2022-10-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad grundar du det på?

Lagen
Citera
2022-10-17, 17:59
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Ja svenska kvinnor är värda att försvara, inte alla men dom kloka tjejerna som älskar sitt land och är stolta ja. Jag skulle säga att som grupp är dom värda och vi ska försvara dom eftersom att utan svenska kvinnor, inga svenska barn. Och svenska barn vill vi ha.
Citera
2022-10-17, 21:44
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Nej, inte som grupp. Om Ryssland skulle anfalla hoppas jag att den feministiskapolitiken bibehölls och att man förbjöd kvinnor att fly precis som de gjorde i Ukraina fast där förbjöd man män att fly vilket är direkt ofeministiskt. Kvinnor ska till fronten. Massinvandringen och feminismen får de bäst försvara själva om de önskar.

Tänk dig att dö eller bli av med benen för att du försvarat Kakan Hermansson, Annika Strandhäll och Jonna Sima. Nej, dra åt helvete.

Hahaha, problemet är att regeringen kommer att tvinga alla män ut i krig för att försvara regeringen - och indirekt försvarar vi då dessa feminister...

Självklart borde de få skickas till fronten själva då ingen man förmodligen vill försvara manshatande och maskulina kvinnor.

Är de traditionella konservativa kvinnor då är det en annan historia..!

Jag är villig att försvara min egen hemmafru - jag är inte villig att försvara Kakan Hermansson..
Citera
2022-10-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Landet har svikit de svenska männen genom att ta ifrån oss de privilegier som anstår män.

- Fru, barn, hus, vara husets herre o.s.v - rättigheter vi blivit snuvade på som tidigare generationer män haft!

Om jag skulle strida för Sverige då är det i försvar av mig själv, mina ägodelar, mina anhöriga - aldrig i försvar av politiska fiender.

Sverige har styrts av politiska fiender länge.

Vilka tidigare män har haft dessa "rättigheter"? Jo, de rika.
Numera kan även en fattiglapp få en fru, barn och ett hem att vara herre över tillsammans med sin hustru. Så länge han är en bra man som lyckas fånga en kvinnas hjärta. Allt var inte bättre förr, läs historia.
Citera
2022-10-17, 21:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att någon annan arbetar för att öka på splittringen behöver inte göra att vi bejakar den.

Att lössen i pälsen idag har bytt fodervärd gör inte att vi måste bejaka intern splittring nu heller.

Om vi försöker se frammåt. Positivt.
Vad är uppofringen värd och vad kan jag förvänta mig för gottgöring av det brutna kontraktet, så vi kan laga det brutna "kontraktet" och gå vidare???

Jag tänker att jag skall ha minst 6 miljiner kronor i ekonomisk ersättning, detta betalt i guld och total frihet att göra precis vad jag vill med dessa resurser utan att beskattas etc.
Personliga och hjärtinnerliga ursäkter enligt en lista jag kan slänga ihop på ca. 1 timme.
Extra punkter kommer att tillkomma. Såsom att jag skall efter tjänstgöring vara en suverän medborgare med fri rätt att köpa och bruka t.ex. automatkarbiner mm. Typ stå över "nanny-staten".

Sådärja. Handen är utsträckt.

Edit:
Kommer försök att lappa ihop kontraktet i t.ex. panik, för att det är ett absolut måste, dubblas summan i guld.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-10-17 kl. 22:22.
Citera
2022-10-17, 22:00
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka tidigare män har haft dessa "rättigheter"? Jo, de rika.
Numera kan även en fattiglapp få en fru, barn och ett hem att vara herre över tillsammans med sin hustru. Så länge han är en bra man som lyckas fånga en kvinnas hjärta. Allt var inte bättre förr, läs historia.

Inte de rika..

Medelklassens män hade de rättigheterna under 50-talet.. Sedan kom feministernas revolution under 60-talet och 2022 har vi resultatet.
Citera
2022-10-17, 22:04
Medlem
Citat:
Landet har svikit de svenska männen genom att ta ifrån oss de privilegier som anstår män.

- Fru, barn, hus, vara husets herre o.s.v - rättigheter vi blivit snuvade på som tidigare generationer män haft!

Om jag skulle strida för Sverige då är det i försvar av mig själv, mina ägodelar, mina anhöriga - aldrig i försvar av politiska fiender.

Sverige har styrts av politiska fiender länge.

Kan du inte gifta dig och skaffa hustru idag? Hindrar 2 inkomster dig från att skaffa hus, jämfört med om hushållet bara hade en inkomst? Hindrar någon dig och din partner från att lägga upp det på ett sätt där du är "husets herre"? På vilket sätt då?

Om jag skaffar mig en redig tradwife som vill stanna hemma led ungarna medens jag jobbar och sköter det finansiella och vi väljer att lägga upp hela ekipaget på klassiskt 50-talsvis. Vad hindrar oss då?

Det du ser idag är inte att gamla sätt har förbjudits. Det är att nya dörrar har öppnats. Sen att inte många, när de har valet, inte väljer att vara 'player 2' till "husets herre" säger ju sig självt.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-17 kl. 22:15.
Citera
2022-10-17, 22:04
Medlem
Citat:
Inte de rika..

Medelklassens män hade de rättigheterna under 50-talet.. Sedan kom feministernas revolution under 60-talet och 2022 har vi resultatet.

Menar du alltså att det fanns ett patriarkat förr, som delade ut kvinnor likt boskap till medelklassens män? Och att detta förtryck mot kvinnor fanns ända upp på 60-talet? Skriver du detta så att antifeministerna ser det, kommer de kalla dig för sjuk...
Citera
2022-10-17, 22:23
Medlem
Citat:
Det som hindrar mig från att skaffa en svensk hustru idag, är att svenska kvinnor är så högt upp på trappstegen att de inte är intresserade av oss längre ner - och diverse diskriminering under uppväxten har lett till låg social status även om jag började som medelklassbarn - man har ramlat neråt i trappstegen, och kvinnorna är till följd av feminismen för högt upp - så man blir alltså utan.

Så feminismen har saboterat.

I det förflutna så brukade männen vara de som jobbade och därmed hade i stort sett alla män högre status och kunde därför få kvinnor enkelt. I nuläget slåss alla kvinnor om de män som finns i toppen och resten av männen blir utan.

Klart de är. Prova att åka till ullared och se dig omkring. Men tänker du att det är din rättighet att vara husets herre och att din motpart ska vara under dig så är det väl klart som korvspad att få, eller ingen kommer vilja sätta sig i den positionen? Varför i helvete skulle de vilja det? Vill du agera underhuggare åt nån annan?

Feminism är inte "saboterat".

Den ger folk som vill det möjligheten att leva som du vill (förutsatt att du hittar en motpart) samtidigt som den ger andra möjligheten att välja andra vägar. Jag vill tex inte ha ett helt jävla dagis hemma och behöva jobba arslet av mig för att försörja hela hushållet. Tycker det är bättre om båda samarbetar på lika villkor.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-17 kl. 22:41.
Citera
2022-10-17, 22:31
Medlem
Citat:
Det som hindrar mig från att skaffa en svensk hustru idag, är att svenska kvinnor är så högt upp på trappstegen att de inte är intresserade av oss längre ner - och diverse diskriminering under uppväxten har lett till låg social status även om jag började som medelklassbarn - man har ramlat neråt i trappstegen, och kvinnorna är till följd av feminismen för högt upp - så man blir alltså utan.

Så feminismen har saboterat.

I det förflutna så brukade männen vara de som jobbade och därmed hade i stort sett alla män högre status och kunde därför få kvinnor enkelt. I nuläget slåss alla kvinnor om de män som finns i toppen och resten av männen blir utan.

Det finns väl gott om kvinnor i arbetarklassen som i så fall skulle vilja "gifta sig uppåt" med en ur medelklassen. Om det vore som du beskriver det.

Jag tror att du däremot snarare har svårt att få en fru, eftersom du vill ha en hustru som du ska vara överhuvud åt. Det är få kvinnor som vill ha det så. Tom. kvinnor som vill ha traditionell kärnfamilj och traditionella könsroller, vill ha saker att säga till om och anser då hemmet vara sin domän som hon ska vara överhuvud över.
Citera
2022-10-17, 23:28
Medlem
Citat:
Jag sa att jag var medelklass som barn, efter diverse "psykiska diagnoser" under ungdomen osv så är jag ju underklass. Arbetslös.

Tja, är du snygg, charmig, rolig och visar seriöst intresse för en kvinna som anser dig vara intressant som person och attraktiv utseendemässigt, så har du även då stora chanser om du sår dina frön rätt hos denna kvinna. Jag vet flera arbetslösa män som fått både högutbildade och lågutbildade kvinnor på fall. Den gemensamma nämnaren?
- Charm och humor och genuint intresse av kvinnorna de dejtade.

Och ja. Den ena av dem hade ADHD och den andra hade depression. Så det går att vara charmig och rolig, även med diagnoser. Den ena av dem såg dessutom väldigt bra ut.
Citera
2022-10-17, 23:32
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, är du snygg, charmig, rolig och visar seriöst intresse för en kvinna som anser dig vara intressant som person och attraktiv utseendemässigt, så har du även då stora chanser om du sår dina frön rätt hos denna kvinna. Jag vet flera arbetslösa män som fått både högutbildade och lågutbildade kvinnor på fall. Den gemensamma nämnaren?
- Charm och humor och genuint intresse av kvinnorna de dejtade.

Och ja. Den ena av dem hade ADHD och den andra hade depression. Så det går att vara charmig och rolig, även med diagnoser. Den ena av dem såg dessutom väldigt bra ut.

Jag är ju bitter, deprimerad, tråkig, nörd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in