2010-06-23, 22:14
Medlem
Sista visningen var idag! Tåget har gått.
Citera
2010-06-23, 22:25
Medlem
carrotcakes avatar
Tänka sig att man kan bli så salig av ett besök i en kyrka... Då pågick det ändå inte ens en gudstjänst som i fornstora dagar
Citera
2010-06-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrotcake
Tänka sig att man kan bli så salig av ett besök i en kyrka... Då pågick det ändå inte ens en gudstjänst som i fornstora dagar

Tur att prästen var där iaf.....han visste ju en hel del.
Citera
2010-06-24, 06:28
Medlem
Det verkar ju inte bra... då återstår bara bilderna som ligger i trollens byrålådor då...

2009-07-08 kl: 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Synd att det är så meckigt att publicera bilder o man måste länka dom men antar att FB inte vill ha bilder på sin server. Annars hade jag lagt up en massa nytagna bilder på hjässa, riktningar och skisser. Fordonsvägen upp till hjässan tar slut där går en väg ner mot vänster och gör en 180 sedan ser du nödut som ligger ca 15 meter nedanför toppen i östlig riktning.

2010-06-10 kl: 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Imorn ska jag till en publik hotspot och surfa lite o de kan hända att jag lägger upp några bilder då
Citera
2010-06-24, 07:19
Medlem
Nu Förstår jag inte, kom ni in eller vad försöker ni två säga?
Citera
2010-06-24, 12:07
Medlem
timexs avatar
Var vid Svalan idag på förmiddagen. fick pratat med en av dom som jobbade där. En kille från SWELANS AB. Han ville inte släppa inn mej för en liten visning. Men berättade i allafall att det är ca: 9000 Kvm och 5-6 våningar. Vissa delar är fortfarande Hemliga och att vissa delar ska plomberas. Och SWELANS håller på att riva ut ventillation i ena delen. Och fikationsverket hadde haft visning där igår. ( tänk om man hade vetat det ). Det hadde då även varit vanliga som bara varit intresserade. Så kanske det är någon som ligger på lite bilder ?
Senast redigerad av timex 2010-06-24 kl. 12:11.
Citera
2010-06-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timex
Var vid Svalan idag på förmiddagen. fick pratat med en av dom som jobbade där. En kille från SWELANS AB. Han ville inte släppa inn mej för en liten visning. Men berättade i allafall att det är ca: 9000 Kvm och 5-6 våningar. Vissa delar är fortfarande Hemliga och att vissa delar ska plomberas. Och SWELANS håller på att riva ut ventillation i ena delen. Och fikationsverket hadde haft visning där igår. ( tänk om man hade vetat det ). Det hadde då även varit vanliga som bara varit intresserade. Så kanske det är någon som ligger på lite bilder ?

Det stämmer det du säger. Det var fotoförbud under visningen igår så inga bilder. Man kan säga att det är VÄLDIGT stort där inne. En del av bergrummet kommer att förbli hemlig och åter bli skyddsobjekt.
För er som är lite mer nyfikna så finns nästan alla detaljer om Svalan av typ LFC2 utlagda på nätet.
Citera
2010-06-24, 15:04
Medlem
Var det här en visning öppen för allmänheten?

Hur fick ni reda på att den skulle äga rum och får man fråga varför ingenting blev sagt till oss andra här på forumet förrän först efteråt?
Citera
2010-06-24, 15:10
Medlem
timexs avatar
Ja, jag forsatte att på eftermiddagen vara nyfiken. Jag ville ha mer info och ville veta vad som skulle hända med Svalan. Ringde Till Fortifkationsverket, och hamnade till slut hos en som hette Michelle Tränefors, som skulle vara ansvarig för mölndal. Men han viste ingeting sade han och hänvisade mej till någon som var projectledare. Hamnade hos en kvinna som hette Malena Andersson ( chef avd:syd ) hon visste heller inget om någon visning igår, hon sa att det borde hon vetat något om. Så hon gav mej ett telefonnr till en som hette Angela Eriksson ( region:chef ) som heller inte visste något om nånn visning av svalan. Men hon skulle ta reda på det och ringa upp mej. Så hon fick mitt nr:, och efter 10 min så ringde hon upp mej. Var fortfarande mycket trevlig, men på ett konstigt kort sätt. Då sade hon att det är inte till salu utan att det planeras eventuellt nått nytt project. Då frågade jag Om det då fortfarande tillhör armen, Men fick igentligen inget rakt svar på det. SKUMT o hemlighets fullt....
Senast redigerad av timex 2010-06-24 kl. 15:37.
Citera
2010-06-24, 17:54
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Ytterst suspekt,
typ undvek hon frågan eller bara pratade hon bort det liksom?

Verkar ju i alla fall röra sig om något ägt av stat/komun osv osv,
o inte sålt till privatperson eller företag så att säga.
Citera
2010-06-24, 18:02
Medlem
timexs avatar
Varken ja eller nej, svara bara kort vidare på att det skulle vara något project.
Citera
2010-06-24, 19:01
Medlem
Dom är militärt skolade och då är standardsvar 1A = "Det kan jag inte svara på".

Om dom sedan inte vet eller om dom vet och inte får säga något kommer du aldrig att få reda på genom det svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in