Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-04, 13:50
  #1381
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Här har du 2 källor(efter en snabb googling) som säger det precis motsatta. Så jag förstår om du inte hittar nåt som stöder din tes
https://www.gp.se/debatt/polisen-har...gen-1.19583630
https://www.smp.se/debatt/hardare-st...nte-losningen/

Det där inga källor, det där är debatt artiklar. Kommunist propaganda?
Citera
2020-05-04, 13:52
  #1382
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Han har blivit straffad och han är inte farlig längre

Det vet man inte. Men familjerna som fick ser sina döttrar mördaren hade fått mer upprättelse om Flinken hade fått 50 år till på straffet. Hårdare straff ge ett tryggare samhälle.
Citera
2020-05-04, 13:57
  #1383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Här har du 2 källor(efter en snabb googling) som säger det precis motsatta. Så jag förstår om du inte hittar nåt som stöder din tes
https://www.gp.se/debatt/polisen-har...gen-1.19583630
https://www.smp.se/debatt/hardare-st...nte-losningen/
det här är rätt intressant särskilt om man bedömer hur sitvation ser ut i dag i Malmö och hur våldsvågen sprider sig norr ut ..
Citera
2020-05-06, 09:39
  #1384
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Vad är det som säger att han inte plötsligt pga något som triggar honom att göra nytt allvarligt brott ?

Låt oss införa ett helt nytt tänk när det gäller att döma/släppa grova brottslingar.
Om en grov brottsling släpps ut från fängelse eller psyk pch begår nytt brott då skall samtliga som varit inblandade i beslutet bli dömda för detta brott.
Detta skulle verkligen ställa frågan på sin spets och jag garanterar att inga fler brott kommer att begås av grova brottslingar för de blur inte utsläppta.

Är väl ingenting som säger det, men det är en rätt grundläggande princip att man inte spärrar in folk för att dom eventuellt någon gång i framtiden skulle kunna begå ett brott. Flink satt sen faktiskt i fängelset och fick fortlöpande utvärdering vilken visade på mycket liten chans att återfalla. Enda undantaget är om nån är så pass psykiskt sjuk att dom spärras in på institution men då brukar dom ha ganska bristande koll på verkligheten.

Notera - jag anser att Flink borde vara inspärrad till han dör. Det är straffvärdet på 7 mord. Men nu har vi systemet vi har. Och jag får nog säga att ska man följa det så tror jag att det finns få fångar som har en bättre chans än Flink att aldrig återfalla i brottslighet efter att de släppts/fått tidsbestämt pga gott uppförande.

Förutom att den avslutande ide nog kan vara bland det dummaste jag läst på FB under 20 år - så det vill inte säga lite - så brukar vi inte döma folk för brott dom inte har haft någon aktiv del eller kännedom om. Lika lite som du döms som ansvarig om någon snor din bil och sen kör ihjäl någon med den. Enligt din princip så är du skyldig, du kunde ju ha förvarat bilen säkrare...
Citera
2020-05-06, 15:57
  #1385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Är väl ingenting som säger det, men det är en rätt grundläggande princip att man inte spärrar in folk för att dom eventuellt någon gång i framtiden skulle kunna begå ett brott. Flink satt sen faktiskt i fängelset och fick fortlöpande utvärdering vilken visade på mycket liten chans att återfalla. Enda undantaget är om nån är så pass psykiskt sjuk att dom spärras in på institution men då brukar dom ha ganska bristande koll på verkligheten.

Notera - jag anser att Flink borde vara inspärrad till han dör. Det är straffvärdet på 7 mord. Men nu har vi systemet vi har. Och jag får nog säga att ska man följa det så tror jag att det finns få fångar som har en bättre chans än Flink att aldrig återfalla i brottslighet efter att de släppts/fått tidsbestämt pga gott uppförande.

