ställningstagande, det är arabhat.
De satans zionisterna gör ingen skillnad på folk och folk så länge de är goyims. Här kan du läsa om hur en amerikansk kvinna och hennes son blev misshandlade vid en gränskontroll av en 'G-dsutvald':

http://www.thecornerreport.com/index.php?=638&more=
1&c=1&tb=1&pb=1#more638
Citera
2006-07-18, 09:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
En israelisk soldat dödades idag i en eldstrid på just Västbanken, stod såhär på DN.se: "I Nablus på Västbanken låg militanta palestinier i bakhåll på en israelisk patrull och en soldat dödades i en explosion. Bilder från Reuters visade en blodig hjälm, del av en känga och tomma magasin på platsen."

Tror dock att Israel för tillfället gärna undviker att beblanda sig i Västbanken i någon större utsträckning, för den eventualiteten att konflikten eventuellt kan sprida sig till Golanområdet, och som bekant har Iran lovat uppbackning till Syrien om det blodtörstiga Israel får för sig något. I ett sådant läge med ett fyrafrontskrig (Gaza, Libanon, Golan, Västbanken) skulle det kunna bli lite svettigt för Israel.
Ja, vi får se hur detta vansinne utvecklas men jag tycker ändå att det visar på villrådighet från de 'G-dsutvaldas' sida. De skjuter ju vilt omkring sig, till synes okontrollerat och mestadels mot civila mål för att förstöra infrastrukturen.
Citera
2006-07-18, 09:06
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vet du alla omständigheter runt bomberna i Madrid och på Bali?

För fan Gudmund, Bonzo har sopat banan med dig så det ryker! Game over! Ta svansen mellan benen och gå hem och lär dig lite svenska och hur man stavar.

Det är inte sunt förnuft och logik som styr ditt ställningstagande, det är arabhat.
De satans zionisterna gör ingen skillnad på folk och folk så länge de är goyims. Här kan du läsa om hur en amerikansk kvinna och hennes son blev misshandlade vid en gränskontroll av en 'G-dsutvald':

http://www.thecornerreport.com/index.php?=638&more=
1&c=1&tb=1&pb=1#more638

Jo, bomberna på bali , london ,mumbai , och i madrid var direkt riktade mot civila, vilket till skillnad israels attacker inte är. Islamister är inte bara araber , vilket tex visade sig på bali. Eller vilka omständigheter ser du ?
Citera
2006-07-18, 09:52
Medlem
suspekts avatar
....

Citat:
bomberna på bali , london ,mumbai , och i madrid

Dessa bomber har väldigt lite att göra med konflikten mellan Libanon/Hizbolah och Israel.
Citera
2006-07-18, 09:54
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
[...] i den megalomant fanatiskt-religiöst galna zionist-neo-evangelikanska gruppen i Washington och Tel Aviv.
.

Haha, det var det bajsnödigaste jag läst i Utrikesforat någonsin.
Ditt osannolika judehat gör att du inte ens kan formulera en vanlig mening utan nästan börja skaka av ilska.
Eller är det kanske så att du kanske lider av en sällsynt svår släng av Ezzelino-dyrkan som gör att du författar inlägg som får mig att fnissa så att morgonkaffet omöjligen kan drickas utan att spilla ner hela jävla tangentbordet?

Mer on-topic:

"Vi kommer aldrig att överge Sayyed Hassan Nasrallah"
Orden kommer ifrån Libanons president Emile Lahoud och med det ryggradslösa uttalandet lyckas han visa ganska enkelt att israelerna gör helt rätt i att lägga ansvaret på Libanon.
Verkar som om Beirut aldrig kommer bli "Mellanösterns Paris" igen...

