Citat:
Ursprungligen postat av
tsifnori
Väldigt tråkigt. Men du tror inte det bara droppade innanför av töande snö? För det är väl en lång tryckvågstunnel först innan man kommer till bergrummet. Och tryckvågstunneln brukar väl aldrig vara särskilt avfuktad (ofta gallergrindar och liknande).
Kammare 12 är ju definitivt plomberad så innanför inslag I bör det vara en ganska lång bit tunnel innan man tar sig nånstans. Men har jag fel i att inslag I fortfarande är i bruk i någon mån (ventilation)?
För att komma fram till gallret klättrade jag på några snötäcka stenar. Men såfort jag fick "tak" över huvudet var det ingen snö, bara jord och sten. Kändes åtminstone inte som att droppandet berodde på snön.
Se bild:
http://www.pictures.se/bilder/1kwEi.jpg