2006-07-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
humanlife säger "Här är sionister, fascister och arabhatare i skön förening."
Detta inlägg stödjer jag till hundra procent och man behöver bara läsa lite så förstår man att dom flesta vill att konflikten ska fortsätta i all oändlighet och att dom flesta verkar styras av ett arabhat som börjar likna Nazismens hat emot judarna.
Jag tror nog snarare att de flesta vill att Israel ska få existera i fred. För att göra det måste de arabiska terroristorganisationerna (Fatah, Hamas och Hizbollah är tre av många) krossas.
Citera
2006-07-20, 17:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
humanlife säger "Här är sionister, fascister och arabhatare i skön förening."
Detta inlägg stödjer jag till hundra procent och man behöver bara läsa lite så förstår man att dom flesta vill att konflikten ska fortsätta i all oändlighet och att dom flesta verkar styras av ett arabhat som börjar likna Nazismens hat emot judarna.

Ja, det är många inlägg som genomsyras av hat och förakt mot araber, de är mindre värda än t ex judar osv. Det är rasism! Och det är otäckt att det finns sådana stämningar. Jag kan tänka mig att det liknar hatet mot judarna, ja.
Citera
2006-07-20, 17:21
Medlem
Elitmalajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag tror nog snarare att de flesta vill att Israel ska få existera i fred. För att göra det måste de arabiska terroristorganisationerna (Fatah, Hamas och Hizbollah är tre av många) krossas.
Jag beklagar att Israels insats framför allt krossar mänsliga värden. Israels angrepp på Libanon förstör för civila, oskyldiga, libaneser. Det finns en parallell till Israels agerande på Västbanken: Israels aggressioner sägs vara riktade mot terrorister men drabbar framför allt vanliga palestinier som skall till sjukhus för att besöka BB, passera vägspärrar för att sälja grönsaker, söka arbete mm men vars livsförutsättningar krossas av en israelisk politik mot "araberna". Tyvärr kan jag inte se att Israels agerande motsvarar det man säger att man syftar till.
Citera
Medlem
-Planter-s avatar
Det är tydligen dags att krydda soppan:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1153291959920&pagename=JPost%2FJPArt icle%2FShowFull

Citat:
The Lebanese Minister of Defense warned Israel Thursday that if IDF ground forces are sent into southern Lebanon, Lebanese troops will fight along with the Hizbullah against Israel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Jag förstår er, det är lättare att kasta pajj när ni inte har argument. Ni har blivit överbevisade i varenda fråga.

Överbevisade? Vad lallar du om? Vad röker du? Ge mig lite också så jag kan få leva i en fantasi värld, en värld där alla lever i fred (Ja, jag är sån så håll käften!). Snälla nån, det enda ni har lyckats bevisa är ert arabhat och er extremt dåliga människosyn! Ni ger blanka fan i alla oskyldiga libaneser och palestinier som drabbas just för att de är muslimer/araber och ni gör detta under devisen "självförsvar". Självförsvar my ass!

Med risk för viss upprepning:

Det är klart att en sionist försvarar israels beteende så som ni gör. Lika mkt som en hizbollist försvarar Hizbollah. Skillnaden mellan oss på denna tråd som argumenterar är uppenbar. De som står på sionisternas "sida" anser att det är helt okej civila libaneser stryker med och ni har generellt sätt en väldigt dålig människosyn på folk från mellanöstern. Dom av oss som argumenterar emot er står INTE på Hizbollahs sida utan tvärtom vi kunde inte bry oss mindre om dom men däremot så ser vi till skillnad från er, det lidande som drabbar de oskyldiga civila! Det är dessa vi vill göra er uppmärksamma på. Men som de sanna sionister ni är så betyder ingen nånting om man inte är en av Jehovas utvalda folk.

Det är klart att jag och alla andra som debatterar vill att israel ska få existera i fred med sina grannar men detta ska INTE ske genom onödigt övervåld och mord på oskyldiga! 300 är siffran uppe i nu. När fan blir ni nöjda?
Citera
2006-07-20, 17:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777

Om man år ut och år in är osams med sina grannar så måste man ägna sig åt lite självrannsakan. Det gör inte Israel utan istället tar man sig rättigheter som inget annat land skulle tillåtas.
Citera
2006-07-20, 17:30
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
Ni ger blanka fan i alla oskyldiga libaneser

De är alla skyldiga. De härbärgerar, föder och utbildar terrorister. De har till och med terrorister i regeringen.

