2022-10-10, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Partiernas inställning till detta med "öppna våra hjärtan"-Fredde i spetsen, kom efter valet. Sedan kom ett nytt val, där oppositionen (de rödgröna) vann. Och då började det en mer restriktiv asylpolitik, under deras mandatperiod.

För det förta är jag som sagt var inte en mytoman.
För det andra så har vi redan olika åsikter om honom: du anser honom vara en landsförrädare. Jg anser honom inte vara en landsförrädare.
Nej, men skit i att skriva till honom då. Din förlust.

Nu ljuger du igen, Reinfeldt höll detta tal innan valet och fick medhåll från samtliga inom 7K som folket sedan röstade på. Reinfeldt fick inte ens chansen att bedriva sin vansinniga politik eftersom sossarna vann och genomdrev den. Du är en mytoman.
"Jag vädjar till det svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan för att se människor i stark stress med hot för det egna livet, som flyr mot Europa, flyr mot frihet, flyr mot bättre förhållanden." - Så lät det när Fredrik Reinfeldt höll sitt sommartal från den nationella valupptakten den 17 augusti 2014. Ett tal om ökad tolerans och frihet i Sverige.

https://nyheter24.se/debatt/798010-det-ar-dags-nu-nu-maste-vi-oppna-vara-hjartan
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-10 kl. 02:56.
Citera
2022-10-10, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nu ljuger du igen, Reinfeldt höll detta tal innan valet och fick medhåll från samtliga inom 7K som folket sedan röstade på. Reinfeldt fick inte ens chansen att bedriva sin vansinniga politik eftersom sossarna vann och genomdrev den. Du är en mytoman.
"Jag vädjar till det svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan för att se människor i stark stress med hot för det egna livet, som flyr mot Europa, flyr mot frihet, flyr mot bättre förhållanden." - Så lät det när Fredrik Reinfeldt höll sitt sommartal från den nationella valupptakten den 17 augusti 2014. Ett tal om ökad tolerans och frihet i Sverige.

https://nyheter24.se/debatt/798010-det-ar-dags-nu-nu-maste-vi-oppna-vara-hjartan

Partiernas inställning till detta kom efter valet 2010. Och då var "öppna våra hjärtan"-Fredde redan vald. Kort därefter blev det ny regering. Hur vore det om du läser mina inlägg ordentligt och fattar vilka val jag syftar på? Du borde ha begripit vilka val jag har syftat på, då jag upprepade gånger har skrivit att Fredde sa det där efter att han blivit vald (dvs. efter 2010). Och sedan kom det en ny sosse-ledd regering 2014. Och stramade åt asylpolitiken och hade kontroller vid danska gränsen etc.

Tror du att folk som röstade 2010 var synska?
Tror du att folk som röstade 2010 visste hur det skulle se ut år 2022?
Ja, vissa anade: SD och SDs anhängare. Men övriga makthavare baktalade SD. Vissa makthavare ville inte ens vistas i samma rum som SD. Men du anser alltså att makthavare och de som skjuter inte har något ansvar för situationen alls? Du får nog börja tänka om lite. Och börja förstå att om folk inte märker av problem med migrationen, så kommer folk rösta på partier som står bakom deras hjärtefrågor.

Dvs.:
De som röstar rött, röstar så för välfärden.
De som röstar blått, gör så för skattesänkningar och hårda tag mot kriminalitet.
De som röstar grönt, gör det för miljön.
De som röstar gult, gör det för hård migrationspolitik och hård politik i liknande frågor.

Dvs.: folk har oftast en eller två hjärtefrågor. Är välfärden hjärtefrågan, så kommer man rösta rött.

När problemen började komma var sossarna inte sena med att ändra uppfattning i migrationsfrågan. Därefter kom några av högerpartierna. Men detta är en process som har tagit några år för makthavarna. Ändå tänker du att den skulle ha gått fortare för väljarna. Så pass fort så att väljare överger partier som står för deras hjärtefrågor för att rösta SD istället. Big new for you: så fungerar det icke!

Makthavarna måste se problemen. Anpassa sin politik därefter och se om folket följer med vid nästa val. SÅ har sossarna gjort i både migrationsfrågan och i NATO-frågan. Så gjorde även Fredde i "öppna era hjärtan"-frågan. Oväntad politik kan ske efter val. Oväntad politik som inte folket har valt. Och fortsatt: folk röstar på sina hjärtefrågor.

Din hjärtefråga är migration. Så hur stort klimathotet än är, så kommer du inte rösta på C eller MP. Så varför i helvete begär du av de som tex. har välfärden som hjärtefråga, att de ska rösta på SD? Annars kallar du dem för landsförrädare som förtjänar att torteras och våldtas i krig. Det är som om miljönissarna skulle säga att du är en miljö-förrädare som inte röstar på C eller MP och därför förtjänar du att eldas upp i vånda och smärtor av horribla klimatförändringar.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-10 kl. 03:37.
Citera
2022-10-10, 03:38
Medlem
Citat:
Partiernas inställning till detta kom efter valet 2014.