Förutom att den avslutande ide nog kan vara bland det dummaste jag läst på FB under 20 år - så det vill inte säga lite - så brukar vi inte döma folk för brott dom inte har haft någon aktiv del eller kännedom om. Lika lite som du döms som ansvarig om någon snor din bil och sen kör ihjäl någon med den. Enligt din princip så är du skyldig, du kunde ju ha förvarat bilen säkrare...

Det var säkert ingen i hans omgivning som trodde att han skulle ta AK4 an och meja ner oskyldiga då
så vad är det som säger att det inte kan hända igen.

OM det skulle hända igen, hur bedöms den gärningen då ?

Ok, vi har ett rättsväsende som inte dömer till 100 år i fängelse
MEN
låt oss då döma till "lämpligt antal år" och när den rättsinstans som avgör om det inte är någon risk att nytt brott begås beslutar att släppa ut vederbörande då tar de också gemensamt på sig ansvaret och vid eventuellt senare brott döms de till samma straff för medhjälp.
Det vore väl shysst mot alla, även brottsoffren.
Citera
2020-05-07, 11:58
  #1386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det där inga källor, det där är debatt artiklar. Kommunist propaganda?
Jamen din äckliga pissluffarrasist. Dom sitter väl inte och hittar på från intet. Visa en källa som styrker din tes.
Citera
2020-05-07, 12:32
  #1387
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Jamen din äckliga pissluffarrasist. Dom sitter väl inte och hittar på från intet. Visa en källa som styrker din tes.

Du kan inte använda en debattartikel som källa. Subjektiva åsikter. Det är som länkar till Expo / ETC direkt, mamman av all fejk news på internet. Idag vet vi att hade man låst in Mattias Flink i 30 år , så hade vi fått ett tryggare samhälle.

Snart skall stureplan mördarna ut och mörda ingen, eftersom Sverige inte klara av låsa in kriminella på äkta livstid. En skam för Svenska folket.
Citera
2020-05-07, 14:28
  #1388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Du kan inte använda en debattartikel som källa. Subjektiva åsikter. Det är som länkar till Expo / ETC direkt, mamman av all fejk news på internet. Idag vet vi att hade man låst in Mattias Flink i 30 år , så hade vi fått ett tryggare samhälle.

Snart skall stureplan mördarna ut och mörda ingen, eftersom Sverige inte klara av åsa in kriminella på äkta livstid. En skam för Svenska folket.
Men visa en källa som bevisar det du säger utan att säga "idag vet vi".
Och inte är det mindre roande när du i din spåkula sett att Stureplansmördarna(varav det bara är en som fortfarande sitter) "skall ut och mörda igen. Dock! Skall jag säga att innan Malexander, när det var mer frigång och kriminalvården faktiskt var mer vårdande, så finns det solklart data att det var bättre än hårdare straff.
Citera
2020-05-07, 16:41
  #1389
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Men visa en källa som bevisar det du säger utan att säga "idag vet vi".
Och inte är det mindre roande när du i din spåkula sett att Stureplansmördarna(varav det bara är en som fortfarande sitter) "skall ut och mörda igen. Dock! Skall jag säga att innan Malexander, när det var mer frigång och kriminalvården faktiskt var mer vårdande, så finns det solklart data att det var bättre än hårdare straff.

Man vet idag att den här gruppen av kriminella skall sitta livet ut i fängelse. Se på svartbrandt.
Citera
2020-05-07, 16:56
  #1390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Man vet idag att den här gruppen av kriminella skall sitta livet ut i fängelse. Se på svartbrandt.
Den här gruppen? Jag antar att du menar återfallsbrytare då du nämner Svartenbrandt?
Menar du att Flink är en återfallsbrytare är du ju verkligen ute och seglar...
Citera
2020-05-12, 18:13
  #1391
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du tycker inte brottsoffren och deras familjer skall få upprättelse? Fy fan, vilken vidrig värdegrund.

Din så kallade "värdegrund" leder i praktiken till fler mord. Är det bättre anser du?
Citera
2020-07-28, 22:06
  #1392
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Vad heter Flink idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback