2023-03-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Alla kvinnor, oavsett ursprung, är enligt min erfarenhet starka nog att argumentera för sin sak. Om Expat inte klarar av detta, så kommer han inte klara av en enda kvinna, oavsett hennes ursprung. Han får nog söka totalt underdånig kvinna på något BDSM-forum i så fall... En kvinna som vill leva ut underkastelse i vardagslivet 24/7. Då kanske Expat skulle bli nöjd. Finns säkert en del svenska kvinnor som går igång på det. Och dessa kan ju då Expat försvara i händelse av krig.

Du fattar inte, män blir inte lyckliga av att ha en ragata som käftar emot hela tiden, aldrig tar eget ansvar utan skyller allt på mannen. Du är en kravmaskin, ingen man vill ha det.
Senast redigerad av expat2021 2023-03-12 kl. 07:32.
Citera
2023-03-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag bygger min åsikt om dig genom och du käftar emot hela tiden, allt annat än behaglig så du är skräp.
Ingen man vill ha dig.

Jag är debattör på ett debattforum. I debatter brukar man säga sin mening och "käfta emot" om man har en annan åsikt. Du verkar lite korkad, rent ut sagt, om du tror att man i sitt privata liv går runt och "debatterar hela tiden", bara för att man är debattör på ett debattforum. Jag brukar ses som vänlig, empatisk och nyfiken privat. Sällan jag hamnar i debatter privat. Väldigt sällan.

Som sagt: är jag man, så är jag en "simp" som kan säga min åsikt när så behövs. Är jag kvinna, så är jag en behaglig kvinna som gör allt för de mina (mina barn och mina barns medförälder), men som också kan säga min mening om så behövs. Och så är nog de flesta på detta forum. Här är vi alla för att debattera. IRL är vi på andra sätt. Men så långt verkar du inte kunna tänka.

Jag skiter blankt i ifall "ingen man vill ha mig". Den enda jag skulle kunna tänka mig är mitt ex/medförälder till mina barn. Huruvida denna person är man eller kvinna, förtäljer jag inte.
Citera
2023-03-12, 07:40
Medlem
Citat:
Du fattar inte, män blir inte lyckliga av att ha en ragata som käftar emot hela tiden, aldrig tar eget ansvar utan skyller allt på mannen. Du är en kravmaskin, ingen man vill ha det.

Om man är kärleksfull mot sin kvinna, visar henne uppskattning, lyssnar på henne, hjälps åt hemmavid osv. Så kommer hon vara en glad, lycklig och behaglig kvinna.

En "ragata som käftar emot hela tiden" får man om man behandlar sin kvinna respektlöst och inte vårdar förhållandet. Om man inte tar hand om sin kvinna och relationen så kommer hon ställa krav på att man ska ändra sig och bli mer kärleksfull etc.

Men det är klart: du kanske är en latmask, som anser att du inte ska behöva ge vara sig kärlek, respekt eller uppskattning till din kvinna. Hon ska som sagt bara vara dig underdånig och ge dig allt medans du ger henne ingenting. Du bör nog leva som singel, om du inte fattar att ett förhållande handlar om ömsesidigt givande och tagande.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-12 kl. 07:43.
Citera
2023-03-12, 08:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Det spelar ingen roll vad man tycker om det då det bara blir ett fragment av kriget.

Det blir inte så att man sitter och diskuterar genus innan man stoppar en blödning eller skjuter någon i ansiktet.
Citera
2023-03-12, 17:09
Medlem
Citat:
Jag är debattör på ett debattforum. I debatter brukar man säga sin mening och "käfta emot" om man har en annan åsikt.

Det kan du göra men ingen man vill ha någon som du, en kravmaskin.
Citera
2023-03-12, 20:54
Medlem
Citat:
Det kan du göra men ingen man vill ha någon som du, en kravmaskin.

Läs om, läs rätt. Ditt svar är inte ett svar på det jag skrev. Så: läs om, läs rätt och svara på vad jag skrivit istället för det svammel du nu skriver.
I övrigt: någon "kravmaskin" är jag inte. Du är helt ute och cyklar.
Citera
2023-03-13, 03:25
Medlem
Citat:
Läs om, läs rätt. Ditt svar är inte ett svar på det jag skrev. Så: läs om, läs rätt och svara på vad jag skrivit istället för det svammel du nu skriver.
I övrigt: någon "kravmaskin" är jag inte. Du är helt ute och cyklar.

Nu mopsar du dig igen trots att du har fel, jag har ju förklarat för dig att män inte vill ha sådana tjafsande kvinnor. En man vill ha en feminin kvinna både till utseende och beteende.
Citera
2023-03-13, 06:24
Avslutad
Citat:
Nu mopsar du dig igen trots att du har fel, jag har ju förklarat för dig att män inte vill ha sådana tjafsande kvinnor. En man vill ha en feminin kvinna både till utseende och beteende.
Allvarligt talat så tror jag inte att män som misslyckats på den svenska partnermarknaden samt skrattar när kvinnor våldtas är så bra lämpade att prata om vad män vill ha.
Citera
2023-03-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Allvarligt talat så tror jag inte att män som misslyckats på den svenska partnermarknaden samt skrattar när kvinnor våldtas är så bra lämpade att prata om vad män vill ha.

