2013-01-13, 21:05
  #961
Medlem
Kan vara i princip vad som helst.
Sannolikt någon som besiktigar anläggningen då miljökraven numera är stenhårda!
Citera
2013-04-29, 23:31
  #962
Medlem
Nått nytt om berget?
Citera
2013-07-14, 05:22
  #963
Medlem
Var och kröp på Svalan igår och tog ca 100 bilder på det som finns kvar och det är inte mycket. Det mesta är plomberat och det enda som finns kvar är Inslag 2 och grindsnurran. Någon har planterat fina rosor vid staketet. Nu är även vaktkuren och förläggningen borta sedan en tid. Nödut på hjässan är igenskottad likaså inslag 3+ 4 medans inslag 1 verkar halvt igenskottat. Ska redigera bilderna nu och lägga upp, en hel del kul kablar och värn finns uppe på hjässan mm
__________________
Senast redigerad av flashbackposter 2013-07-14 kl. 05:26.
Citera
2013-07-14, 11:27
  #964
Medlem
Alla bilder uppskattas!

Någon som har lust får gärna åka till Lantmäteriet och ta reda på vem som är nuvarande ägare av marken..
Citera
2013-07-14, 14:16
  #965
Medlem
Bilder :)

OK här kommer 100 bilder:

Vägen in på hjässan
Hjässan med kablar och sprängsten
Nått värn
Vägen ner till inslagen
Inslagen
Grind och väg in
Parkering utanför området

http://postimg.org/gallery/bo307ify/
__________________
Senast redigerad av flashbackposter 2013-07-14 kl. 14:18.
Citera
2013-07-14, 14:28
  #966
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
OK här kommer 100 bilder:

Vägen in på hjässan
Hjässan med kablar och sprängsten
Nått värn
Vägen ner till inslagen
Inslagen
Grind och väg in
Parkering utanför området

http://postimg.org/gallery/bo307ify/

Kanonbilder! Tack!
Citera
2013-07-14, 21:05
  #967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
OK här kommer 100 bilder:

Vägen in på hjässan
Hjässan med kablar och sprängsten
Nått värn
Vägen ner till inslagen
Inslagen
Grind och väg in
Parkering utanför området

http://postimg.org/gallery/bo307ify/

Det verkar som FMV fortfarande hoppas på att kunna hyra ut det sista utrymmet. Jag har aldrig varit därinne och heller inte tidigare. Nu ser det ju ut som att sista inslaget är särskilt skyddat med staket och gallergrind. Har det varit så tidigare?

Det känns också lite konstigt med SO-skylten...
Citera
2013-07-15, 22:37
  #968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det verkar som FMV fortfarande hoppas på att kunna hyra ut det sista utrymmet. Jag har aldrig varit därinne och heller inte tidigare. Nu ser det ju ut som att sista inslaget är särskilt skyddat med staket och gallergrind. Har det varit så tidigare?

Det känns också lite konstigt med SO-skylten...

Vaktlokalen låg där den nya delen av staketet nu är, grinden har varit där hela tiden.
Citera
2013-07-16, 03:01
  #969
Medlem
Sec-skylten tyder på att kungens pojkar fortfarande är kvar där inne, de andra skyltarna ser snarare ut att komma från tiden dom rensade anläggningen. Åk dit och riv ner dom så får vi se om dom kommer upp igen (knappast).
Citera
2013-12-10, 01:55
  #970
Medlem
Tog en sväng förbi Svalan ikväll.

Nu minns jag inte riktigt hur man gick tillväga när man plomberade den där kammaren där inne, men inslag I antar jag att man sparade delvis för att få ventilation, annars hade man väl skottat igen det helt?
Konstigt nog hör man hur det droppar vatten där innanför, vid inslag I. Låter ju oroande om det börjar bli vattenfyllt?
Citera
2013-12-10, 08:09
  #971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Tog en sväng förbi Svalan ikväll.

Nu minns jag inte riktigt hur man gick tillväga när man plomberade den där kammaren där inne, men inslag I antar jag att man sparade delvis för att få ventilation, annars hade man väl skottat igen det helt?
Konstigt nog hör man hur det droppar vatten där innanför, vid inslag I. Låter ju oroande om det börjar bli vattenfyllt?

Väldigt tråkigt. Men du tror inte det bara droppade innanför av töande snö? För det är väl en lång tryckvågstunnel först innan man kommer till bergrummet. Och tryckvågstunneln brukar väl aldrig vara särskilt avfuktad (ofta gallergrindar och liknande).
Citera
2013-12-10, 13:54
  #972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Väldigt tråkigt. Men du tror inte det bara droppade innanför av töande snö? För det är väl en lång tryckvågstunnel först innan man kommer till bergrummet. Och tryckvågstunneln brukar väl aldrig vara särskilt avfuktad (ofta gallergrindar och liknande).
Kammare 12 är ju definitivt plomberad så innanför inslag I bör det vara en ganska lång bit tunnel innan man tar sig nånstans. Men har jag fel i att inslag I fortfarande är i bruk i någon mån (ventilation)?

För att komma fram till gallret klättrade jag på några snötäcka stenar. Men såfort jag fick "tak" över huvudet var det ingen snö, bara jord och sten. Kändes åtminstone inte som att droppandet berodde på snön.
Se bild: http://www.pictures.se/bilder/1kwEi.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in