2006-07-21, 15:06
Medlem
Dr.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McB
Redan gjort. Blankt nej. De ville/kunde inte ens berätta vad berget används till idag.

Tråkigt! Har även märkt att vägen upp till "Svalan" är bort-redigerad på eniro:s sattelitbilder, även den lilla mast som finns kvar på berget är "borta", riktigt dåligt gjort desutom.
Citera
2006-07-21, 15:14
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.West
Tråkigt! Har även märkt att vägen upp till "Svalan" är bort-redigerad på eniro:s sattelitbilder, även den lilla mast som finns kvar på berget är "borta", riktigt dåligt gjort desutom.

Jo, så har det ju varit ett tag. Ganska vanligt att anläggningar som är skyddsobjektklassade redigeras bort. Kolla t.ex. på både gamla och nya berget på Säve; båda är bortredigerade men har inte använts på åratal.
Citera
2006-07-21, 17:04
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.West

Det roliga är att för bara ett par månader sedan så gick flygfototo över till ren karta precis vid västerberget på hitta.se vid den största nedzoomningen. Men nu så är det retuscherat. Så det är en väldigt "ny" retuschering vilket är lite intressant med tanke på att berget inte vad jag vet haft någon "skarp" uppgift på de senaste åren. Men jag tycker om att dom sparat parkeringen och containern framför ingången

Citera
2006-07-21, 17:10
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Ja, ojdå, det är västerberget jag pratar om i Mölndal!

Men jag har aldrig sett en container framför ingången? Jag går in uppe på berget vid porten, som bara är av stängsel.

Finns det någon annan ingång?

/Sopparn
Citera
2006-07-21, 17:13
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Ja, ojdå, det är västerberget jag pratar om i Mölndal!

Men jag har aldrig sett en container framför ingången? Jag går in uppe på berget vid porten, som bara är av stängsel.

Finns det någon annan ingång?

/Sopparn

Oki. då förstår jag, du har tagit helt fel ingång. Ta den nedanför berget istället. Ring på klockan dom brukar bjuda in dig på kaffe i berget om du frågar snällt.
Citera
2006-07-21, 17:17
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Vart ligger den här ingången? Ligger den ungefär vid kyrkogården? På Axgatan cirka? I bifrost?

Ska dit. Om du inte vill säga i tråden kan du ju ta i PM.
Citera
2006-07-21, 18:16
Medlem
McBs avatar
Citat:
Vart ligger den här ingången? Ligger den ungefär vid kyrkogården? På Axgatan cirka? I bifrost?

Ska dit. Om du inte vill säga i tråden kan du ju ta i PM.

På Axgatan, ja. Där är huvudinfarten till området. Vad mig anbelangar får du gå in hur mycket du vill, men MP som bevakar stället kan ha en avvikande åsikt.
Citera
2006-07-21, 19:30
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Är det en bemannad postering där? Eller är det typ ett larm som går så de kommer dit eller hur är det?
Citera
2006-07-21, 19:35
Medlem
Citat:
Är det en bemannad postering där? Eller är det typ ett larm som går så de kommer dit eller hur är det?

Det har börjat användas övervakning i form av vanliga mobiltelefoner som skickar bilder när någon passerar framför dom.

Kika efter kameror i träden eller på byggnader, fågelholkar på "ovanliga" ställen kan innehålla en liten mobiltelefon som skvallrar när du dansar framför den....
Citera
2006-07-21, 19:45
Medlem
När jag var där, så var det en lampa som lös på ett elhus. När jag gick för bi den så slockna den, och senare tändes den. Jag gick för bi igen, och den släktes. Så visst är stället säkert buggat. Det jag undrar över är mer den "grottan" som finns mitt på berget. Det satt ingen dörr eller något, det enda jag kunde se där inne var en NÖDUTGÅNGsskylt. Men det hade varit roligt att inspektera där inne. Någon funktion måste den ha haft?
Citera
2006-07-21, 19:49
Medlem
McBs avatar
Citat:

Nu har förvisso Griffin redan gett dig ett uttömmande svar, men utöver det tror jag inte att vi här skall diskutera MPs rutiner och på vilket sätt de sköter bevakningen av Svalan och liknande anläggningar.
Citera
2006-07-21, 19:51
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Det jag undrar över är mer den "grottan" som finns mitt på berget. Det satt ingen dörr eller något, det enda jag kunde se där inne var en NÖDUTGÅNGsskylt. Men det hade varit roligt att inspektera där inne. Någon funktion måste den ha haft?

Ingen dörr? Var finns denna ingång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in