Citat:
och palestinier

Palestinier? Dra upp några andra låtsasfolk när du ändå är i farten...
Det existerar inte, har inte existerat och kommer aldrig att existera några palestinier.

Citat:
som drabbas just för att de är muslimer/araber och ni gör detta under devisen "självförsvar".
De drabbas för att de är ockuperande, mordiska terrorister. Sådana ska saklöst dödas.

Citat:
När fan blir ni nöjda?

När araberna totalt och förbehållslöst underkastar sig väst, alternativt när det inte längre existerar några araber på grund av deras oförmåga till det föregående alternativet.
Citera
2006-07-20, 17:38
Medlem
-Planter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Jag beklagar att Israels insats framför allt krossar mänsliga värden. Israels angrepp på Libanon förstör för civila, oskyldiga, libaneser. Det finns en parallell till Israels agerande på Västbanken: Israels aggressioner sägs vara riktade mot terrorister men drabbar framför allt vanliga palestinier som skall till sjukhus för att besöka BB, passera vägspärrar för att sälja grönsaker, söka arbete mm men vars livsförutsättningar krossas av en israelisk politik mot "araberna". Tyvärr kan jag inte se att Israels agerande motsvarar det man säger att man syftar till.

Du gnäller på att Israeler stoppar ambulanser och annat. Du är inte lovligt naiv.
Om du tittar på dessa småklipp så kanske du förstår varför man stoppar ambulanser och annat.

En ambulans med "patienter" som transporterar bombbälte:
http://inhonor.net/videos/uped/fl_video.php?f_num=57200

Denna amublans och dessa personal hämtar inte bara skadade och döda
man hämtar även vapen:
http://inhonor.net/videos/uped/fl_video.php?f_num=91500

Denna ambulans transporterar terrorister:
http://inhonor.net/videos/uped/fl_video.php?f_num=69500

Rekommenderar även filmen Pallywood som finns på denna länk:
http://inhonor.net/videos/uped/fl_video.php?f_num=69500

Det märks att du är en malaj, visserligen en Elitmalaj men ändock en malaj.

Finns betydligt mer än detta men vi stannar där så länge eftersom det här är delvis off topic. Sen rekommenderar jag att du även läser Koranen för en lite djupare inblick i en muslims resonerande.
Citera
2006-07-20, 17:54
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
Det är klart att jag och alla andra som debatterar vill att israel ska få existera i fred med sina grannar men detta ska INTE ske genom onödigt övervåld och mord på oskyldiga! 300 är siffran uppe i nu. När fan blir ni nöjda?

När terroisterna ligger med huvudet i sanden och röven är full med Bly. Olyckligt att några araber kom emellan. Cry me a river. Slutresultatet blir ändå gott, Libanon slipper Hizbollah inuti sitt lands gränser, och Israeliska folket slipper gå omkring och vara rädda för missiler.
Citera
2006-07-20, 17:55
Bannlyst
Hemska bilder givetvist

Citat:
http://fromisraeltolebanon.info/

To the FREE PEOPLE of the World:
Lebanese Civilians (Christians, Muslims, Druzes & Jews)
Are being SLAUGHTERED
DO NOT TURN YOUR BACK ON US
PRESSURE your government to stop this GENOCIDE!

Men... allt snack om allah då?

Muslimer förlitar sig till Allah
Citera
2006-07-20, 18:08
Medlem
suspekts avatar
....

Citat:
Tack jag ska bli legoknekt i Israel!!!! Vill Och jag har ju faktiskt Judiskt påbrå....

Jag hoppas du känner dig hemma i ditt hemland så att du inte kommer tillbaka.
Citera
2006-07-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Om man år ut och år in är osams med sina grannar så måste man ägna sig åt lite självrannsakan. Det gör inte Israel utan istället tar man sig rättigheter som inget annat land skulle tillåtas.
Arabiska är ett officiellt språk i Israel och lärs ut i alla statliga skolor. Araber med israeliskt medborgarskap får självklart rösta och har samma rättigheter som alla israeler. Det sitter araber i Knesset.

Hur är situationen för judar i de arabiska områdena? Vilka är det som respekterar mänskliga rättigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in