2022-10-07, 07:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vi har ju jämlikhet och då får de väl försvara sig själva.

Ja. Totalförsvarsplikten gäller alla mellan 16-70..
Citera
2022-10-07, 07:40
Medlem
löls avatar
Jag tänker inte försvara de som smutskastat SD och valt att vända kinden till de problem som uppståt de senaste 25 åren.

Personligen hoppas jag på en tribunal där vi straffar de ansvariga på något sätt.

Att jobba mot Sveriges bästa och inte för Sveriges bästa. Borde vara förräderi.
Citera
2022-10-07, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag tänker inte försvara de som smutskastat SD och valt att vända kinden till de problem som uppståt de senaste 25 åren.

Personligen hoppas jag på en tribunal där vi straffar de ansvariga på något sätt.

Att jobba mot Sveriges bästa och inte för Sveriges bästa. Borde vara förräderi.

Och du tänker att det är för Sveriges bästa att inte försvara landet om det blir krig?
Citera
2022-10-07, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är bara ditt önsketänkande. Såvitt jag vet är Sveriges regering svensk och bildas utefter hur svenskarna har röstat. Inte efter vilken främmande fientlig makt som kräver att få den.

Ingen utom du har sagt något annat.

Självklart ska Putin och de övriga ryssarna tas emot med öppna armar utan misstankar om att de ska ta över landet som du ogrundat sprider.
Citera
2022-10-07, 07:46
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och du tänker att det är för Sveriges bästa att inte försvara landet om det blir krig?

Min kropp och själ vill inte försvara en stor del av befolkningen iaf.

I praktiken går det nog inte 😑😬
Citera
2022-10-07, 07:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Min kropp och själ vill inte försvara en stor del av befolkningen iaf.

I praktiken går det nog inte 😑😬

Handlar nog mer om din brist på ryggrad än nåt annat.

"Det går nog inte"....
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-07 kl. 07:51.
Citera
2022-10-07, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ingen utom du har sagt något annat.

Självklart ska Putin och de övriga ryssarna tas emot med öppna armar utan misstankar om att de ska ta över landet som du ogrundat sprider.
Eftersom du verkar vara oerhört trögfattad så säger jag för trehundrade gången att det är inte mot att Putin söker uppehållstillstånd för att läsa svenska ett år som vi ska försvara oss emot. Det är situationen som den i Ukraina vi ska försvara oss emot.

Men du har tydligen oerhört svårt för det där konceptet med varför länder har ett försvar över huvud taget.
Citera
2022-10-07, 07:51
Medlem
MillivaBillis avatar
Frågan är ju högst ointressant.

Landet är gigantiskt. Befolkningen liten. Försvaret i princip nedlagt. Lätt att slå ut elen i södra Sverige.

Titta dig omkring. Vem ska försvara någon annan? Har du själv tillgång till vapen och militär träning?
Citera
2022-10-07, 07:59
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar vara oerhört trögfattad så säger jag för trehundrade gången att det är inte mot att Putin söker uppehållstillstånd för att läsa svenska ett år som vi ska försvara oss emot. Det är situationen som den i Ukraina vi ska försvara oss emot.

Men du har tydligen oerhört svårt för det där konceptet med varför länder har ett försvar över huvud taget.

Varför blandar du in Ukraina i detta?
Ryssarna bör förstås tas emot med öppna armar utan misstankar om att de ska ta över landet, som visserligen dagens flyktingar redan gjort.
Citera
2022-10-07, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför blandar du in Ukraina i detta?
Ryssarna bör förstås tas emot med öppna armar utan misstankar om att de ska ta över landet, som visserligen dagens flyktingar redan gjort.
Jag blandar inte in Ukraina, jag påtalar att försvaret har vi för att skydda oss från att bli övertagna av fientlig makt. Inte för att skydda oss från såna som söker uppehållstillstånd.
Citera
2022-10-07, 08:29
Medlem
Citat:
Jag blandar inte in Ukraina, jag påtalar att försvaret har vi för att skydda oss från att bli övertagna av fientlig makt. Inte för att skydda oss från såna som söker uppehållstillstånd.

Varför utgår du från att ryssar är fientliga? Du skrev ju nyss att alla som kommer ska behandlas lika.
Citera
2022-10-07, 08:31
Medlem
Glossis avatar
Nej, överlag är svensken ett äckligt folk som förtjänar ryska atombomber och muslimsk våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in