2010-06-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Kommer precis därifrån och knallade upp över fyllmassorna.
Kunde konstatera att en del har hänt.
Inga skyltar, överbyggnaden av näst sista inslaget rivet plus en del annat.
Vakten står kvar.
Det verkar som om man vill dölja inslagen uppe vid vändplanen genom att tippa runt utmed kanten.

950, ingen modell.

En ganska ny bulbkamera sitter på hörnan vaktkuren dock är baksidan i gaska dåligt skick.
Alla överbyggnader och maskeringsnät ä borta. Sista inslaget kunde man vandra in genom en upplyst tunnel med taklampor och ett vitt streck i mitten sen passerade man gasfilter en massa dörrar, ramper och annat kul. Skulle haft med mig en riktig kamera nu har de väl stängt till igen
Citera
2010-06-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Sluta jiddra börja trolla..

tråkig inställning du har att du har nån sorts ensamrätt på allt som har me svalan å göra?

din halvtaskiga w2svalan.se gör ju ingen glad direkt. lägg upp bilder själv istf att gnälla

Snacka om troll
Citera
2010-06-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
En ganska ny bulbkamera sitter på hörnan vaktkuren dock är baksidan i gaska dåligt skick.
Alla överbyggnader och maskeringsnät ä borta. Sista inslaget kunde man vandra in genom en upplyst tunnel med taklampor och ett vitt streck i mitten sen passerade man gasfilter en massa dörrar, ramper och annat kul. Skulle haft med mig en riktig kamera nu har de väl stängt till igen

Bulbkamera va något nytt...

Sök på dome istället..
http://www.axis.com/products/video/camera/fixed_domes/index.htm
Citera
2010-06-09, 21:58
Medlem
Citat:
tråkig inställning du har att du har nån sorts ensamrätt på allt som har me svalan å göra?

din halvtaskiga w2svalan.se gör ju ingen glad direkt. lägg upp bilder själv istf att gnälla

Snacka om troll
Det finns ju en anledning till att det inte finns några sidor/bilder kvar på den sidan. Till skillnad mot dig så har jag ju iallafall haft upp närmare 100 bilder från den platsen.

Postar iallafall inga skitlänkar som inte fungerar...
Citera
2010-06-09, 22:17
Medlem
De tog bort bilden från länken hur som helst kan du inte provocera mig och posta varken bild eller filmer förän de är redigerade och jag hittat ett säkert sätt att länka upp dem på.
Citera
2010-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
De tog bort bilden från länken hur som helst kan du inte provocera mig och posta varken bild eller filmer förän de är redigerade och jag hittat ett säkert sätt att länka upp dem på.

Gott att smurfgrodan har hittat tillbaka till oss...
Citera
2010-06-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Gott att smurfgrodan har hittat tillbaka till oss...

du kan ju lägga upp någon av dina påstådda 100 bilder men se det gör du inte....

snacka går ju som sagt..
Citera
2010-06-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.West
Tråkigt! Har även märkt att vägen upp till "Svalan" är bort-redigerad på eniro:s sattelitbilder, även den lilla mast som finns kvar på berget är "borta", riktigt dåligt gjort desutom.

Man ser fortfarande masten på "utsikt" läget på eniro
Citera
2010-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
du kan ju lägga upp någon av dina påstådda 100 bilder men se det gör du inte....

snacka går ju som sagt..

Haha...

Jag lägger upp mina 100 bilder om du lägger upp en enda bild som du själv har tagit innanför stötvågsgränsen (då inte en bild genom en glugg eller motsvarande). Är du rädd för att lägga upp den själv för att bli spårad av dom onda så mailar du den till mig så skall jag bjussa på webhosting för den bilden.
Citera
2010-06-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Kanske innehöll köpekontraktet ett sekretessförbehåll, därav utebliven visning.

Ja nu verkar alla sånna möjligheter vara bortblåsta, tur man fick en titt innan
Citera
2010-06-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themangan
Så nu har vi varit & kollat lite närmare på berget. Det finns endast vad jag kunde se 1st skyddsobjektskylt runt staketet och den är utav den gamla runda typen. Det finns även en SO skylt vid en av grindarna som ligger på västra sidan nere vid bergets fot. Det finns massor av stora hål i staketet samt att nätet på ett antal grindar är helt borta dvs bara att knalla rakt in. Nödutgången på toppen är faktiskt öppen fram till stötvågsluckan, fantastiskt känsla att gå in & kolla där. Vad det gäller vaktstugan så finns där en inpassering till berget genom en snurrgrind,den ser inte ut att ha varit i bruk på väldigt länge. 1st container finns med en massa "bröte" finns vid vaktstugan. Vad det gäller larm så märkte inte vi av något speciellt det finns däremot 1st övervakningskamera på själva vaktstugan. Vidare finns det 2st nätmaskerade ingångar och en stor huvudport som är lite uppriven så man kan lysa in å kika. Vid ingången längs till väster är det ett mäktigt vinddrag så det tom blåser i håret, här kan man se en lååååång gång rakt in i berget.
Det är en mäktig känsla att se denna gamla anläggning som nu har spelat ut sin roll. Anläggningen användes sista gången 1997. Och för er som undrar hur det ser ut inne i Svalan kan jag rekommendera den här länken som avslöjar det mesta om berget
www.fht.nu/7/37/var/dfolderid/10/did/817

Den länken ledde till en massa intressanta dokument!

Här kan ni få en bra uppfattning om hur det ser ut/såg ut där inne

http://www.fht.nu/7/37/var/dfolderID/dID/dID/877
Senast redigerad av flashbackposter 2010-06-09 kl. 23:18.
Citera
2010-06-10, 06:41
Medlem
Citat:
Den länken ledde till en massa intressanta dokument!

Här kan ni få en bra uppfattning om hur det ser ut/såg ut där inne

http://www.fht.nu/7/37/var/dfolderID/dID/dID/877

Smurfis, var är bilden som jag skall lägga upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in