Du fick nyss källa på att talet hölls 1 månad innan valet och alla inom 7K höll med. Du kan inte hitta ett parti inom 7K som opponerade sig mot detta. Du är en mytoman.
Citera
2022-10-10, 03:52
Medlem
Citat:
Du fick nyss källa på att talet hölls 1 månad innan valet och alla inom 7K höll med. Du kan inte hitta ett parti inom 7K som opponerade sig mot detta. Du är en mytoman.

Du märkte kanske inte att jag ändrade det till år 2010? Freddes regering valdes 2010. Och partiernas inställning var under den mandatperioden att "öppna era hjärtan". Flertalet folk höll då med. För att efter valet 2014 märka att "detta går inte". Och då drog sossarna i handbromsen. Lägg av att kalla mig mytoman. Skrev fel årtal bara, mänskliga faktorn.

Hade makthavarna skött sina kort rätt mellan 2010-2015, så hade saker sett annorlunda ut nu. Helst ännu tidigare. Ställt hårda krav på dem som kommer hit att lära sig språket, komma ut i arbete eller studier och rätta sig efter våra lagar, innan det ens blir tal om eventuellt medborgarskap. Och även fört en restriktiv migrationspolitik, så att vi hade hunnit integrera folk. Ja, då hade inte situationen sett ut som den gör idag. Men makthavarna ville förmodligen fånga upp några PK-poäng.

Som sagt: det finns ett klimathot. Kommer du rösta på MP eller C pga. detta?
Nej, det kommer du inte göra. För din hjärtefråga är densamma som SD har.
Kan du då ha lite insikt i varför folk som har välfärden som hjärtefråga, röstar rött? Eller de som har skattesänkningar som hjärtefråga röstar blått? Eller de som har miljön som hjärtefråga röstar grönt? De gör det av samma anledning som du röstar på SD. Men oavsett hur de röstar så måste de kunna lita på att makthavarna, oavsett partitillhörighet inte bedriver en oansvarig migrations och integrationspolitik. Förstått? Och du måste kunna rösta på SD och veta att inte SD tar hela svenska folket i fördärvet genom att fatta beslut om att kärnavfall ska läggas ut i hav och mark, helt öppet.

Det finns inga landsförrädare i detta land. Iaf. inte beroende på hur de röstar. Däremot finns det de som skriver att de skulle "sabotera för Sverige" i händelse av anfallskrig mot Sverige. Dessa är riktiga landsförrädare!
Citera
2022-10-10, 03:56
Medlem
Citat:
Du märkte kanske inte att jag ändrade det till år 2010? Freddes regering valdes 2010. Och partiernas inställning var under den mandatperioden att "öppna era hjärtan". Flertalet folk höll då med. För att efter valet 2014 märka att "detta går inte". Och då drog sossarna i handbromsen. Lägg av att kalla mig mytoman. Skrev fel årtal bara, mänskliga faktorn.

Hur kan du leva med dig själv när du måste ljuga på detta sätt konstant?
Talet hölls i augusti 2014 en månad innan valet som sossarna vann.
Sossarna drog inte i någon handbroms, istället hade vi massiv invandring under deras styre.

Du är en mytoman.
Citera
2022-10-10, 04:01
Medlem
Free12s avatar
Klart som fan det är!

Löjligt att ens diskutera! Män försvarar kvinnor och barn för att dom behöver skyddas.!

Dom som säger att dom inte skulle göra det skulle inte heller kunna göra det.
Citera
2022-10-10, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Klart som fan det är!

Löjligt att ens diskutera! Män försvarar kvinnor och barn för att dom behöver skyddas.!

Dom som säger att dom inte skulle göra det skulle inte heller kunna göra det.

Kan de inte försvara sig själva, tror du inte på jämställdhet?
Är kvinnor försvarslösa våp?
Citera
2022-10-10, 04:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kan de inte försvara sig själva, tror du inte på jämställdhet?
Är kvinnor försvarslösa våp?
Ett antal kan det nog. Jag tror på jämställdhet, men det har inget med detta att göra. Män är mer lämpade för att kriga än kvinnor PUNKT.
Citera
2022-10-10, 04:09
Medlem
Citat:
Ett antal kan det nog. Jag tror på jämställdhet, men det har inget med detta att göra. Män är mer lämpade för att kriga än kvinnor PUNKT.

Varför är män mer lämpade för det menar du, är kvinnor underlägsna?
Citera
2022-10-10, 04:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Varför är män mer lämpade för det menar du, är kvinnor underlägsna?
Varför är kvinnor sämre på fotboll?
Citera
2022-10-10, 04:11
Medlem
Citat:
Varför är kvinnor sämre på fotboll?

Hade du inga svar på mina frågor?
Citera
2022-10-10, 04:12
Medlem
Free12s avatar