Du är lite ledsen i ögat hör jag och har som vanligt behov av att klanka ned på män och utmåla dem som misslyckade, inte minst när de är lyckade och har lyckats så bra att de inte behöver krypa för kvinnor.

Vi bryr oss helt enkelt om om vad skräpkvinnor tycker, era åsikter är helt irrelevanta. Ni får klara er själva för vi kommer inte försvara kräk som bara kräver och är allmänt odrägliga.
Citera
2023-03-13, 06:45
Avslutad
Citat:
Du är lite ledsen i ögat hör jag och har som vanligt behov av att klanka ned på män och utmåla dem som misslyckade, inte minst när de är lyckade och har lyckats så bra att de inte behöver krypa för kvinnor.

Vi bryr oss helt enkelt om om vad skräpkvinnor tycker, era åsikter är helt irrelevanta. Ni får klara er själva för vi kommer inte försvara kräk som bara kräver och är allmänt odrägliga.
Nej, du ”hör” inte att jag är ledsen i ögat, du är en sån som skrattar när kvinnor våldtas och som var tvungen att flytta utomlands för att inte tvingas krypa, så du är inte så representativ för män överhuvudtaget.
Citera
2023-03-13, 07:06
Medlem
Citat:

Några av de mest feminina kvinnor jag känner kan definitivt "tjafsa" om så behövs. Du är helt ute och cyklar. Jag tror du alla dagar i veckan hade tackat ja till en ung Catherine Heigl, även om hon ibland skulle "tjafsa" vid behov. Hon är enligt vad jag kan se: både feminin till utseende och beteende. Likaså Marilyn Monroe. Även hon var en feminin kvinna till både utseende och sätt, vad jag kan se. Men hon kunde säkert också "tjafsa" vid behov. Inte hade du tackat nej till henne inte.

Nej, ingen människa vill ha en evigt tjafsande person. Det är inte attraktivt beteende hos vare sig kvinnor eller män. Men du får fan skilja på "evigt banalt tjafs" och på "tjafs när så behövs". Man vill ju ha en kvinna som kan "tjafsa när så behövs". Det tyder på att hon känner tillit för sin man och inte är rädd för sin man.

Och jag skulle försvara kvinnor. Oavsett om de är tjafsiga eller inte. Vid krig är det landets gränser och territorium och folk man försvarar. Således även eventuellt vissa tjafsande kvinnor.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-13 kl. 07:08.
Citera
2023-03-13, 07:25
Medlem
Citat:
Bygger du din världsbild utifrån ett debattforum? I debatter "Käftar man emot" om man har en annan åsikt. Det är en del av poängen med debatt... Det tyder inte på "en djupt störd personlighet", utan tyder på att man är en debattör på ett debattforum.

I övrigt vet du inte om jag är man eller kvinna. Det du vet är att jag är debattör på ett debattforum. Och hur jag är privat har jag beskrivit på forumet flera gånger. Och blivit kallad för "simp" för detta. Så. Ja, jag är en "simp" om jag är man, en "simp" som kan debattera och säga min mening om så behövs. Men om jag är kvinna, så är jag med andra ord en väldigt behaglig kvinna som sätter andras behov framför mina egna privat. Men som kan debattera och säga min mening om så behövs.

Vad får dig att tro att kvinnor "käftar emot hela tiden"? Kvinnor är i regel väldigt behagliga att ha att göra med. Visar man kvinnor kärlek, uppskattning, trohet, lojalitet, lyssnar på henne och hjälps åt hemmavid osv. Så kommer man ha en lycklig och glad kvinna hemma. Det är om man börjar dra ner på kärlek, dra ner på uppskattning, blir en slöfock som inte hjälps åt hemmavid, klagar på kvinnan, bortprioriterar kvinnan, inte lyssnar på henne osv. Då får man en kvinna som "käftar emot hela tiden".

En man som är bra mot sin kvinna, kommer få en behaglig och bra kvinna. Om hon inte har andra problem dvs. Men givetvis kommer även en bra och behaglig kvinna säga ifrån om det är något. Så ska det även vara. Kan kvinnan säga emot till mannen, om så behövs, så visar det på att hon känner tillit för sin man. Det är ett gott betyg till mannen om kvinnan vågar säga sin mening, när så behövs.

Det var en fin lista på saker en man ska göra för sin kvinna för att slippa gnäll. Nu kommer då frågan, vad har du för lista på vad en kvinna ska göra för sin man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in