2007-01-29, 21:34
Medlem
Definition på "förbenat lång bort"

Om du skulle ge en siffra på "inte så förbenat långt bort" hur många km skulle det bli? De flesta berganläggningars konstruktioner är sekretessbelagda. Där av att man rensar dem och gjuter igen dem för att det skall vara svårare att dokumentera anläggningar och där av dra slutsattser om andra anläggningar.
Nämnda anläggning är unik i en mängd avseende.
Vart vill du komma?

Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Eligt en som jobbade i ett likadant bergrum på ett annat ställeinte så förbenat långt bort. När de var klara där skulle de ta itu med Mölndal.
Kan som sagt ändå innehålla allt väsentligt från förr.
Du vet att själva bunkerkonstruktionen i sig är hemlig.
Men vad trött jag blir på detta för jag har skrivit detta tidigare i tråden. Det är en enda rungång på allt. Nu döskallar kommer till och sällar sig till de tidigare som inte heller kollade tråden från början.Så går det runt och runt och......
Har jag fel så bevisa det så vi kommer nånstans.
Citera
2007-01-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Om du skulle ge en siffra på "inte så förbenat långt bort" hur många km skulle det bli? De flesta berganläggningars konstruktioner är sekretessbelagda. Där av att man rensar dem och gjuter igen dem för att det skall vara svårare att dokumentera anläggningar och där av dra slutsattser om andra anläggningar.
Nämnda anläggning är unik i en mängd avseende.
Vart vill du komma?
Rensar= miljökrav
Gjuter igen= dels konstruktion men oftast säkerhetsansvar. Tänk om nån skulle skada sig i ett Sverige där personligt ansvar är bortsopat sen länge.
Dokumentera anläggningar = finns väl inget som inte de, som vill och har resurser, inte vet.
Var jag vill komma= meningslöst att älta samma sak i denna tråd om och om igen.
Som sagt, ta dig in och dokumentera så kan du visa att jag har fel.
Citera
2007-01-29, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
Och jag antar att du brukar spraya knockout-spray efter dig också?
Är du kustjägare?

Nej, självfallet inte. Jag menar bara att man kan gömma sig för det mänskliga ögat, och finta hundar med peppar. Därför menar jag på att det kanske inte är helt omöjligt, i teorin, att komma in i Svalan.
Citera
2007-01-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatis
Nej, självfallet inte. Jag menar bara att man kan gömma sig för det mänskliga ögat, och finta hundar med peppar. Därför menar jag på att det kanske inte är helt omöjligt, i teorin, att komma in i Svalan.

haha ni e för sköna..slappna av lite va

å du glöm det där med pepparn funkar inte

haha unbelieveble
Citera
2007-01-30, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
haha ni e för sköna..slappna av lite va

å du glöm det där med pepparn funkar inte

haha unbelieveble

Har du hund själv? Har du någonsin provat att lägga peppar för att avleda en hund? Jag har provat många gånger, dock inte för att jag haft hundar efter mig men för att se om det fungerar, och det gör det! Prova själv.
Citera
2007-01-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatis
Har du hund själv? Har du någonsin provat att lägga peppar för att avleda en hund? Jag har provat många gånger, dock inte för att jag haft hundar efter mig men för att se om det fungerar, och det gör det! Prova själv.

fd hundförare..å ge dig det funkar INTE kanske på en familjehund haha
Citera
2007-02-01, 00:39
Medlem
Det är en rejäl skillnad på en hemmatränad golden som kanske klarar att som bäst leta upp lite svamp mot militärens och polisens spårhundar.
Var ingen hundförare men man hade dom efter sig lite då och då. Hade väl nån utbildning i anti-hund tjänst också tror jag. Så länge du inte är något fetto så borde du kunna löpa ifrån efterföljande.
Citera
2007-02-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Håller med flashbackposter, var ingen hundförare men man hade dom efter sig lite då och då. Hade väl nån utbildning i anti-hund tjänst också tror jag. Så länge du inte är något fetto så borde du kunna löpa ifrån efterföljande.
sorry har oxo anti-hund utb å det e svårt att lura dom. tänker inte lära ut det här dock. men googla på det om ni är nyfikna eller pm:a så kan jag förklara hur man gör
Citera
2007-02-01, 01:45
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Så länge du inte är något fetto så borde du kunna löpa ifrån efterföljande.

Det finns en forumsdel här på flashback där man kan diskutera hundar och andra husdjur.

Men om även jag ska gå OT så springer du inte ifrån en hund hur som helst.

Och peppar? Tja, inom en begränsad radie möjligtvis. Problemet är bara att när en hund tappar spår provar den på nytt tills den får spårupptagning igen. Ska du maskera ett helt spår går det åt en del peppar.

Ursäkta mod för mitt lilla offtopic.
Citera
2007-02-01, 11:21
Medlem
ischs avatar
Släpp hundsnackaet och kom tillbaka till topic tack.
Citera
2007-02-17, 20:24
Medlem
Kan detta vara anledningen till viss militär verksamhet och fortsatt SO?

"MKV fanns kvar i berget till 1981. 1981 blev MKV/KA 4 en myndighet med krigsstabsplats i Västerberget(Mölndal)."
Citera
2007-02-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Kan detta vara anledningen till viss militär verksamhet och fortsatt SO?

"MKV fanns kvar i berget till 1981. 1981 blev MKV/KA 4 en myndighet med krigsstabsplats i Västerberget(Mölndal)."

berget vid KA4 AMF4 heter väl västerberget oxo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in