Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Spelar ärligt talat ingen roll. Att ett politiskt parti driver sjukhus legitimerar inte att det håller sig med en privatarmé som attackerar ett grannland och som sedan när skiten träffar fläkten gömmer sina enheter ibland oskyldiga civila.
Nix...jag stödjer inte den militära grenen av Hizbollah eller Israel för den delen. I detta fallet ser jag Israel som den som gör mest skada för civilbefolkningen, pga sitt militära överläge. Och att de dessutom under svepskälet (två tilllfångatagna soldater) startar den kampanj som den nu gjort på ett annat lands territorium för att vad som ser ut implementera UNs resolution 1559. Säkerhetszon i södra libanon osv. Inte ens en ökenråtta kommer lämnas kvar i den zonen. Döda civila även om de är barn kan i de militärperspektivet ses som ett uppnått mål (dvs de som inte flyr) = de försvinner ju i alla fall och "mission accomplished". OK om det blev en medial prestigeförlust, men den glöms bort i det allmänna mediebruset.
Däremot var artikeln jag länkade till intressant. Den behandlade bl.a. Hizbollahs täta samarbete med Iran, Hizbollahs interna organisation och stödet i Libanon (som innan konflikten spände mellan nej - nja- ja)
Vad gäller kärnvapen från Iran? Nja...har hört den förr...men kan det verkligen vara så?