Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-29, 22:21
  #1393
Medlem
Någon som vet hur det går för honom? Vänstern vill ju gärna att det ska gå hur bra som helst för denna fina kille, och att alla som hamnar i psykos har ihjäl 7 personer. Fann han gud innan han blev mördare, eller var det under tiden på anstalt?
Citera
2020-08-16, 08:23
  #1394
Medlem
Han har suttit sitt straff och uppenbarligen inte begått nya brott. Så varför inte lämna honom ifred?
Citera
2020-08-29, 15:45
  #1395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Han har blivit straffad och han är inte farlig längre


+ att de som styr+ställer,anser att han blir bättre för samh om han jobbar+gör rätt för sig istället för att sitta fängsl+kosta typ 1 milj kr om året el ännu mer.

Jag tyck oxå att han kom väld lindr undan för
7 mord med 20 år, Ausonius mörd ju bara 1 och har om 2 år suttit hela 30 år. Igt absol igt tyd på att han kommer ut innan dess, men anses ju vara mkt mer benäg att återfalla jfrt med Flink som ju inte har ngt krim-id alls,igt missbruk el umgänge med grova brotts på kåken------inte ens ngn tatuering !

Karln har ju inte varit inbl i ngt större bråk el ngt likn på anstalten. I samband med att han frigavs+ny identitet lovade han att aldr mer bruka Alko el andra droger,håller det löft så finns knappt möjligh för återfall !
__________________
Senast redigerad av deakpeasley 2020-08-29 kl. 15:55.
Citera
2020-08-29, 17:22
  #1396
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Okej-jobbar han i nån skog nånstans? Nån som vet?
Citera
2020-09-03, 10:40
  #1397
Medlem
Det är lagen som man får följa och den gav honom 20 år. Han har varit fri nu i några år och har ej begått nya brott.
Citera
2020-09-03, 19:05
  #1398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Han har suttit sitt straff och uppenbarligen inte begått nya brott. Så varför inte lämna honom ifred?

Korrekt så. Håller med.
Citera
2020-09-12, 14:40
  #1399
Medlem
MikaelHolmbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Han har suttit sitt straff och uppenbarligen inte begått nya brott. Så varför inte lämna honom ifred?


Säg det till dom anhöriga, tänk på dom 7 som ligger under jord!

Han har blivit "snäll" o "en bättre människa" "rannsakat sig själv i fängelset" ?
Vad bra för honom då, då kan han leva sitt misslyckade liv i harmoni i sin cell då.

Har man mördat 7 personer så ska man aldrig någonsin släppas ut igen, inga permissioner & inga besök förutom bakom ett glas.

Ett miserabelt liv i en cell, då han har förbrukat sin rätt att leva, och han om någon är ett praktexempel där dödsstraff vore det enda rimliga: 7 mord & garanterat den skyldige, så inga tveksamheter.

Han är en fitta och ni som skyddar honom är små äckliga fittor med!
Citera
2020-09-12, 15:43
  #1400
Medlem
Läste nånstans att han betalat alla skadestånd som han var skyldig, någon som vet hur mycket han var skyldig egentligen?
Citera
2020-09-12, 15:47
  #1401
Avstängd
Supa kan han väl göra - det var ju dam(er) som var problemet så det borde ha
blivit schnabelkapning o bortkarvning av ztenarna för att få komma ut
Citera
2020-09-12, 17:42
  #1402
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Läste nånstans att han betalat alla skadestånd som han var skyldig, någon som vet hur mycket han var skyldig egentligen?

Hur skulle det gått till egentligen? Han har ju knappt haft någon inkomst sittandes i fängelse.

Men kanske han ärvde mycket av sina föräldrar? Om de är döda vet jag inte...
Citera
2020-09-13, 14:21
  #1403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur skulle det gått till egentligen? Han har ju knappt haft någon inkomst sittandes i fängelse.

Men kanske han ärvde mycket av sina föräldrar? Om de är döda vet jag inte...

Här läste jag det och hade jag läst lite mer ordentligt hade jag inte behövt ställa frågan för summan står där, 1,7 mille

https://www.expressen.se/kronikorer/...-skadestanden/
Citera
2020-09-13, 14:54
  #1404
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Här läste jag det och hade jag läst lite mer ordentligt hade jag inte behövt ställa frågan för summan står där, 1,7 mille

https://www.expressen.se/kronikorer/...-skadestanden/

Där ser man! Han hade betalat hela skulden 2017. Det var starkt jobbat för en som suttit i fängelse så länge. Han släpptes 2014 och kan inte hunnit jobba ihop så mycket på 3 år. Han lär knappast lyckats skaffa sig ett högbetalt jobb.

Vad tror ni om min teori att han fått ärva pengar? Lever hans föräldrar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback