Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Nu ljuger du igen, Reinfeldt höll detta tal innan valet och fick medhåll från samtliga inom 7K som folket sedan röstade på. Reinfeldt fick inte ens chansen att bedriva sin vansinniga politik eftersom sossarna vann och genomdrev den. Du är en mytoman.
"Jag vädjar till det svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan för att se människor i stark stress med hot för det egna livet, som flyr mot Europa, flyr mot frihet, flyr mot bättre förhållanden." - Så lät det när Fredrik Reinfeldt höll sitt sommartal från den nationella valupptakten den 17 augusti 2014. Ett tal om ökad tolerans och frihet i Sverige.
https://nyheter24.se/debatt/798010-det-ar-dags-nu-nu-maste-vi-oppna-vara-hjartan
Partiernas inställning till detta kom
efter valet 2010. Och då var "öppna våra hjärtan"-Fredde redan vald. Kort därefter blev det ny regering. Hur vore det om du läser mina inlägg ordentligt och fattar vilka val jag syftar på? Du borde ha begripit vilka val jag har syftat på, då jag
upprepade gånger har skrivit att Fredde sa det där
efter att han blivit vald (dvs. efter 2010). Och sedan kom det en ny sosse-ledd regering 2014. Och stramade åt asylpolitiken och hade kontroller vid danska gränsen etc.
Tror du att folk som röstade 2010 var synska?
Tror du att folk som röstade 2010 visste hur det skulle se ut år 2022?
Ja, vissa
anade: SD och SDs anhängare. Men övriga
makthavare baktalade SD. Vissa makthavare ville inte ens vistas i samma rum som SD. Men du anser alltså att
makthavare och de som skjuter inte har något ansvar för situationen alls? Du får nog börja tänka om lite. Och börja förstå att om folk inte märker av problem med migrationen, så kommer folk rösta på partier som står bakom deras hjärtefrågor.
Dvs.:
De som röstar rött, röstar så för välfärden.
De som röstar blått, gör så för skattesänkningar och hårda tag mot kriminalitet.
De som röstar grönt, gör det för miljön.
De som röstar gult, gör det för hård migrationspolitik och hård politik i liknande frågor.
Dvs.: folk har oftast en eller två hjärtefrågor. Är välfärden hjärtefrågan, så kommer man rösta rött.
När problemen började komma var sossarna inte sena med att ändra uppfattning i migrationsfrågan. Därefter kom några av högerpartierna.
Men detta är en process som har tagit några år för makthavarna. Ändå tänker du att den skulle ha gått fortare för väljarna. Så pass fort så att väljare överger partier som står för deras hjärtefrågor för att rösta SD istället. Big new for you: så fungerar det
icke!
Makthavarna måste se problemen. Anpassa sin politik därefter och se om folket följer med vid nästa val. SÅ har sossarna gjort i både migrationsfrågan och i NATO-frågan. Så gjorde även Fredde i "öppna era hjärtan"-frågan.
Oväntad politik kan ske efter val. Oväntad politik som inte folket har valt. Och fortsatt: folk röstar på sina hjärtefrågor.
Din hjärtefråga är migration. Så hur stort klimathotet än är, så kommer du inte rösta på C eller MP. Så varför i helvete begär du av de som tex. har välfärden som hjärtefråga, att de ska rösta på SD? Annars kallar du dem för landsförrädare som förtjänar att torteras och våldtas i krig. Det är som om miljönissarna skulle säga att du är en miljö-förrädare som inte röstar på C eller MP och därför förtjänar du att eldas upp i vånda och smärtor av horribla klimatförändringar.