.
Citera
2006-07-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodant
Jag förstod vad du skrev din arabälskare. Anledningen till att Israelerna gör som dom gör är att dom är omringade av en massa äckliga araber som inget hellre vill än att utrota alla judar. Så då är det väl inte så konstigt att Israelerna försvarar sig eller? Och det är en jävla skillnad att med uppsåt döda oskyldiga civila, kvinnor och barn så som araberna gör och på att slå till mot legitima mål som terrorfästen och terrrorister. Visst händer det att Israelerna råkar döda oskyldiga men då är det inte meningen. Tycker att det är så tråkigt att så många väljer sida och att så många försvarar araberna bara för att man tycker synd om dom och för att dom är så underlägsna på alla plan.

Jag är långt ifrån en "arabälskare" däremot tar jag avstånd från våld oavsett vem det drabbar. Det finns en skillnad på vad som är försvar och mord! Tack jag tycker din post verkligen genomsyras av ditt arabhat. Skulle Olmert rida förbi ditt fönster på en atombomb skulle du säkert försvarat detta med. Hamas skjuter dåliga wannabe rakter, Israel har artelleri, flygapen och en stor mängd pansarvagnar. På vilket sätt ser du ockupation, utsugning av tillgångar, förintelsen av infrastruktur och så klart morden på flera civila som försvar? (Brotten mot genevekonventionen och mäskliga rättigheter är oändliga! Men eftersom de är araber så gäller inte dessa grundläggande stadger dem?)

Israel har precisions bomber och granater lyckats döda nästan 100 civila medans Hizbollah som har bomber som dimper ner lite här o var "bara" dödat 12 civila och 12 soldater. Jag fördömmer morden på båda sidor lika mycket oavsett mängd.

Jag tror inte att folk som kan klassas som "arabälskare" på fb, står på hamas/hizbollahs sida, utan vi står på den civila befolkningens sida! Du vet dom som dör? Lär dig skillnaden och knip käft om du inte har vettiga saker att komma med än "de finns fullt av äckliga araber runt om kring israel".

Tycker att det är så tråkigt att så många väljer sida och att så många försvarar sionisterna bara för att man tycker synd om dom och för att dom är så underlägsna på alla plan och måste "försvara" sig på ett oproprtioneligt sätt.

Ska du komma med comebacks så till att de inte är på sandlåde nivå!

EDIT: Enligt gt är det 200 civila nu! Inte 100 som jag skrev innan.
Citera
2006-07-18, 10:09
Medlem
humanlifes avatar
Det är viktigt att ha i minnet vad konflikten i Mellanöstern handlar om och själva kärnfrågan.
Man "glömmer" det palestinska folket ideligen. Varför det? Det hjälper inte att låtsas att de inte finns, för det gör de.
Här är ett folk som har berövats sitt land och sina möjligheter till försörjning. De som inte har blivit mördade.

Det måste vara ett av nutidshistoriens största brott mot mänskligheten.
Det viktigaste är att de får upprättelse för dessa brott.

/humanlife
Citera
2006-07-18, 10:17
Medlem
chrippapippas avatar
Citat:
Patetiskt. Här lägger jag upp en bild på judebarn som skriver hälsningar på artillerigranater som är tänkta att döda människor, vilket är otroligt sjukt och visar på en indoktrinering som är långt gången, och du börjar yra om gömställen och vapenfabriker. Ett tips till dig krokodil, du ska inte försvara ett sjukt beteende bara för att du är sionist eller kanske till och med jude själv. Man ska fördöma sådant.

Apropå sjukt och visa på indoktrinering: hur beskrivs araber i israeliska skolböcker och hur beskrivs judar i arabiska skolböcker?
Citera
2006-07-18, 10:17
Medlem
krokodils avatar
Citat:
:smart:

Och du stödjer terrorister som skjuter raketer mot civila.....

Man skjuter artillerield mot Hezbollah fästen och långt ifrån alla granater dödar, det är mer en form av nedhållande eld som tvingar terroristerna att ligga lågt.
1997 under Israels upptrappning mot Hezbollah avfyrade man under en period
22 000 st 155 mm granater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in