2006-07-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders kofot
Jasså det visste jag inte... Några grannar brukar aldrig låsa dörren ,även om de själva inte är hemma, då kan jag alltså rent teoretiskt gå in och titta lite utan att riskera bli dömd för inbrott? Inte för att det är något behov jag har, bara en rolig tanke

Inbrott blir det väl inte, men däremot hemfridsbrott. Men skitsamma, det är offtopic.
Citera
2006-07-26, 01:03
Medlem
Jag har ju inte tänkt att knalla in i berget, utan i "grottan". Den kan ju knappast vara larmad, för då borde larmet gå där stup i kvarten, efter som djur o dylikt kommer lätt in där.
Citera
2006-07-26, 01:08
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Jag har ju inte tänkt att knalla in i berget, utan i "grottan". Den kan ju knappast vara larmad, för då borde larmet gå där stup i kvarten, efter som djur o dylikt kommer lätt in där.
Var ligger "grottan" ? Men om du tar dig igenom staketet och går in på framsidan, det finns en parkering vid sidan av infartsvägen. Du kan då inte passera vaktkuren ( som finns vid första inslaget i berget - Svalan) utan att du utlöser larmet.
Citera
2006-07-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Var ligger "grottan" ? Men om du tar dig igenom staketet och går in på framsidan, det finns en parkering vid sidan av infartsvägen. Du kan då inte passera vaktkuren ( som finns vid första inslaget i berget - Svalan) utan att du utlöser larmet.

Nä, "grottan" ligger inte på marknivå, utan mitt på berget. Jag kolla inte noga på det, men det var alltså ett hål rakt in o berget, såg inget för det var kolsvart där inne, och jag hade ingen lampa med mig. Mer än så vet jag inte.
Citera
2006-07-26, 01:19
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Nä, "grottan" ligger inte på marknivå, utan mitt på berget. Jag kolla inte noga på det, men det var alltså ett hål rakt in o berget, såg inget för det var kolsvart där inne, och jag hade ingen lampa med mig. Mer än så vet jag inte.
Tänk på att det är skyddsobjekt .
Citera
2006-07-26, 12:57
Medlem
Tror inte det är skyddsobjekt längre, iaf inga skyltar?
Citera
2006-07-26, 13:27
Medlem
joltmans avatar
Citat:
Inte på östersidan iaf

Suck.. jag brukar inte skriva i UE-forumet eftersom jag inte känner att jag har något att bidra med här men eftersom jag har en koppling till AMF4 och passerar in där titt som tätt så kan jag inte låta bli att kommentera nu.

AMF4 huvudingång är bevakad 24/7, de andra ingångarna är mig veterligen inte bevakade dygnet runt utan enbart dagtid. Det är folk ur samma vaktstyrka som rycker ut vid larm så det finns resurser att tillgå för att svara på larm utanför området. Var så säker. Sen är det som det har benämts tidigare ofta låtsas-rambo-typer som hamnar som MP. AMF4 folket är inget undantag, jag har själv råkat ut för dessa "hårda" typer inne på området. Jag kunde dock enkelt ta mig ur situationen genom att legitimera mig men jag skulle inte vilja stöta på dom i annat fall. Då dessa typer är tämligen intelligensbefriade.
Citera
2006-07-26, 13:29
Medlem
joltmans avatar
Citat:

Ok då tar vi det en gång till...
Som redan har nämts i tråden så är det följt möjligt att om IR-deckaren går av skicka en bild över radio-länk som granskas av någon VP i en LC, förslagsvis vid AMF4.
Citera
2006-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joltman
Ok då tar vi det en gång till...
Som redan har nämts i tråden så är det följt möjligt att om IR-deckaren går av skicka en bild över radio-länk som granskas av någon VP i en LC, förslagsvis vid AMF4.
Finns detta vid Axgatan?
Ligger grottan vid Axgatan?
Var ungefär bör man börja leta efter Ängårdens anl?
Dumt att bränna lyse på fel väg.
Citera
2006-07-27, 00:42
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Finns detta vid Axgatan?
Ligger grottan vid Axgatan?
Var ungefär bör man börja leta efter Ängårdens anl?
Dumt att bränna lyse på fel väg.
Du åker mot Bifrost och tar dig till Axgatan, innan du kommer fram till villaområdet i slutet av Axgatan så kommer du att ha ett område med odlingslotter på vänster sida. Då finner du infart + parkeringsyta på höger sida in i skogen. Följer du vägen ca 50 meter kommer du till en grind och stängsel. Genom grinden ser du vägen som fortsätter in på området + parkeringsplatser på vänstra sidan för dem som arbetade i berget. Du kommer även se vaktstugan som finns vid första inslaget i berget, den har IR-sensorer som larmar om någon passerar.
Citera
2006-07-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Du åker mot Bifrost och tar dig till Axgatan, innan du kommer fram till villaområdet i slutet av Axgatan så kommer du att ha ett område med odlingslotter på vänster sida. Då finner du infart + parkeringsyta på höger sida in i skogen. Följer du vägen ca 50 meter kommer du till en grind och stängsel. Genom grinden ser du vägen som fortsätter in på området + parkeringsplatser på vänstra sidan för dem som arbetade i berget. Du kommer även se vaktstugan som finns vid första inslaget i berget, den har IR-sensorer som larmar om någon passerar.
Jojo, den har jag sett men den vid Ängården?
Det är dj-igt trångt i Ängården och att köra runt där med bilen väcker misstankar.
Så vilken gata blir bäst att ta?
Citera
2006-07-28, 11:53
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jojo, den har jag sett men den vid Ängården?
Det är dj-igt trångt i Ängården och att köra runt där med bilen väcker misstankar.
Så vilken gata blir bäst att ta?
Det finns en parkering på Axgatan, vid miljöstationen vid villa området på slutet av vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in